با انتخاب پرده اداری مناسب، محیط کار خود را تبدیل به یک مکان فوق العاده کنید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

پرده یکی از مهم‌ترین جزئیات در دکوراسیون است که ظاهر محیط کار را کامل می‌کند. نبود پرده باعث می‌شود فضای محیط کار، خالی و بی روح دیده شود. از انجایی که در طول روز بیشترین زمان خود را در محل کار هستیم. بسیار مهم است که در چه محیطی قرار می گیریم هرچقدر این محیط منظم‌تر و زیباتر باشد، بر روحیه کارکنان و بازدهی آن ها تاثیر بیشتری خواهد داشت.

از این رو باید برای خرید پرده اداری و دیگر لوازم و تجهیزات، حساسیت و دقت لازم را داشته باشید. پرده‌های اداری تنوع بالایی دارند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه، شرایط و فضای محیط محل کار خود یکی از این مدل‌ها را انتخاب کنید. هنگام خرید پرده دقت کنید که در چه بخشی می‌خواهد قرار بگیرد، زیرا پرده‌ای که در آشپزخانه قرار می‌گیرد با پرده‌ای که در سالن کنفرانس قرار می‌گیرد، متفاوت است. در ادامه این مقاله می‌خواهیم تعدادی از پرده‌های اداری و ویژگی‌هایی که دارند را معرفی کنیم، تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

5

پرده کرکره‌ای

خیلی از افراد پرده‌های کرکره‌ای را به عنوان پرده اداری می‌شناسند، زیرا در گذشته از این مدل پرده تنها در اداره‌جات استفاده می‌شد اما در حال حاضر در منازل مسکونی نیز استفاده می‌کنند و همچنین از محبوب‌ترین انواع پرده‌های اداری پرده کرکره‌ای است. این نوع پرده‌ها به نحوی طراحی شده اند که افراد با توجه به نیاز خود بتوانند نور را تنظیم کنند.

این پرده‌ها در انواع طرح و رنگ وجود دارند و این مسئله یکی از مزیت‌های بزرگ این مدل پرده است.  پرده‌های کرکره‌ای از سه متریال مختلف چوبی، فلزی و طرح چوب ساخته می‌شود.

اگر پنجره‌های شما بزرگ است، می‌توانید از پرده کرکره‌‌ای عمودی یا پرده لوردراپه استفاده کنید. کرکره‌های چوبی همواره خاص هستند، امروزه از چوب‌های بابمو استفاده می‌کنند تا سبک‌تر باشند، اما باز هم انواع کرکره‌های چوبی موجود هستند. پرده‌های کرکره‌ای آلومینیومی ظاهری مدرن و شیک به محیط کار شما می‌دهند.

پرده شید

پرده‌های شید یا بلایندها طراحی نویی در پرده‌ها بوده‌اند که توانستند جایگزین پرده‌های کلاسیک پارچه‌ای و کرکره‌ای شوند. پرده‌ شیدها در واقع صفحات نرمی هستند که با بافت سبک مثل پنبه، کتان، پلی استر و پارچه ساخته شده‌اند. این نوع پرده باعث ایجاد سایه در پنجره‌ها می‌شود. این نوع پرده به دلیل نوع طراحی که دارد باعث می‌شود، افراد از فضای بیرون به داخل دیدی نداشته باشند و این یک مزیت بزرگ است زیرا به حفظ حریم شخصی کمک می‌کند. این نوع پرده ها که به پرده شید اداری معروف شده اند انتخاب خوبی برای محل کار هستند.

پرده شید زبرا

شید زبرا، محبوب‌ترین نوع پرده شید، می‎باشد. ساختار پرده زبرا از اتصال دو لایه موازی از پارچه و تور که به صورت افقی هستند تشکیل می‌شود. شما می‌توانید با کمک دستگیره یا زنجیره‌ای که در کنار این نوع پرده وجود دارد، می‌توانید میزان نوری که در محیط است را تنظیم کنید.

پرده شید رول

به طور کلی از پرده شید رول بیشتر برای پنجره‌های بزرگ استفاده می‌کنند، شما تصویر دلخواه خود را می‌توانید بر روی آن چاپ کنید و محیط کارتان را از حالت عادی خارج کرده و محیطی متفاوت داشته باشید.

در انتخاب پرده شید رول نیز باز باید به دکوراسیون محل کارتان و اندازه محیطتان دقت کنید. اگر فضای محیط کار شما کمتر است سعی کنید پرده‌هایی با رنگ روشن با  ضخامت کمتر انتخاب کنید.

پرده سیلوئت

این نوع پرده ساختاری بسیار خلاقانه و زیبا دارد و همچنین یک سایه زیبا در محیط ایجاد می‌کند. همچنین به دلیل اینکه نور وارد محیط می‌شود، گرمای خاصی به محیط می‌بخشد. این نوع پرده از زیباترین انتخاب‌ها برای پرده اداری است. از لحاظ جنس و پارچه، باید از پارچه‌ای استفاده کنید که نسبت به پارچه‌های معمولی مقاوم‌تر باشد.

این پرده‌ها سبک هستند و قابلیت این را دارند که موتور به آن‌ها وصل شود و با کنترل از راه دور آن را باز و بسته کنید. اصولا برای فضاهای اداری از ترکیب رنگ‌های ساده‌تری استفاده می‌کنند، شما نیز وابسته به محیط کار، رنگ برند و دکوراسیونتان می‌توانید یک رنگ مناسب انتخاب کنید. پرده سیلوئت از دولایه پارچه متصل به هم تشکیل می‌شود. این پرده به قدری ساختار زیبایی دارد که در دکوراسیون منزل نیز به کار می‌روند.

تعداد پرده‌های مناسب فضای اداری بسیار زیاد است، اما سعی کردیم در این مقاله محبوب‎‌ترین و متداول‎‌ترین پرده‌های اداری را معرفی کنیم

6

عواملی که در خرید پرده اداری باید به آن‎‌ها دقت کنیم.

سعی کنید خرید پرده را در آخرین بخش‌های تکمیل دکوراسیون داخلی انجام دهید. زیرا انتخاب پرده بسیار به دکوراسیون شما بستگی دارد. رنگ ساختمان، انتخاب میزها، مدل چیدمان و ... عوامل دیگر مواردی هستند که در انتخاب نوع پرده شما تاثیرگذارند و اگر پرده‌ای که شما می‌خرید با موارد ذکر شده هم‌خوانی نداشته باشند.

به جای داشتن یک دکوراسیون زیبا تصویری نازیبا از محیط کار شما باقی خواهند موند.

همچنین میزان نورگیری محیط کار شما بسیار در انتخاب پرده تاثیر گذار است. اگر محیط پرنوری دارید باید از پرده‌هایی با ضخامت بیشتر استفاده کنید.

اندازه پنجره اتاق و متراژ اتاق مواردی هستند که بسیار در انتخاب خرید پرده اداری مهم هستند. امیدوارم این مقاله به شما کمک کند تا پرده اداری مناسب برای محیط کار خود تهیه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که توضیح دادیم خرید پرده اداره‌ای خوب برای ظاهر محیط کار بسیار مهم است. در گذشته تنها راه خرید پرده اداری مراجعه حضوری به مغازه‌ها بوده است. خرید  حضوری می‌تواند وقت زیادی را از شما بگیرد اما در حال حاضر با مراجعه به فروشگاه های آنلاین و معتبر مثل پردینو می‌توانید پرده اداری مد نظرتان را  تهیه و دریافت کنید. و همچنین از مشاوره رایگان این مجموعه بهره بگیرید.