آموزش ترفندهای اینستاگرامی این روز ها خیلی زیاد شده ، مطالب زیادی رو در بستر وب بااین عنوان می بینیم که خیلی هاشون بسیار دم دستی و پیش پا افتاده هستن و تقریبا هر کسی که یه پیج تجاری زده این تکینک ها رو بلده .ما در این مطلب سعی کردیم یه سری تکنیک های به روز بهتون یاد بدیم . برای نوشتن این مقاله از پیج آموزشی معین فرجی در اینستاگرام استفاده کردیم.

آموزش ترفندهای اینستاگرامی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آنالیز کردن پست ها و پیج :

ما فرض رو بر این گذاشتیم که شما یه پیج تجاری دارید و تمام مراحلش رو هم بلدید و طی کردید ، یه تعداد پست تا الان تو پیجتون گذاشتید و روزانه هم دارید یه سری استوری یا لایو میزارید. حالا ما کار رو از این جا میخوایم شروع کنیم که ببینیم وضعیت پیج در چه حالیه !

  • خرید فالور فیک به رشد پیج شما آسیب میزنه و باعث میشه پست های شما به کاربراتون کمتر نمایش داده بشه و وارد اکسپلور هم نشید. پس اگه فالور فیک دارین پاکشون کنید.
  • دوم اینکه گروه های تبادلی که شرکت می کنید و در یک ساعت مشخص همدیگه رو لایک  و سیو می کنید میتونه از طرف اینستاگرام یه رفتار اسپم شناسایی بشه ، پس اینکارم نکنید . کلا دست از تقلب بردارید.
  • 284

آنالیز پست :

یکی از پست هاتون رو باز کنید . اگه تلگرامتون فارسی هست روی دیدن اطلاعات آماری و اگه انگلیسیه روی  کلیک کنید . یه صفحه ای مثل صفحه زیر براتون باز میشه

veiw insights  کلیک

عددی که مقابل from home  نوشته شده رو از عدد impression کم کنید .

این عدد نشون میده تعداد کسانی که فالور شما نبودن ولی پست شما رو دیدن چه تعداد هستن . یه عددی به دست میاد حالا اون بالا ما یه عددی به نام تعداد profile visit  داریم

این عدد یعنی اینکه از بین کسانی که پست شما رو دیدن چند درصد ترغیب شدن که به پیج شما سر بزنن این عدد بایستی حدود 10 درصد عددی باشه که از کم کردن  " از خانه " از " محتوای نشان داده شده " به دست میاد. اگه عدد به دست اومدیه بیشتر از این 10 درصد باشه نشون میده که پست خوبی دارین و اگه کمتر از 10 درصد باشه نشون میده که پست شما ضعیف عمل کرده. همه پست ها رو می تونید بررسی کنید و با این فرمول بدست بیارید که کاربرای شما بیشتر چه پست هایی رو می پسندن و همون تیپ پست ها رو در آینده آماده کنید.

آنالیز پیج :

حالا میخوایم ببینیم افرادی که از طریق پست ها از پیج شما دیدن می کنن چقدر ترغیب میشن تا شما رو فالو کنن . عدد profile visit   رو یادتون هست . این جا هم یه عدد دیگه داریم به اسم fallower  که فاورهایی رو نشون میده که از طریق این پیج به پست شما اضافه شدن . این عدد باید 5 درصد تعداد بازدید پروفایل باشه. اگه از این مقدار کمتر باشه به این مفهومه که افراد از محتوای کلی یا  ظاهر پیج شما استقبال نکردن . در این صورت باید در محتواسازی پیج تجدید نظر کنید.

فالو آنفالو هنوزم جواب میده ؟

 خیلی ها فک می کنن روش تبلیغ از طریق فالو و آنفالو توسط اینستاگرام یه رفتار اسپم هست و دیگه سمتش نمیرن چون نمیخوان از طرف اینستاگرام  جریمه بشن. اما همون طور که تبلیغات محیطی با شیوه های جدید هنوز هم یکی از پر طرفدار ترین روش های تبلیغاتی کمپانی های بزرگ و کوچیکه ، فالو آنفالو هم برای پیج هایی که فالور کمی دارن جوابگو هست.

فالو آنفالو رو باید با احتیاط و اصولی انجام بدید. ما پیج ها رو به دو دسته قدیمی و جدید تقسیم کردیم .

پیج های قدیمی : پیج هایی که بیش از 6 ماهه که دراینستاگرام فعالیت دارن

این پیج ها می تونن 5 الی 6 هزار فالو و آنفالو در ماه داشته باشن که میشه روزی حدودا 300 تا و ساعتی 60 تا

پیج های جدید : پیج هایی که کمتر از 6 ماه هست که در اینستاگرام فعالیت دارن

این پیج ها می تونن 2 تا 3 هزار تا در ماه فالو آنفالو داشته باشن  که میشه روزی 200 تا و ساعتی 40 تا

285

چه پست هایی بازخورد بالا دارن ؟

یه سری پست ها هستن که بازخورد بالایی از طرف کاربران دریافت میکنن ، یعنی این پست ها کامنت زیاد میگیرن ، لایک میشن و و اگه ویدئو باشن کاربر وقت میزاره و تا انتها تماشاش میکنه. خوبه بین پست هاتون از این  دست پست ها استفاده کنید.

  • پست هایی که تصویر خود شما در اون ها به عنوان صاحب پیج هست ، تحقیقات نشون داده کاربران اینستاگرام خیلی علاقه مند هستن که بدونن صاحب پیج چه شکلی هست
  • پست هایی که تصاویری از پشت صحنه دارن ، مثلا اگه یه فروشنده لباس هستید میتونید از محل نگه داری و آماده سازی سفارشات فیلم تهیه کنید.
  • فیلم های تایم لپس یا فیلم ها دور تند هم جذاب هستن مثلا اگه عروسک بافی می کنید می تونید یه ویدئو روی دور تند از مراحل بافت عروسک بزارید.
  • ویدئو هایی که به صورت تخصصی محصولات یا خدمات رو بررسی میکنن و یا دو محصول رو مقایسه میکنن.
  • استفاده از اعداد برای انتقال مطالب مهم ، جملاتی مثل 5 راز جوانی که نمی دانید . 5 تکنیک آب کردن شکم و پهلو ، 5 خاصیت معجزه آسای قهوه و غیره

چطوری بازدید استوری رو بالا ببرم ؟

همون طور که گفتیم این مطالب از پیج معین فرجی برداشته شده . این تکنیکی که اینجا برای بالا بردن بازدید استوری میگیم یه تکنیک امتحان شده است اما دلیل و فرآیند این کار توسط ایشون توضیح داده نشده .

روش کار به این صورته که هر زمان که خواستید استوری بزارید یه مقدار قبلش شروع کنید و استوری های فالوراتون رو ورق بزنید و نگاه کنید هر چند تا در میون روی یکی از استوری ها مکث کنید یا ایموجی بفرستید و یا استوری رو ریپلای کنید این کار ظرف یک الی سه هفته باعث افزایش 20 الی 30 درصدی ویو استوری های شما میشه.

ادنل چیست ؟

چنانچه برای تبلیغ کسب و کارتون به تبلیغات محلی یا تبلیغات محیطی احتیاج داشتید می تونید از طریق سایت ادنل به دایرکتوری رسانه های تبلیغاتی دسترسی داشته باشید و هر ابزار تبلیغاتی رو در موقعیت موردنظرتون به راحتی اجاره کنید.