شکست قیمت پایین تر از این حمایت می تواند نشانه شروع یک اصلاح عمیق تر به سمت تراز 52920 دلار باشد.

پیش بینی افت قیمت بیت کوین به 52 هزار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری شما و اقتصاد: قیمت بیت کوین نوسان شدیدی را تجربه کرده است. قیمت بیت کوین در هفته گذشته رکورد تازه 68 هزار دلاری را برای خود ثبت کرد. در معاملات امروز بازار جهانی ارز‌های دیجیتال قیمت بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال است. قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته سقوط بدی ثبت رسانده است. پیش بینی ها حاکی از آن است که قیمت بیت کوین تا 52 هزار سقوط می کند. بنگاه معاملات ارزی دیجیتال همچنین پیش بینی کرده که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ به سقف قیمتی تاریخی ۱۵۰ هزار دلار برسد.  

بیت کوین پولبکی به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (62954 دلار) داشته است که در واقع حمایت مهمی است که باید با دقت مراقب آن بود. معامله گران به طور کلی هنگام ریزش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه در یک روند صعودی قوی، مشغول خرید می شوند.

 

بیت1 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شیب صعودی میانگین های متحرک نشان می دهد که خریداران هنوز بر بازار غلبه دارند، اما واگرایی منفی در شاخص مقاومت نسبی (RSI) هشدار می دهد که ممکن است مومنتوم صعودی این ارز در حال ضعیف شدن باشد.

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد آنرا به سمت سطوح بالای 69000 دلار هدایت کنند و روند صعودی خود را از سر بگیرند. در چنین شرایطی، جفت ارز BTC/USDT می تواند تا مرز 75000 دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر، شکست و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان می دهد که احتمالاً معامله گران برای خروج عجله خواهند کرد. پس از آن، این جفت می تواند تا نزدیکی میانگین متحرک ساده 50 روزه (57938 دلار) کاهش یابد. شکست قیمت پایین تر از این حمایت می تواند نشانه شروع یک اصلاح عمیق تر به سمت تراز 52920 دلار باشد.

بیت2 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در بازه بین 60000 تا 67000 دلار در حال تحکیم است. اگرچه گاوها موفق شدند در مقطعی قیمت را به سمت سطوح بالاتر از مقاومت این بازه هدایت کنند، ولی نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند و در نتیجه این جفت ارز دوباره به درون همین محدوده بازگشت.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه شیبی نزولی داشته و شاخص RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان می دهد قیمت ممکن است به تدریج به سمت تراز 60000 دلار حرکت کند. یک جهش قوی از این سطح می‌تواند باعث شود این ارز برای مدت بیشتری دورن این بازه محدود باقی بماند، اما شکست قیمت زیر این سطح می‌تواند نشانگر تغییر روند باشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی جهش یابد، گاوها احتمالاً منطقه مقاومت بالاسری در منطقه 67000 تا 69000 دلار را به چالش می کشند.

با شکست و بسته شدن قیمت لایت کوین (LTC) بالای مقاومت 225.30 دلاری، یک الگوی کف گرد تشکیل شد. قیمت به سرعت شتاب گرفت و به مرز روانی 300 دلار رسید؛ جایی که خرس‌ها مقاومت سختی از خود نشان دادند.

لایت1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

این آلتکوین طی چند روز گذشته در حال اصلاح بوده است، اما متحرک نمایی 20 روزه (224 دلار) شروع به افزایش کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) درست زیر منطقه اشباع خرید قرار گرفته است که در واقع نشان دهنده برتری گاوها در شرایط فعلی می باشد. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از تراز 225.30 دلار بازگردد، خریداران تلاش خواهند کرد حرکت صعودی خود را از سر بگیرند.

