پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منظور از آجر رندوم، ترکیب رنگی یک رنگ آجر با تم های رنگی آن نوع آجر نما می باشد. برای مثال آجر رندوم سمیرم و آجر رندم شاموتی دو نوع آجر نمای رندوم می باشند. آجرهای نسوز شاموتی و انگلیسی دو سبک آجر نما مدرن می باشند و آجر قزاقی و رستیک آجر نمایی با سبک سنتی می باشند.

انواع آجر نما رندوم

در میان آجرهای رندوم، آجر سمیرم رندوم دارای اختلاف رنگی واضح در رنگ های آن می باشد و شامل آجر با رنگ قهوه ای روشن متمایل به قرمز، قهوه ای و قهوه ای تیره می باشد. آجرهای شاموتی رندوم نیز از رنگ آجر نسوز زرد تا آجر نسوز پرتقالی رنگ ادامه پیدا می کنند.

  • آجر سمیرم رندوم

آجر سمیرم یکی از انواع آجرهای نسوز می باشد که به آجر طرح انگلیسی نیز معروف می باشد. آجرهای سمیرم در 3 طیف رنگی قهوه ای، قهوه ای روشن و قهوه ای تیره می باشد و اگر از هر 3 طیف رنگی یا 2 رنگ در نمای ساختمان استفاده شوند به آن آجر سمیرم رندوم گفته خواهد شد. بنابراین آجر به دنبال آجر قهوه ای هستید ما به شما آجر سمیرم را معرفی میکنیم.

آجر نما

  • آجر شاموتی رندوم

آجر شاموتی یک آجر نسوز با رنگ زرد می باشد که در دمای حدود 1450 درجه سانتیگراد پخت می شود. شاخصه اصلی آجرهای شاموتی وجود دانه های مشکی رنگ که از اکسید آهن به وجود آمده است می باشد و در کنار آن رنگ زرد آجر شاموتی نیز از مشخصه های این آجر نسوز جذاب می باشد.

آجر نما

علاوه بر استفاده از آجر شاموتی در نمای ساختمان از این آجر بخاطر تحمل حرارتی بالای آجر نسوز شاموتی از آن برای ساخت دیواره، کف، سقف و دهنه کوره استفاده می شود.

آجر نسوز شاموتی اگر در طیف های مختلف رنگی که شامل: زرد کم رنگ تا زرد مایل به پرتقالی رنگ می شود، استفاده شود به آن آجر شاموتی رندوم گفته خواهد شد.

  • آجر سنتی رندوم

آجر سنتی یک آجر نما بر پایه خاک رس می باشد که به آن آجر قزاقی نیز گفته می شود. آجرهای سنتی رندوم معمولا در طیف رنگی زرد و نخودی رنگ یا گلبهی و قرمز و یا پوست پیازی و گلبهی می باشند.

  • آجر کف فرش رندوم

آجر کف فرش رندوم نیز مانند آجرهای گفته شده بالا به صورت طیف رنگی نزدیک به هم نصب می شوند و معمولا از 2 یا 3 رنگ در کنار هم تشکیل می شوند که با کیفیت ترین و بیشترین تنوع آن در شرکت آجر نما امیران مشاهده می شود.

آجر نما

قیمت آجر نما رندوم

قیمت آجر نما معمولا در کارخانه های مختلف متفاوت می باشد و قیمت این محصول به نوع آن، شرایط پخت و برند آن مربوط می باشد. طبق استعلامات صورت گرفته قیمت آجر نما رندوم با آجر نمای تک رنگ تفاوتی ندارد و در شرکت های مختلف به یک قیمت به فروش می رسد.

