با طراحی سایت حرفه‌ای کنار رقبای سرسخت خود بایستید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

نمی‌توان این حقیقت را انکار کرد که سال‌های کرونایی نقطه عطفی برای گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی بود، البته پیش از همه‌گیری کرونا هم فروشگاه‌های آنلاین زیادی مشغول ارائه خدمات اینترنتی به کاربران فضای مجازی بودند اما با شیوع این بیماری و شروع قرنطینه‌های گسترده به تعداد کسب‌وکارهای آنلاین نیز افزوده شد، حالا دیگر برای انجام هر کار و خرید هر نوع محصولی می‌توان یک سایت خوب و مطرح پیدا کرد، از خرید لوازم‌خانگی گرفته تا خرید کود و بذر گیاهان! البته که طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و سادگی کار با آن در این امر بی‌تأثیر نبود.

اگر مدیریت یک شرکت را بر عهده دارید و خدماتی ارائه می‌کنید، یا اگر مغازه‌دار هستید تنها کافیست از متخصصان طراحی سایت بخواهید یک سایت فروشگاهی متناسب با نوع محصول یا خدمات شما طراحی کنند و پس از آن به راحتی سایت خود را مدیریت کنید، اگر طراح سایت شما فردی باتجربه و حرفه‌ای باشد به ندرت ممکن است در مدیریت سایت خود به مشکلی برخورد کنید. در بازار تجارت الکترونیک هنوز جا برای کسب‌وکارهای جدید هست، اینجا بازاری بزرگ با مشتریان نامحدود است که برای فعالیت در آن تنها نیازمند یک سایت حرفه‌ای هستید. اگر هنوز وارد دنیای تجارت الکترونیک نشده‌اید و یا تجربه‌های ناموفقی در این زمینه داشته‌اید ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بازار تجارت الکترونیک و سود میلیونی در روز

در بازار تجارت الکترونیک عموماً با دو نوع سایت روبرو هستیم، یک سایت ضعیف با فروش بسیار پایین و سود نزدیک به صفر و در مقابل سایتی قوی با فروش بالا و سود میلیونی در طول روز! در بازار آنلاین موفقیت شما و سود دریافتی از فروش به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سایت شماست.

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به شما در مدیریت بهتر و دقیق‌تر سایت شما کمک کند اما اکثر این روش‌ها در مورد سئو یک سایت معمولی است نه یک فروشگاه اینترنتی! نحوه مدیریت وب‌سایت‌هایی که مشغول فروش در بازار تجارت الکترونیک هستند کمی منحصربه‌فرد است. شما به عنوان صاحب یک فروشگاه آنلاین نیازمند مدیریت موجودی، پردازش پرداخت ها و ارائه یک رابط خرید مناسب به کاربرانتان هستید. برای موفقیت در این بازار نیاز است تا برای جلب رضایت و اعتماد کاربران سخت تلاش کنید. نباید فراموش کنید که بیش از 90 درصد خریداران بازار آنلاین پیش از قطعی کردن خریدشان درباره پیشینه و اعتبار فروشگاه منتخب خود تحقیق می‌کنند پس مهم است تا روش‌هایی را برای جلب اعتماد خریداران به کار ببندید، چطور؟ در ادامه به شما خواهیم گفت.

برند، لوگو، سایت حرفه‌ای، اعتبار کسب‌وکار آنلاین شما

رسیدن به سودهای بالا در بازار تجارت الکترونیک برای همه خوشایند است، ما نمی‌گوییم که سود میلیونی در طول روز رویاست یا رسیدن به آن در بدو ورود به بازار آنلاین غیرممکن است، اما نباید این حقیقت را از یاد ببرید، جز شما هزاران کسب‌وکار مرتبط دیگر در بازار تجارت آنلاین در حال فعالیت هستند، خیلی از آن‌ها پیش از شما پا به این عرصه گذاشته‌اند و تعدادی هم با شما و یا حتی پس از شما کار خود را شروع کرده‌اند، چیزی که اهمیت دارد این است که تمامی شما یک نوع کالا یا خدمات را به کاربران ارائه می‌دهید، در اکثر موارد حتی قیمت‌های پیشنهادی نیز برابر است، تصور نکنید که با پایین آوردن سود و قیمت‌گذاری منصفانه راهی برای پیروزی یافته‌اید، این روش در بازار آنلاین چندان جوابگو نیست و ممکن است باعث بی‌اعتمادی کاربر به خدمات یا کالای شما شود! پس با این تفاسیر برای متمایز شدن از دیگر سایت‌های مشابه باید چه کنیم؟