شکست و بسته شدن قیمت بالای تراز 300 دلار می تواند راه را برای افزایش بیشتر به سمت تراز 340 دلار باز کند. ولی در اینجا، خرس‌ها احتمالاً برنامه‌های دیگری خواهند داشت و سعی خواهند کرد قیمت را به زیر سطح شکست در تراز 225.30 دلار کشانده و در همان محدوده حفظ کنند. در صورت موفقیت آنها، این احتمال وجود دارد که جفت ارز LTC/USDT تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (192 دلار) کاهش یابد.

لایت2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که این جفت ارز در داخل یک الگوی کنج نزولی (گُوه نزولی) در حال ترید شدن است. خط 20-EMA مسطح شده و RSI نزدیک به نقطه میانی قرار گرفته است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا می باشد.

اگر گاوها موفق شوند قیمت را به سمت بالای گوه هدایت و در آن ناحیه حفظ کنند، این تعادل می تواند به نفع گاوها تغییر کند. در این حالت، این جفت ارز احتمالاً به سمت تراز 280 دلار و سپس، 295.70 دلار افزایش خواهد یافت. البته ممکن است این سطح به عنوان یک مقاومت سخت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند قاطعانه بر این مانع غلبه نمایند، احتمال لمس هدف الگو در تراز 302.10 دلار قوت می گیرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت زیر 50-SMA شکسته شود، احتمال افزایش فشار فروش و در نتیجه حرکت این جفت ارز به سمت سطح حمایتی 225.30 دلار بیشتر می شود.

LINK/USDT

طی روزهای 9 الی 11 نوامبر (18 الی 20 آبان ماه)، قیمت رمزارز چین لینک (LINK) بالاتر از مقاومت 35.23 دلاری قرار گرفت، اما نتوانستند سطوح بالاتر از آن را حفظ کند. این نشان می دهد که خرس ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند.

لینک1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

هر دو میانگین متحرک شیبی صعودی دارند و RSI بالای سطح 55 ایستاده است. این وضعیت نشان می دهد گاوها هنوز برتری دارند. اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (32.27 دلار) بازگردد، خریداران برای عبور از مقاومت بالاسری باردیگر تلاش خواهند کرد.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز LINK/USDT می تواند شاهد آغاز یک روند صعودی جدید باشد. در این سناریو، اولین هدف صعودی تراز 42.50 دلار و سپس 47.50 دلار خواهند بود. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این دیدگاه صعودی منتفی خواهد شد. چنین حرکتی می تواند قیمت را تا مرز SMA-50 (28.83 دلار) پایین بکشاند.

لینک2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

می بینیم که این جفت طی چند روز گذشته در یک کانال صعودی در حال رشد بوده است. روز 10 نوامبر (19 آبان) گاوها تلاش کردند تا قیمت را به سطوحی بالای کانال برسانند اما شکست خوردند. ممکن است این اتفاق باعث رزرو سود توسط گاوها و بستن پوزیشن های شورت توسط خرس‌های مهاجم شده باشد.

اکنون قیمت می تواند تا خط حمایت کانال سقوط کند ولی احتمالاً در این ناحیه شاهد افزایش فشار خرید خواهیم بود. بازگشت قدرتمند قیمت از این حمایت نشان می دهد که گاوها به خرید این ارز در سطوح پایین تر ادامه می دهند. در این حالت، ممکن است این جفت ارز به حرکت خود در داخل کانال ادامه دهد. شکست و بسته شدن قیمت زیر حمایت کانال نشانه تغییر روند احتمالی خواهد بود.

VET/USDT

روز 4 نوامبر (13 آبان)، رمزارز ویچین (VET) از مقاومت بالاسری خود در تراز 0.15 دلار عبور کرد و نشان داد که گاوها بر خرس ها غلبه کرده اند. سپس قیمت به سطح شکست بازگشت و خرس‌ها تلاش کردند قیمت را به زیر این سطح بکشانند و گاوهای تهاجمی را به دام بیندازند.

