مدت زمان بلیچینگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از عواملی که می تواند بر زیبایی صورت تاثیر گذار باشد زیبایی و جذابیت دندان ها است. هر چه نظم و ترتیب و زیبایی دندان هایتان بیشتر باشد جذابیت چهره شما بسیار زیاد خواهد بود. هر چه دندان سفید و تمیز تر باشد می تواند بر زیبایی فرد تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. امروزه بسیاری از افراد به دنبال زیبا کردن و سفید کردن دندان های خود هستند.

 کمی قبل تر داشتن دندان های سفید و خوش رنگ یک رویا بود اما امروزه روش های مختلفی وجود دارد که می توان با استفاده از آن سفیدی دندان ها را تامین کرد. روش بلیچینگ دندان یکی از بهترین روش هایی است که برای سفید کردن دندان استفاده می شود. اما برای انجام این روش باید به یک پزشک حاذق و با تجربه مراجعه کنید. برای کسب مشاوره رایگان و آشنایی بیشتر با بلیچینگ دندان می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

هزینه بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان روشی است که به صورت عام از آن به معنای سفید کردن دندان استفاده می شود. اغلب افراد بلیچینگدندان را با سفید کردن دندان می شناسند. رنگ طبیعی دندان ها از سفید آغاز می شود تا ترکیبی از زرد، نارنجی، خاکستری  است.

مصرف برخی از مواد غذایی می تواند بر تغییر رنگ دندان ها تاثیر گذار باشد. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند بر تغییر رنگ دندان تاثیر گذاشته باشد استفاده از دخانیات است.  مصرف دخانیات می تواند بر تغییر رنگ دندان تاثیر زیادی داشته باشد. البته تغییر رنگ دندان می تواند به دلیل عوامل ارثی و ژنتیکی باشد که به مرور زمان دندان دچار تغییر باشد. مدت زمان بلیچینگ دندان بستگی به روشی دارد که انتخاب می کنند. بلیچینگ دارای دو روش خانگی و مطب است که هر یک مدت زمان متفاوتی دارد.

نحوه بلیچینگ دندان چگونه است؟

بلیچینگ دندان به دو روش آفیس و خانگی انجام می شود. زمانی که بلیچینگ مطب انجام میدهید باید لثه بیمار با مواد مخصوصی پوشانده شود تا آسیبی به آن نرسد. میزان غلظت موادی که در بلیچینگ مظب انجام می دهید بسیار بالا است و می تواند به لثه بیمار آسیب جدی برساند. در این روش مدت زمان بلیچینگ دندان کمتر به طول می انجامد اما نتیجه طولانی تری خواهد داشت. معمولا رنگ دندان ها 2 الی 3 درجه روشن می شود.

2

 بلیچینگ دندان در خانه  از دندان های بیمار یک قالب گیری انجام می شود و برای دندان ها قالب پلاستیکی یا گری ساخته می شود که دارای مکانی برایژل مخصوص بلیچینگ است. اما مدت زمان بلیچینگ در بلیچینگ خانگی کمی طولانی تر است. باید حداقل دو هفته از این قالب پلاستیکی استفاده کنید تا رنگ دندان های شما دو الی سه درجه روشن تر شود.

علت طولانی تر شدن درمان بلیچینگ خانگی این است که نمی توان قالب نایت گارد یا گری را برای فک بالا و فک پایین به صورت همزمان استفاده نمود. موادی که برای بلیچینگ خانگی استفاده می شود دارای غلظت بسیار کمتر از موادی است که برای بلیچینگ آفیس استفاده می شود . استفاده از این نایت گارد ها به این علت است که لثه را از برخورد مواد بلیچینگ در امان نگهدارند تا آسیب جدی به آن ها نرسد. البته در صورتی که می خواهید دندان هایتان به صورت کامل و با درجه بیشتری نتیجه را دریافت کند بهتر است این دو روش را با یک دیگر انجام دهید.

ماندگاری بلیچینگ دندان به چه صورت است؟

یکی از مواردی که بسیاری از افراد هنگام انجام بلیچینگ دندان به آن دقت می کنند ماندگاری بلیچینگ دندان است.  واثعیت این است که بلیچینگ دندان روشی دائمی نیست یعنی حداقل 6 ماه و حداکثر یک سال می توانید از نتیجه آن بهره ببرید و پس از آن به حالت عادی باز میگردد. در صورتی که از دندان بلیچینگ شده به خوبی مراقبت کنید قطعا مدت زمان بیشتری می توانید آن را داشته باشید.

اما مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روشی دائمی و بلند مدت نیست . بهتر است اگر می خواهید نتیجه آن را مدت زمان بیشتری داشته باشید هر ساله آن را تمدید کنید تا نتیجه برای دندان هایتان نهادینه شود. اما این تکرار بلیچینگ نیز برای همه بیماران امکان پذیر نیست و ممکن است دندان افراد دچار آُسیب شود.

مواد اصلی که در بلیچینگ دندان مورد استفاده قرار می گیرد پر اکسید هیدروژن است. با استفاده از این ماده می توان باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب دار شد تا به مرور این تغییر رنگ ها از بین برود. به مرور زمان ین هیدروژن پر اکساید می تواند بین هرم های مینای دندان رسوب کند و به مرور رنگ دندان سفید تر شود. بهتر است اگر به دنبال سفید تر شدن دندان های خود هستید از روش بلیچینگ مطب در کنار روش بلیچینگ خانگی استفاده کنید.

چه زمانی نتیجه بلیچینگ دندان از بین میرود؟

دندان انسان از دو بخش عاج و مینا تشکیل می شود. در واقع مینای دندان بر روی عاج دندان واقع شده است. وجود مینای دندان بر روی عاج دندان باعث شده است که سفیدی و شفافیت دندان بهتر و بیشتر شود. هر چه ضخامت مینای دندان بیشتر باشد قطعا دندان های فرد دارای شفافیت و سفیدی بیشتری خواهد بود. به هر حال در صورتی که بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکنید  و از مواد غذایی رنگدانه دار زیادی استفاده کنید رنگ دندان شما تغییر کند.

3

ممکن است بر اثر عوامل مختلفی رنگ دندان به سمت زرد و یا قهوه ای شدن برود. برای آشنایی با عوارض لمینت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

عوارض بلیچینگ دندان

اما با استفاده از بلیچینگ دندان می توان تا حد بسیار زیادی مقدار زردی دندان را از بین برد. برخی عادت های بد روزانه افراد می تواند تاثیر منفی بر ماندگاری بلیچینگ دندان داشته باشد. عواملی که می تواند بر از بین رفتن سفیدی دندان ها تاثیر داشته باشد عبارتند از:

  1. رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ها
  2. استفاده و استعمال زیاد دخانیات
  3. استفاده زیاد از نوشیدنی های که دارای رنگدانه بسیار قوی هستند
  4. بالا رفتن سن افراد
  5. استفاده از داروهایی که می تواند رنگ دندان را تغییر دهد مانند تتراسایکلین
  6. نداشتن مهارت و تبحر کافی از طرف متخصص دندان پزشکی در هنگام انجام بلیچینگ دندان