برای خرید یک سرویس خواب خوب باید به چه نکاتی توجه کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

سرویس خواب از مهم ترین و اصلی ترین وسایل مورد استفاده در اتاق خواب است. که عدم سازگاری آن با متراژ و طراحی فضا می تواند جلوه بسیار آشفته و کسل کننده ای ایجاد نماید. بنابراین انتخاب تخت در طراحی اتاق خواب ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی هنگام خرید سرویس خواب نیاز است تا ابعاد اتاق، سبک طراحی، سلیقه شخصی، کاربرد جانبی آن و ... مورد توجه قرار گرفته شود. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با انواع سرویس خواب با توجه به ابعاد و سبک طراحی آن ها، به طور کامل آشنا کنیم.

انواع سرویس خواب با توجه به ابعاد آن

اگر می خواهید سرویس خواب خریداری نمایید، در ابتدا باید به اندازه تخت و ابعاد اتاق خواب خود دقت داشته باشید. تخت یک نفره می خواهید یا دو نفره؟ اگر می خواهید تخت دو نفره خریداری نمایید، باید با توجه به فضای آزاد اتاق خوابتان مناسب ترین تخت را انتخاب نمایید. به طور کلی از انواع تخت ها با توجه به ابعاد آن ها را می توان به موارد زیر دسته بندی نمود.

  • دوقلو:

 این تخت ها کوچک ترین تخت خواب های موجود در بازار می باشند. که معمولا به صورت تخت دو طبقه و تخت کودک مورد استفاده قرار می گیرد. این تخت ها با ابعاد xl نیز تولید شده اند. که معمولا مقداری از تخت های دوقلو بزرگ تر هستند و برای نوجوانان و کودکانی که در سن قد کشیدن هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

  • سرویس خواب دو نفره یا پر:

این تخت ها را تخت کامل می نامند. که انتخاب بسیار مناسبی برای افراد بزرگسال و استفاده در اتاق مهمان است.

  • تخت ملکه:

 این تخت ها فضای نسبتا زیادی دارند، به همین دلیل است که انتخاب مناسبی برای زوج ها می باشند. سرویس خواب هایی که دارای تخت ملکه می باشند، انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق خواب های کوچک محسوب می شوند.

3

انواع سرویس خواب با توجه به سبک طراحی

زمانی که با توجه به نیاز خود و متراژ اتاق، توانستید مناسب ترین ابعاد تخت خواب را انتخاب نمایید. نوبت به انتخاب مدل سرویس خواب مورد نظرتان می رسد. از آنجایی که تخت خواب و دراور از اساسی ترین وسایل موجود در اتاق خواب می باشند، انتخاب نوع مدل آن می تواند سبک طراحی اتاق خواب شما را مشخص نماید. بنابراین شما باید مطابق با آن ها باقی وسایل را نیز خریداری نمایید. به همین دلیل بهتر است سبک مورد نظر خود را در طراحی انتخاب نمایید و سپس سرویس خواب متناسب با همان سبک طراحی را خریداری نمایید. از انواع مدل های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • گرد:

تخت های گرد معمولا در سبک های مدرن مورد استفاده قرار می گیرند. این تخت ها فضای نسبتا زیادی را اشغال می نمایند. به همین دلیل برای اتاق خواب هایی که متراژ بیش از 20 متر دارند مناسب می باشد. از طرفی این تخت ها به دلیل فضای گرد و بزرگی که دارند، باعث می شوند تا شما برای استراحت فضای کافی داشته باشید.

  • آویز:

 این تخت ها همانطور که از نامشان پیدا است در ظاهر کاملا آویزان به نظر می رسند. معمولا عسلی و میز آرایش همراه با آن ها نیز به صورت چوبی می باشد و طراحی آن ها مشابه طراحی تخت است. این تخت ها برای افرادی مناسب است که دوست دارند هنگام خوابیدن خودشان را تکان دهند. البته این تخت ها به دلیل تکان خوردن مورد پسند افراد محدودی قرار گرفته اند.

  • تخت های کاربردی:

 تخت خواب هایی که دارای کشو زیر تخت می باشند و یا میز آرایش آن ها با دراور به صورت ترکیبی طراحی شده اند، تخت های کاربردی و بسیار مناسب برای فضاهای کوچک می باشند. همچنین تخت های عثمانی که تشک تخت توسط بالابر، به سمت بالا حرکت می کند و شما می توانید به طور کامل از فضای زیر تخت استفاده نمایید نیز، جزو های کاربردی می باشند.

  • تخت بادی:

اگر فضای کافی برای قرار دادن دراور، میز آرایش، میز عسلی و ... را در اتاق خواب خود ندارید. یا اینکه قصد دارید از تخت خواب به تنهایی در اتاق استفاده نمایید. تخت های بادی می توانند گزینه مناسبی برای شما باشند. این تخت ها همانطور که از نامشان پیدا است پر از هوا هستند. برخلاف تشک های بادی این تخت ها از مقاومت و دوام بالاتری برخوردار می باشند و شما می توانید در خانه خود از آن ها استفاده نمایید.

  • تخت مورفی:

این تخت ها انتخاب بسیار مناسبی برای فضاهای کوچک می باشند. زیرا به صورت کشویی و یا دیواری جمع می شوند. بنابراین شما می توانید به راحتی پس از بیدار شدن از خواب تخت را جمع نمایید و از فضای اتاق خود به راحتی استفاده نمایید.

  • تخت سایبان دار:

 این تخت ها دارای ستون در چهار طرح تخت بوده که سایبان چوبی، فلزی و یا توری روی آن قرار گرفته است. این تخت ها معمولا مورد پسند دخترهای نوجوان و یا زوج هایی که تازه ازدواج کرده اند، می باشد. از طرفی این تخت ها را می توان در تمامی سبک ها مانند مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار داد.

4

انتخاب بهترین و مناسب ترین سرویس خواب

سرویس خواب معمولا شامل تخت خواب، میز آرایش و میز عسلی می شود. که در برخی از مواقع شما به دلخواه می توانید میزهای عسلی را حذف نمایید و یا اینکه به آن دراور نیز اضافه نمایید. نکته قابل توجه این است که تخت خواب فضای بسیار زیادی را نسبت به سایر وسایل موجود در این سرویس اشغال می نماید. به همین دلیل است که هنگام خرید آن به تخت خواب توجه بیشتری می شود.

 از طرفی بسیاری از افراد به دلیل کمبود فضا در اتاق خواب تنها تخت خواب یک سرویس را انتخاب نموده و مورد استفاده قرار می دهند. بنابراین آشنایی با انواع تخت خواب ها و فضایی که برای استفاده نمودن از آن ها نیاز دارید، به شما کمک می نماید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. مبل ویستا از جمله تولید کننده های معتبر سرویس خواب و مبلمان است. که می تواند به شما کمک نماید تا متناسب با سلیقه، فضای اتاق خواب، بودجه و ... ایده آل ترین انتخاب را داشته باشید.