قیمت آجر نما به چه عواملی بستگی دارد؟

  1. ضمانتنامه کتبی با مهر: ضمانتنامه شرکت باعث تضمین خدمات 0 تا 100 خرید تا نصب و حتی پس از نصب آجر نما می شود که تنها شرکتی که این خدمات را تا 15 سال تضمین می کند شرکت آجر نما امیران می باشد.
  2. عدم شوره زدن آجر نما: علت اصلی شوره زدن آجر نما بخاطر وجود آهک و ترکیبات نمک دار در مواد اولیه تولید آجر می باشد.
  3. کیفیت ساخت و ظاهر بدون عیب: وجود زوایای منظم و بدون لب پر بودن یا ترک داشتن در آجرهای نسوز نما نشان دهنده کیفیت بالا در آجر نما می باشد.
  4. تحویل سریع: آجرنما اگر زودتر تحویل مشتری شود، مشتری در خرید خود احساس بهتری دارد و در نتیجه پروژه خود را زودتر به اتمام می رساند از این رو شرکتی که سریع تر آجر را تحویل دهد در جایگاه فروشندگان آجرنما رتبه بهتری دارد.
  5. رنگ آجر نما: هر چقدر رنگ آجر نما یکدست تر باشد و ابعاد آجر نما منظم تر باشد، آن آجر ارزشمندتر و از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.
  6. نماد استاندارد آجر نما: داشتن نماد استاندارد نیز یک مزیت محسوب می شود و شرکتی که آجرهای با اصالت و با کیفیت ارائه دهد، آجرهایش دارای نماد استاندارد می باشد. آجر امیران دارای نماد استاندارد کشور می باشد.

تاریخچه آجر نما

ساخت و ساز و معماری بناها از دیرباز مورد استقبال سران کشورها و مردم بوده است. در ایران نیز از حدود 5000 سال پیش از آجر برای ساخت بناها استفاده میشده است.

آجر نما نیز به همان دوران 5000 سال پیش بر میگردد، زیرا با ساخت عمارت های آجری علاوه بر دیوار چینی با آجر به بیننده نمای آجری نیز داده میشد، طی چند صد سال اخیر بناهای آجری معروفی همچون طاق کسری و پل دختر و... در ایران بر جای مانده است که در این میان عمارت آجری طاق بستان از عظمت بیشتری برخوردار است.

دلایلی که از آجر به جای سنگ استفاده می شد، اول از همه زیبایی و درثانی ساخت آسان تر و استفاده کمتر از کارگرها و سوما ضریب انبساط و انقباض آجر در برابر سرما پایین است و آجر از ایجاد ترک در بنا جلوگیری می کند.

نگهداری و نظافت نما آجری ساختمان

آجرها به ندرت دچار کثیفی می شوند، مخصوصا آجرهایی که اخیرا تولید می شوند و با اسم آجر نسوز نما معروف هستند. آجر نما امیران به دلیل عدم استفاده از خاک دارای آهک به هیچ وجه شوره نمی زند و نیازی به تمیز کردن آجر نما نخواهد بود، مخصوصا اگر بعد از نصب آجر نما بر روی آجر نانو رزین آجر اسپری شود آجر نما تا سال های سال در برابر جذب آلودگی ها مقاوم خواهد شد.

یکی از ارزان ترین و راحت ترین روش ها برای تمیز کردن آجر نما از هر گونه گرد و خاک، استفاده از روش شستن با واتر جت می باشد. بسیار مشاهده شده است در سطح شهر شهرداری ها، آجر های کف پارکها، نماهای ساختمان ها و... را با شستن توسط فشار آب، تمیز می کنند. این نوع تمیز کردن آجر کف فرش با کمترین قیمت انجام می شود و سطح کف آجر را از هرگونه برچسب، رنگ، گرد و خاک و … پاک می کند و کارآمد ترین روش نظافت آجر نما محسوب می شود.

اگر به دنبال روشی ارزان تر برای تمیز کردن ملات چسبیده شده روی آجر نما هستید، میتوانید با استفاده از یک گونی و مقداری سرکه بر روی چند قطعه آجر نما نظافت آن را تست کنید و اگر خوب عمل کرد بر روی تمام نما از این روش نظافت استفاده کنید.

نصب آجر نما

آجرهای نما باید بندکشی شوند، بندکشی علاوه بر افزایش مقاومت آجرهای نما و جلوگیری از سقوط آن ها به پایین باعث زیباتر شدن نمای ساختمان می شوند. در آجرهای رندوم بهتر است از رنگ بندکشی یکدست مشکی و یا بندکشی سفید استفاده می شود.

