لامپ رشد گیاه !  خورشید را به خانه بیاورید !
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

لامپ رشد گیاه  ، یک راهکار بسیار مناسب برای افرادی است که در خانه ها و یا آپارتمان های با نور کم زندگی می کنند و علاقه زیادی به پرورش گیاهان آپارتمانی و نگهداری آنها در منزل دارند.

علاقه به کشت و کار و نگهداری از گیاهان آپارتمانی گوناگون سبب می شود که بسیاری اقدام به خرید انواع و اقسام گل و گیاه آپارتمانی کنند و آنها را بخواهند در منزل خود نگهداری کنند.اما مشکلی که اینجا است این است که برخی ها بعد از مدتی می بینند که برگ های گیاهان شان زرد شده است یا ظاهر قبلی خود را از حفظ نمی کنند.

لامپ رشد گیاه  از چه چیزی ساخته می شود؟

لامپ رشد گیاه برای اینکه دارای تاثیر مفیدی باشد، از طیف های فول اسپکتروم استفاده می کند که به همین دلیل به آنها ال ای دی فول اسپکتروم نیز گفته می شود.

همه نوری برای گیاهان مناسب نیست، یعنی گیاهان آن طیفی از نور را که به آن نیاز دارند و باید جذب کنند، می گیرند. چهار رنگ از نور ها که برای گیاهان عموما مهمتر است، نور سبز، قرمز، آبی و زرد می باشد.

نور زرد و سبز کمتر برای گیاهان اهمیت دارند و جذب نمی شوند بلکه از سطح گیاهان بازتاب می شوند. برای همین است که اکثر قسمت ها گیاهان به رنگ سبز در می آیند چرا که گیاهان رنگ سبز را از خود بازتاب می دهند.

مهمترین طیف رنگی برای گیاهان قرمز و آبی است که شاید نمی دانستید. برای همین علت است که در ال ای دی های لامپ رشد گیاه از نسبت متعادلی از نور قرمز و آبی استفاده می گردد. نور آبی بیشتر برای تحریک رشد شاخه و برگ گیاهان جذب گیاه می شود و نور قرمز نیز بیشتر برای تحریک گلدهی مورد استفاده قرار می گیرد.

قیمت لامپ رشد گیاه چطور تعیین می شود ؟

قیمت لامپ رشد گیاه  و نور مصنوعی  ساخته شده از ال ای دی رشد گیاه به عوامل زیادی بستگی دارد و عناصر مختلف روی قیمت لامپ ها تاثیرگذار می باشد. گیاهان طیف های مختلف گوناگونی دارند که تشخیص این طیف ها تحت فرآیندها و اصول پیچیده توسط متخصصین کشاورزی که علم کافی به اصول کشاورزی دارند با استفاده از بروزترین دستگاه ها  صورت گیرد. پس بهتر است قبل از آنکه برای تهیه نور مناسب و طیف های مناسب گیاه مورد نظر خود هزینه ای پرداخت کنید نوع طیف مناسب برای گیاهی که میخواهید پرورش دهید را بشناسید تا مطمئن شوید که لامپی که برای گیاه انتخاب می کنید مطابق با بروزترین تکنولوژی روز علوم کشاورزی باشد و با لامپ های عادی اشتباه گرفته نشود. متاسفانه بعضی افراد با کنار هم قرار دادن لامپ های LED های قرمز و آبی معمولی که طیف های مناسب برای گیاهان می باشد شروع به ساخت نور مصنوعی می کنند که کاملاً اشتباه می باشد. پس برای تهیه و خرید لامپ رشد گیاه مناسب بهتر است در مراکزی اقدام به خرید لامپ کنید که اطلاعات لازم در مورد انواع لامپ ها و نور مصنوعی مناسب گیاهان داشته باشند و مجهز به دستگاه های پیشرفته و بروز تشخیص طیف مناسب گیاهان باشد تا نوع نور، مقدار نور مورد نیاز و نوع طیف مورد نیاز گیاهان را تشخیص دهند.

علت رنگ بنفش لامپ رشد گیاه

گیاهان می توانند با استفاده از ویژگی هایی که دارند، طیف رنگی نور را تشخیص داده و از هم تفکیک کنند. بنابر این خیلی مهم است که نوری که به گیاه میرسد باید چه رنگی باشد. لامپ رشد گیاه از آنجا که به آن اشاره ای هم داشته ایم، دارای رنگ بنفش است، اما ما به واکاوی این موضوع می پردازیم که چرا باید رنگ آن بنفش باشد.

