چرا از سبد کابل در اتاق سرور استفاده می شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

سبد کابل یک جایگزین بسیار مناسب برای انواع مختلف سینی هدایت کابل و نردبان (منظور نردبان فلزی و آلومینیومی) است. از ویژگی‌های این سیستم می‌توان به مقرون به صرفه بودن، راحتی در نصب، سازگار بودن با انواع محیط، انعطاف پذیری زیاد، امکان تهویه مناسب هوا و عبور هوا اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به جزئیات بیشتری از این موضوع بپردازیم.

چرا از سبد کابل در اتاق سرور استفاده می‌شود؟

سبد کابل از مفتول‌هایی به قطر 4 و 5 و 6 میلی متر و در سایزهای مختلف با عرض‌های 10 و 20 و 30 و 40 و 50 و 60 تهیه و تولید می‌شوند. این سبد کابل‌ها برای آرایش و راهنمایی کردن کابل‌ها و سیم‌های مختلف در محیط‌های مختلف هستند. جنس این سبدها، مفتول‌های آهنی با روکش گالوانیزه، و رنگ پودری یا نیکل و کروم برای مصارف و استفاده‌های عمومی و مفتول‌های استیل مقاوم برای شرایط و موقعیت‌های سخت و محیط‌های خاص می‌باشند.

انعطاف بسیار بالا و همچنین نصب و راه اندازی آسان، عدم احتیاج به اتصال‌های متفاوت و ابزارهای پیچیده برای راه اندازی، از خصوصیات این نوع کابل‌ها هستند که باعث کاهش اتلاف هزینه‌ها و زمان باشد. با درنظر گرفتن نوع ساختار این سیستم، هیچ نیازی به اتصالات متفاوت برای اجرای مسیرهای پیچیده نیست. تمام این‌ها دلیل محکمی برای استفاده از سبد کابل در اتاق سرور است.

مزایای استفاده از سبد کابل در اتاق سرور

همانطور که گفته شد، دلایل مختلفی برای استفاده از سبد کابل در اتاق سرور می باشد ، مانند انعطاف بسیار بالا و نصب راحت. در ادامه به این موارد و مزایای دیگری که استفاده از سبد کابل در اتاق سرور به همراه دارد، بیشتر می پردازیم.

2

انعطاف

گفتیم که انعطاف پذیری و انعطاف داشتن یکی از عوامل مهم در استفاده از سبد کابل در اتاق سرور است که باید حتما به آن توجه شود. اما باید در کنار دانستن این عوامل چیزهای دیگری را هم یاد بگیریم مثلا بد نیست درمورد جنس سبدهای کابل هم بدانیم. سینی‌های مش از جنس فلزهای مقاوم مثل فولاد ضدزنگ، کربن استیل و یا آلومینیوم هستند که با یکسری مواد روی و اپوکسی کاور شده‌اند. انتخاب کردن جنس سینی‌ها نیازمند عواملی مثل ملاحظات الکتریکی، محیط و هزینه است.

هرکدام از این فلزها با انتخاب شدن به عنوان یک متریال این محصول، خصوصیات منحصربفرد خودش را به همراه می آورد.

نصب سریع و آسان سبد کابل

نصب سریع و آسان سبد کابل هم از عوامل مهم استفاده از سبد کابل در اتاق سرور بشمار می‌رود. سبد کابل به سمت کابل کشی ارتباطی، از مرکز آویزان می‌شود و پله‌های باز دو جهت دارد که برای نصب آسان کابل عالی است. بیشترین قابلیت دسترسی و انعطاف پذیری برای نصب و حذف کابل‌ها توسط ریل مرکزی تعیین می‌شود که با خیلی از حرکتها و تغییرات و افزوده‌ها ایده آل می‌باشد. سینی، به راحتی از دوطرف خالی و پر می‌شود.

کابل‌های جدا را می‌توان به راحتی و درصورت نیاز جدا کرد. با استفاده از خم کردن سبد و تغییر دادن، می‌توان انواع اتصالات سبد کابل را انجام داد و این خم شدن بوسیله پیچ و مهره و قیچی قابل انجام است. انواع اتصالات را می‌توان در 5 مورد نام برد :

  • اتصالات براکت سقفی
  • اتصالات سبد کابل به سینی کابل
  • اتصالات سبد به نردبان کابل
  • اتصال سبد به سبد بطور مستقیم
  • اتصالات پایه زمینی و 90 درجه

سهولت در انجام تعمیرات

سهولت در انجام تعمیرات اتاق سرور هم جزو همان عوامل مهم استفاده از سبد کابل در اتاق سرور است. می خواهم اقدامات و نگهداری و رفع ایراد اتاق سرور را نام ببرم :

  • بخش مجهول یا پسیو که درصورت خرابی این بخش باید قطعه یا کابل تعویض شود
  • نگهداری از تجهیزات برق که باید تابلو برق و سیستم کابلی را مورد نگهداری و تعمیر قرار دهیم
  • ارتباط بیسیم که باید درصورت خرابی یا عدم عملکرد مناسب، برای رفع مشکل آن اقدام کنیم
  • نگهداری از ارتباطات
  • پشتیبان گیری
  • استقرار نیروی مقیم
  • نگهداری از روترها و سوییچ ها
  • بروز رسانی نرم افزاری اتاق سرور
  • ارائه گزارشات
  • سیستم ارت
  • یو پی اس
  • سیستم اطفا و اعلام حریق
  • ژنراتور

مقرون به صرفه بودن

مقرون به صرفه بودن هم یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از سبد کابل در اتاق سرور است که بسیار نکته مهمی است. طبیعتا امروزه با تمام هزینه‌هایی که برای هرکاری وجود دارد، مردم و به خصوص صاحبان کسب و کار دنبال بهترین روش‌ها با مناسب‌ترین قیمت می‌گردند که خوشبختانه همانطور که توضیح دادیم این روش بسیار اقتصادی بوده و هزینه زیادی نمی‌خواهد.

عبور جریان هوا

عبور جریان هوا آخرین عامل مهم برای استفاده از سبد کابل در اتاق سرور است که درمیان کل راهکارهایی که برای خنک سازی وجود داشته است، خنک سازی با استفاده از هوا، بهترین و رایج‌ترین روش خنک سازی در صنعت دیتاسنتر است که بدلیل راحتی و آسان بودن آن مورد استفاده قرار گرفته است.

3

اولین تولید کننده و طراح سبد کابل در ایران

حال که با مزایای استفاده از سبد کابل در اتاق سرور آشنا شدید، شاید بپرسید که چگونه می توان سبد های کابل را تهیه کرد. خب، اینجاست که ما در شرکت سیدک می توانیم به شما کمک کنیم. شرکت سیدک اولین تولید کننده سبد کابل در ایران می باشد و شما می توانید با توجه به نیازهایی که دارید با مشاورین ما تماس بگیرید و آن ها تمامی اطلاعات مورد نیازتان را در اختیارتان قرار می دهند تا شما بتوانید بهترین و مناسب ترین سبد کابل را از سیدک خریداری نمائید.   

نتیجه؛

ما، در این مقاله درمورد موضوع استفاده از سبد کابل در اتاق سرور صحبت کردیم و تمام جوانب آن را تا حد زیاد و قابل قبولی پوشش دادیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید. ممنون که تا پایان این مقاله مارا همراهی کردید.