بی‌شک ایجاد اعتماد در مخاطبان همان چیزی است که نیازمند آن هستید. رقبای شما با اعتباری که در طی سال‌های گذشته کسب کرده‌اند، از موقعیت خوبی در موتورهای جستجو برخوردارند و آن‌طور که به نظر می‌رسد در بازار کسب‌وکار اینترنتی قابل‌اعتمادتر از کسب‌وکارهای نوپا هستند، اما این تنها تا زمانی اهمیت دارد که شما جایگاه خود را در صفحه اول جستجوی گوگل ثبت نکرده باشید! ایجاد اعتماد اولیه در ذهن مخاطبان با ثبت برند، طراحی لوگو، داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و دریافت رتبه بالا از سمت موتورهای جستجو امکان‌پذیر می‌شود.

مورد اول را به یک سایت ثبت برند بسپارید و برای موارد بعدی یعنی طراحی لوگو، طراحی سایت و بهینه‌سازی سئو سایت خود از یک تیم متخصص کمک بگیرید. راحت بین تمامی این خدمات را در غالب یک آژانس بازاریابی دیجیتال به شما ارائه می‌دهد.

شاید رقابت با برندهای بزرگ در بازار فیزیکی برای کسب‌وکارهای کوچک و نوپا سخت باشد اما داستان کسب و کارهای آنلاین قدری متفاوت است. ثبت یک برند ماندگار، داشتن یک لوگو مرتبط و طراحی یک وب‌سایت خوب با تکیه بر اصول سئو و به کارگیری کلمات کلیدی می‌تواند نام شما را در کنار برندهای معتبر قرار دهد. دیگر تفاوتی ندارد فعالیتتان را چه زمانی آغاز کرده باشید، با رعایت این سه اصل، در کنار ارائه خدمات یا محصولات با کیفیت با قیمت‌گذاری اصولی و ارائه رابط کاربری خوب می‌توانید از رقبای بزرگ خود هم پیشی بگیرید.

2

طراحی وب‌سایت حرفه‌ای را جدی بگیرید

اگر مدیریت یک کسب‌وکار را بر عهده دارید و حالا تصمیم گرفته‌اید برای گسترش کسب‌وکارتان یک فروشگاه اینترنتی افتتاح کنید، ما شروع فعالیت شما را در بازار پرسود تجارت الکترونیک تبریک می‌گوییم. این اقدامی هوشمندانه برای توسعه فعالیت شما و ارائه خدمات یا محصولات برند شما به بازاری با مخاطبان نامحدود است. شاید استفاده از وردپرس راهکار خوبی برای شروع باشد؛ اما چطور می‌توان برای طراحی یک سایت خوب و بی‌نقص اقدام کرد؟

نباید فراموش کنید که در جریان اکثر خریدهای آنلاین و همچنین دریافت خدمات اینترنتی پس از ثبت برند و لوگو این کیفیت طراحی وب‌سایت شماست که بر تصمیم مخاطبان برای قطعی کردن خرید و دریافت خدمات از شما تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با معرفی کسب‌وکار خود در بازار تجارت الکترونیک بدون هیچ سرمایه‌گذاری زیاد به هزاران مشتری دسترسی پیدا ‌کنید؛ اما این تنها در صورتیست که فعالیت خود را قالب یک وب‌سایت حرفه‌ای مدیریت کنید. با رعایت اصول حرفه‌ای در طراحی وب‌سایت می‌توانید در مدت زمان کوتاهی به رتبه خوبی در موتورهای جستجو دست یابید و نام برندتان را در کنار رقبای بزرگ و برندهای معتبر بنشانید؛ اما منظور از داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای چیست؟

اگر می‌پرسید وب‌سایت حرفه‌ای چیست ما در پاسخ می‌گوییم وب‌سایت حرفه‌ای آن وب‌سایتی است که به تمام نیازهای کاربران پرداخته و صرف تازه‌کار بودن به جایگاهی عقب‌تر از رقبای بزرگ راضی نشود! به نظر شما یک وب‌سایت که به تازگی فعالیتش را آغاز کرده چطور می‌تواند هنگام فروش آنلاین از رقبای خود برتری کسب کند؟ هنگامی که در حال طراحی و ساخت وب‌سایت فروشگاهی خود هستید، این پنج نکته ضروری را برای برنده شدن در بازار آنلاین جدی بگیرید:

