ویروس کرونا که امروزه تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین مشکلات بشر شده است، علائم بسیار گوناگونی دارد. این علائم با توجه به مقاومت بدنی افراد، شدید یا خفیف بودن و جهش مداوم ویروس، می‌تواند در هر فردی متفاوت باشد ولی یکی از علائمی که تقریباً در اکثر مبتلایان رخ می‌دهد، بی حالی و خستگی است. در این مطلب، قصد داریم درباره درمان بی حالی کرونا، راه حل‌های متفاوتی ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

با ضعف و بی حالی کرونا چه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

درمان بی حالی کرونا

بعضی وقت‌ها حتی شش تا هفت هفته بعد از بیماری و از بین رفتن علائم کرونا، همچنان افراد درگیر خستگی و کسالت هستند. این مشکل، همچنان در بسیاری از افراد دیده می‌شود. حتی گاهی اوقات، بعضی از افراد ماه‌ها از کمبود انرژی رنج برده‌اند. تغذیه مناسب یکی از اولین راهکار‌ها برای درمان بی حالی ناشی از کرونا است. استفاده از انواع مواد غذایی طبیعی و همچنین گیاهان دارویی میتواند به بازگشت انرژی و توان به فرد بیمار کمک کند.

مواد غذایی انرژی زا

زعفران: زعفران یکی از موادی است که تقریباً در هر خانه‌ای یافت می‌شود. شما می‌توانید با ترکیب کردن زعفران و گلاب سیستم عمومی بدن را تقویت کنید و ضعف و خستگی خود را بهبود بخشید. برای درست کردن شربت زعفران کافیست مقداری شاخ زعفران را کامل بسابید، سپس آن را برای چند دقیقه بر روی بخار کتری بگذارید تا دم بکشد. سپس این دم کرده را با آب خنک مخلوط کرده و اندکی شهد برای شیرین شدن به آن اضافه کنید.

آجیل: انجیر خشک و گردو یکی دیگر از موادی است که می‌تواند انرژی از دست رفته بدن شما را برگرداند. مصرف هفت عدد انجیر خشک به همراه گردو، هم بدن را تقویت می‌کند و هم می‌توان از آن به جای مولتی ویتامین استفاده کرد. به طور کلی آجیلها و دانه ها بهترین مواد غذایی دارای انرژی طبیعی هستند. انواع بادام، فندق، گردو و تخمه ها برای مصرف روزانه به عنوان یک ماده انرژی زا بسیار مناسب هستند.

موز: میوه موز سرشار از پتاسیم، فیبر، ویتامین ها و میزان کافی کربوهیدرات است که به صورت طبیعی انرژی بسیاری را برای افراد فراهم میکند، از همین رو این میوه همواره جایگاه ویژه ای در برنامه غذایی ورزشکاران دارد. 

معجون های خانگی: درست کردن معجون‌های مقوی یکی دیگر از راه حل‌های درمان خستگی کرونا است. برای مثال، ترکیب کردن پالوده سیب، گلاب و عسل، یک انرژی‌زای طبیعی است که می‌توانید به‌صورت روزانه از آن استفاده کنید.

ژل رویال

ژل رویال یا ژل ملک زنبور عسل یک ماده شیری رنگ است که غذای مخصوص ملکه زنبورهاست و به دلیل کمیاب و با ارزش بودنش، یک ماده بسیار قوی و گران قیمت است. ژل سلطنتی عسل یک ماده بسیار پر انرژی با مزاج گرم است که خواص درمانی و فواید زیادی دارد.

283

خواص ژل رویال

ژل رویال ماده فوق‌العاده شگفت‌انگیزی است که می‌تواند بدن را در برابر بیماری‌ها محافظت کند. رویال ژل، خواص ضد سرطانی دارد و در موارد ویژه‌ای می‌تواند مانع از رشد انواعی از تومورها بشود. این شربت همچنین با افزایش گلبول‌های قرمز، میزان فشار خون را تنظیم می‌کند. این آنتی‌اکسیدان قوی به سلامت قلب و عروق کمک ویژه‌ای می‌کند و همچنین موجب افزایش گلبول‌های قرمز و تنظیم فشار خون می‌شود. ویژگی‌های شربت ژل رویال تنها منحصر به موارد گفته شده نمی‌شود بلکه کلاژن، ویتامین و لسیتین موجود در آن باعث می‌شود تا بافت‌های بدن به همدیگر متصل گردند و در نتیجه مانع از چین و چروک خواهد شد.

شربت هانی ژل دایا دارو

هانی ژل دایا دارو یکی از شربت‌هایی است که بر پایه ژل رویال تولیده شده است. این شربت باعث افزایش انرژی بدن و همچنین تقویت سیستم دفاعی آن می‌شود. ویژگی‌های این شربت، شامل رفع بی حالی و خستگی، تقویت سیستم ایمنی و افزایش قوای جسمی است. شربت هانی ژل دایا دارو، از ژل رویال سلطنتی، عسل طبیعی خالص طبی و عصاره میوه عناب درست می‌شود. عسل موجود در این شربت، با کاهش میزان کلسترول‌های مضر بدن، کمک ویژه‌ای به قلب و عروق می‌کند. استفاده از عسل همچنین باعث افزایش قند خون در هنگام ورزش می‌شود.

284

تقویت سیستم ایمنی با ژل رویال

پروتئین و ویتامین های موجود در ژل رویال در تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار تاثیر گذار هستند. مصرف ژل رویال به مبارزه بهتر گلبول های سفید با باکتری ها و در نتیجه تقویت سیستم ایمنی می‌شود.  مصرف ژل رویال واکنش های ناشی از ترشح هیستامین (ماده‌ای که در پاسخ به جراحت و آلرژی در بدن آزاد می‌شود) را سرکوب می‌کند، همچنین ژل رویال در تقویت سیستم ایمنی تاثیر بسزایی دارد. مکمل های تقویت سیستم ایمنی مختلفی حاوی ژل رویال وجود دارند که برای خرید آنها میتوانید از داروخانه آنلاین تلفارما اقدام کنید.

موارد منع مصرف رویال ژلی

به دلیل داشتن مقدار زیادی قند، مصرف رویال ژلی باید در بیماران دیابتی با مشورت و صلاح دید پزشک و مراعات میزان قند دریافتی در روز مصرف شود. همچنین افرادی که به عسل یا ترکیبات آن حساسیت دارند، منع مصرف دارد. از این محصول برای کودکان زیر یک سال نیز نباید استفاده کرد.

نتیجه گیری

با این که درمان بی حالی کرونا راه‌های طبیعی زیادی دارد ولی گاهی اوقات حتی وقت گذاشتن برای درست کردن این مواد نیز برای فرد مشکل خواهد بود. در نتیجه، استفاده از یک شربت که بتواند فایده یکسانی برای شما داشته باشد بسیار مفید است. برای خرید شربت هانی ژل دایا دارو می‌توانید به‌سادگی از طریق داروخانه آنلاین تلفارما اقدام کنید.