چهار رنگ می توانند در رشد گیاهان تاثیر داشته باشند که عبارتند از قرمز، آبی، زرد و سبز که شاید فکر کنید که بیشتر گیاهان از نور زرد استفاده می کنند. اما کاملا اشتباه می کنید. بیشترین تاثیری که گیاهان می گیرند از نور قرمز و آبی می باشد و رنگ سبز و زرد تاثیر بسیار کمتری دارند. شاید تا اینجا متوجه شده باشید که چرا لامپ رشد گیاه بنفش است.

نور خورشید این ویژگی را برای گیاهان فراهم می کند. برای همین لامپ رشد گیاه هم بنفش است، یعنی ترکیب نور قرمز و آبی که باعث می شود هر دو نور به اندازه کافی به گیاه برسند. نور آبی بیشتر برای رشد شاخه و برگ و نور قرمز بیشتر برای تحریک رشد گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مدل های لامپ رشد گیاه :

3

همانطور که در تصویر بالا مشاهده میفرمایید لامپ های رشد گیاه در چهار دسته بندی اصلی با کاربردهای مختلف تولید میشوند :

-1لامپ رشد گیاه سرپیچی

- 2لامپ رشد گیاه با پایه کلیپسی

3 - وال واشر رشد گیاه

4-پروژکتور رشد گیاه  

شرکت ایران سان لایت توانسته با ارایه مدلهای مختلف متناسب با هر فضا و قیمت مناسب امکان خرید لامپ رشد گیاه برای همه افراد را ایجاد کند. برای مشاهده انواع مدلها و قیمت انواع لامپ رشد گیاه به سایت ایران سان لایت مراجعه بفرمایید .

کاربرد دیگر نور مصنوعی و لامپ رشد گیاه برای کشت انواع گیاهان آپارتمانی وتزیینی داخل گرو باکس می باشد .

ایران سان لایت با ارایه  چادر رشد گیاه  با تجهیزات کامل  با قیمت مناسب نیاز مشتریان به پکیج کامل کشاورزی را رفع نموده است .

گروباکس چیست  و اینکه چرا به آن نیاز داریم؟

گروباکسGrow Box   ساده ترین و بهترین محیط رشد و پرورش گیاه برای محیط داخلی است تا بتوانید با حفظ شرایط بهینه برای گیاهان آنها را صرف نظر از شرایط محیطی و فصلی و حتی میزان نوررسانی پرورش دهید و به عبارتی با تشکیل خرده اقلیم برای هر نوع گیاه و هر نوع شیوه کشت مناسب باشد.

گروباکس یک فضای بسته با محیط داخلی مناسب برای گیاهان است که در سایز و شکل های مختلف و از متریال های بسیار مقاوم و با کیفیت طراحی و ساخته می شوند که اساسا برای کمک به پرورش دهندگان محیط داخلی خانه ها و یا فضاهایی جدای از محیط بیرون عرضه می گردند اما با این حال می توان برای گسترش میزان کشت و پوشش دادن طیف وسیعتری از محصولات زراعی فصلی در محیط بیرون نیز استفاده کرد.

4

 

شما با خرید باکس رشد گیاهان و یا محصولات خود را از خطرات بیرونی و یا شرایط نامساعد حفظ کرده و اجازه می دهید تا با حداکثر راندمان رشد کنند و هیچ خطر آلودگی باکتریایی، قارچی و میکروبی و حتی حشرات و آفات آنها را تهدید نکند.جهت اطمینان خاطر شما مشتریان عزیز برای اثبات توانایی و قدرت عالی گروباکس برای رشد گیاهان و محصولات مورد نظر شما علاوه بر در نظر گرفتن کلیه تجهیزات گروباکس اعم از؛

  • لامپ رشد گیاه
  • ال ای دی رشد گیاه با نورهای آبی و قرمز که ترکیب آن نور بنفش برای ما نشان می دهد
  • نور مصنوعی کاملا مناسب و در مدل های مختلف که نوع پیشنهادی ما همان LED است
  • سیستم تهویه ای کارآمد و قوی
  • روکش پارچه ای بازتاب دهنده یا مایلار داخلی برای پخش یکسان نور
  • دریچه پارچه ای برای بررسی وضعیت رشد گیاهان و محصولات بدون باز کردن درب محفظه گروباکس
  • پارچه ضد آب و مقاوم در برابر UV ( رفلکتور پارچه ای )