  1. سرعت: خود شما چند دقیقه به یک وب‌سایت فرصت می‌دهید تا داده‌ها را بارگذاری کند؟ حرف از دقیقه در خرید آنلاین یک شوخی بزرگ است، ما در خرید اینترنتی با ثانیه‌ها پیش می‌رویم. هیچ‌یک از کاربران فضای مجازی حاضر نیستند بیش از 8 ثانیه برای بارگذاری داده‌های یک وب‌سایت صبوری کنند، اگر سرعت وب‌سایت شما پایین باشد قطعاً در این رقابت بازنده‌اید. خریداران انتظار دارند جستجوی آن‌ها به سرعت رعد بارگذاری شود و گوگل نیز برای سایت‌هایی با سرعت قابل‌قبول امتیاز ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.
  2. سازگاری با موبایل: طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی است که برای پیروزی در رقابت بازار آنلاین به آن نیاز دارید. امروزه بیش از 90 درصد کاربران برای خرید اینترنتی از گوشی تلفن همراهشان استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسیار اهمیت دارد نوع طراحی سایت شما با موبایل سازگار باشد.
  3. تکمیل خرید آسان: برای حرفه‌ای بودن نیاز است تا بر سهولت استفاده از وب‌سایت خود تمرکز کنید. در طراحی مراحل تکمیل خرید اطمینان حاصل کنید که هیچ مرحله غیرضروری در نظر نگرفته باشید، خریداران از مراحل پیچیده و غیرضروری در تکمیل خرید لذت نمی‌برند به همین دلیل ممکن است شما را از لیست فروشگاه‌های منتخبشان حذف کنند.
  4. فیلتر خرید: یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که شما را از دیگر وب‌سایت‌ها متمایز می‌کند در نظر گرفتن گزینه‌ای برای فیلتر خرید است. پیمایش طولانی در صفحه فروش محصول و گشت‌وگذار میان صفحات متعدد محصولات برای کاربران جالب نیست، بهتر است گزینه‌ای برای جستجو میان محصولات و یا فیلتر نوع محصول و قیمت در نظر بگیرید و تجربه کاربری بهتری به مخاطبانتان ارائه کنید.
  5. نظرات و امتیازدهی: و اما آخرین نکته مهمی که به شما کمک می‌کند فروشتان را افزایش دهید و حرفه‌ای‌تر به نظر برسید اختصاص دادن بخشی ویژه برای ثبت نظرات و امتیازدهی کاربران به سایت شماست، نظرات می‌تواند شامل کیفیت خدمات‌دهی شما، کیفیت محصولات شما و ... باشد.

شما به عنوان یک فروشنده امن با توجه به این نکات نرخ تبدیل خود را افزایش خواهید داد. نوع طراحی سایت شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران برای خرید آنلاین از شما مرحله‌به‌مرحله آموزش ببینند؛ مانند یک راهنمای خوب در هر مرحله کنار مخاطبانتان باشید و اجازه دهید تا بهترین تجربه کاربری را از سمت شما دریافت کند.

اگر به یک متخصص حرفه‌ای در این زمینه نیاز دارید و می‌خواهید شروع فعالیتتان در بازار تجارت آنلاین حساب شده و اصولی باشد، ما می‌توانیم شما را با یکی از باتجربه‌ترین تیم‌های دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم تا مطمئن شوید که قدم‌های صحیحی برمی‌دارید و برای شروع فعالیتتان در این بازار بی‌انتها سردرگم نشوید.

3

راحت بین راهی برای حضور مقتدرانه در بازار تجارت الکترونیک

اگر تصمیم شما برای گسترش کسب‌وکارتان در بازار کسب‌وکار آنلاین قطعی است و تمایل دارید در کنار برندهای مطرح در حوزه‌ی کاری خود فعالیت کنید اما هیچ تخصصی برای طراحی و ساخت سایت و طراحی لوگو ندارید، بهتر است از یک تیم متخصص در این زمینه کمک بگیرید. تیم متخصص راحت بین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های بازاریابی در کشور با ارائه انواع خدمات حرفه‌ای طراحی سایت و اپلیکیشن، ثبت برند و طراحی لوگو، خدمات دیجیتال مارکتینگ و ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی و کسب رضایت حداکثری از جانب مشتریان در چند سال گذشته کارنامه درخشانی برای مجموعه‌ی خود رقم زده است.

شروع کردن با یک تیم حرفه‌ای ضامن موفقیت شما در این مسیر است. حالا که امکان ثبت سفارش طراحی سایت در راحت بین فراهم است از فرصت استفاده کنید و تا می‌توانید اولین قدم‌ها در بازار آنلاین را محکم بردارید. تیم تخصصی راحت بین مالک یکی از بزرگ‌ترین مراکز دیتا سنتر در ایران و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هاستینگ است که می‌تواند برای طراحی سایت‌ حرفه ‌ای و راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی موفق به شما کمک کند.