در ابتدا بهتر است به این نکته اشاره شود که آجرهای نسوز نما امیران نما در عین استحکام بالا از ظرافت خاصی برخوردار می باشند در نتیجه برای نصب آجر نسوز هر چه ظرافت و دقت بیشتری صورت گیرد، جذابیت کار را دو چندان می نماید. پس چه بهتر که از نصابهای کار آزموده، ماهر و مسلط به نحوه نصب و بندکشی آجر نسوز استفاده شود. آجرهای نسوز نما امیران نما به علت تنوع بالا در رنگ و طرح، در بسیاری از موارد به صورت آجر رندوم مورد استفاده قرار می گیرند که علاوه بر شکیل بودن و زیبایی بخشیدن به کار، تفاوت طرح و رنگ در آجر را نیز به نمایش می گذارد. آجرهای نسوز نما امیران نما به دلیل استقامت بالا، جذب آب مناسب و همچنین گیرایی بالا در تماس با ملات، تفاوتهایی نسبت به دیگر مصالح در مراحل نصب آجر نسوز دارا می باشند.

 

اصول طراحی نمای مدرن با آجر نما

اصول طراحی مدرن با آجر نما به گونه ای است که از جدیدترین متریال ها در ساخت نما و ساختمان استفاده شود. برای مثال معمار، طراح و یا شخصی که میخواهد نمای ساختمان را بسازد باید با جدیدترین آجرنماها آشنا باشد و یک به یک آن ها را بشناسد و به درستی این آجرهای نما را انتخاب و در نمای ساختمان استفاده نماید. برخی از آجرها نیز به دلیل اینکه در آن کارخانه اخیرا تولید شده است به آن آجر نما مدرن یا آجر نسوز مدرن نیز گفته خواهد شد.

از جمل آجرهای مدرن میتوان به آجر نسوز سفید، آجر نسوز مشکی امیران نما، آجر رندوم سمیرم و شاموتی امیران و آجرهای طرح چوب امیران اشاره کرد.

آجر نمای طرح ترمووود در 11 رنگ در ابعاد تایل به صورت اختصاصی در کارخانه آجر نما امیران تولید می گردد. این آجر نما آجری به سبک مدرن می باشد که علاوه بر مدرن بودن، نمای طوب طبیعی را برای بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد و حس گرمی را به مخاطب القا می کند. به دلیل وجود شیارهای برجسته و طبیعی چوب و بازی رنگ 10-15 درصدی در رنگ این آجرها، حس طبیعی بودن به خوبی به مخاطب داده خواد شد و این اختلاف ای کم رنگ باعث شده است که این آجر نما نیز در دسته بندی آجرهای رندوم مدرن قرار بگیرد.

خرید آجر نما

سوالی که ممکن است پیش آید این است که آیا خرید آجرنما از نقطه نظر مالی انتخاب مناسبی است یا نه؟ در جواب باید گفت آجرنسوز نما نسبت به بسیاری از انواع مصالح ساختمانی خرید منطقی تری بوده و به ویژه استفاده از آجرهای مقاوم در برابر باران های اسیدی و حرارت می تواند در طولانی مدت مقرون به صرفه باشد. چرا که به طور کلی هزینه های نگه داری آجر نسبت به سایر انواع مصالح نما پایین تر بوده و از طرف دیگر به عنوان عایق عمل کرده و نقش عمده ای در صرفه جویی در مصرف انرژی دارد.

شرکت آجر نما امیران بهترین شرایط فروش آجر نما را در سطح کشور با کمک نمایندگان فروش و پرسنل مجرب راه اندازی کرده است، از این رو شما به راحتی میتوانید آجر نما را از وب سایت رسمی آجر نما امیران نما به نشانی www.amirannama.com انتخاب کنید. و برای خرید آجر نمای انتخاب شده، با شماره گیری شماره تماس 02149015 اقدام به ثبت سفارش آجر نما نمائید.

امید است تا بتوانیم در کنار تولید آجر نمایی با کیفیت، محصول نهایی را با قیمتی مناسب به دست شما مصرف کننده گرامی در سراسر کشور برسانیم.