وت1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

شیب خط متحرک نمایی 20 روزه (0.15 دلار) در حال افزایش بوده و RSI در محدوده مثبت قرار گرفته است که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای گاوها است. اگر قیمت از سطح فعلی بازگردد، گاوها سعی خواهند کرد جفت ارز VET/USDT را به بالای تراز 0.19 دلار هدایت کرده و حرکت صعودی خود را از سر گیرند. در چنین وضعیتی، این جفت ارز می تواند تا مرز 0.24 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت شکسته شود و پایین تر از تراز 0.15 دلار قرار بگیرد، نشان می دهد که سطوح بالاتر قیمت به شدت ریجکت شده است. به این ترتیب، ممکن است این جفت تا میانگین متحرک ساده 50 (0.12 دلار) و تراز 0.10 دلار کاهش یابد.

وت2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار 4 ساعته نشان می دهد که گاوها قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط مقاومت الگوی کانال صعودی هدایت کرده اند اما نتوانستند از این مزیت استفاده ای بهینه داشته باشند. این نشان می دهد که نرخ تقاضا در سطوح بالاتر رو به کاهش است.

قیمت دوباره به این کانال بازگشته و میانگین های متحرک یک صلیب نزولی تشکیل داده اند. این وضعیت نشان می‌دهد که این جفت می‌تواند به تدریج به سمت خط حمایت کانال سقوط کند.

بازگشت قوی از خط حمایت کانال می تواند روند صعودی را به قوت خود نگه دارد و باعث شود قیمت در داخل این کانال به حرکت خود ادامه دهد. در این مرحله، خرس ها برای در دست گرفتن کنترل اوضاع باید قیمت را به زیر حمایت کانال کشانده و در این ناحیه نگه دارند.

AXS/USDT

 اخیراً توکن اکسی اینفینیتی (AXS) در یک روند صعودی در حال اصلاح بوده و طی چند روز گذشته در یک الگوی کانال صعودی معامله شده است. البته، قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (141 دلار) سقوط کرده است و گاوهاتلاش می کنند از کاهش بیشتر قیمت جلوگیری نمایند.

اکسی1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

خط متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI تا نزدیکی نقطه میانی کاهش یافته است. این شرایط احتمال از دست رفتن غلبه خریداران بر بازار را نشان می دهد. شکست قیمت زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می تواند آن را به سمت خط حمایت کانال بکشاند.

انتظار می رود خریداران به شدت از این سطح دفاع کنند. اگر قیمت از خط حمایت کانال بازگردد، نشان می دهد حرکت صعودی این ارز همچنان پابرجاست. در این حالت، جفت ارز AXS/USDT سعی خواهد کرد تا بالاترین سطح تاریخی خود در تراز 166.09 دلار صعود کند.

شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از آخرین رکورد ثبت شده آن می تواند زمینه ساز صعود تا خط مقاومت کانال در تراز 183 دلار باشد. با شکست و بسته شدن قیمت زیر این کانال صعودی، دیدگاه صعودی مذکور اعتبار خود را از دست خواهد داد.

اکسی2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار 4 ساعته می بینیم که این جفت ارز در حالی در بازه بین 166.09 دلار تا 131.18 دلار تحکیم شده است که با قیمتی زیر 20-EMA معامله می شود. این می تواند نشانگر آن باشد که خرس ها به شدت از این مقاومت دفاع می کنند. این وضعیت، امکان افت قیمت تا حمایت بازه مذکور در تراز 131.18 دلار را افزایش می دهد.

اگر قیمت از این حمایت بازگردد، نشان می دهد که گاوها همچنان در سطوح پایین تر قیمت مشغول انباشت این دارایی می شوند. پس از آن، ممکن است این جفت برای چند روز دیگر در همین بازه محدود باقی بماند.

در مقابل، شکست و بسته شدن قیمت زیر تراز 131.18 دلار می تواند نشان دهنده تغییر احتمالی روند در کوتاه مدت باشد. در این سناریو، احتمال دارد جفت ارز AXS/USDT تا منطقه حمایتی 115 تا 120 دلار سقوط کند. اگر این منطقه نیز شکسته شود، روند کاهش قیمت احتمالاً تا رسیدن به حمایت روانی 100 دلاری ادامه پیدا می کند.