آموزش سریع و آسان زبان کره ای
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تسلط به مکالمه زبان کره‌ای کاملاً آسان است، حتی اگر فقط انگلیسی بلد باشید. یادگیری زبان کره‌ای نیز مانند هر زبان دیگری نیاز به تمرین و تکرار بسیار زیادی دارد به همین جهت بهتر است یکی از روش‌های زیر را برای آموزش انتخاب و هرچه سریع‌تر شروع کنید.

آموزش الفبای زبان کره‌ای (هانگول)

한글 یا هانگول الفبای کره‌ای است که از زمان سلسله چوسون در قرن پانزدهم پس از میلاد استفاده شده است. این الفبای متشکل از 14 صامت و 10 مصوت، گفته می‌شود که علمی‌ترین الفبای جهان است که تقریباً از هر صدای انسان تقلید می‌کند و آنقدر دقیق است که یادگیری آن بسیار آسان است.

دانستن الفبای کره‌ای برای خواندن زبان کره‌ای ضروری است. در ابتدا، ممکن است استفاده از الفبای رومی برای تلفظ کلمات کره‌ای آسان‌تر باشد، اما به سرعت متوجه خواهید شد که این کار پایدار نیست. هر چه سریع‌تر الفبای کره‌ای را یاد بگیرید چرا که به این ترتیب روند یادگیری شما راحت‌تر و مؤثرتر خواهد بود.

همچنین، خواهید دید که الفبای رومی در مورد زبان کره‌ای محدودیت‌های جدی دارد، به خصوص با توجه به اینکه صداهای بسیار متفاوتی را نیز شامل می‌شود، ممکن است منجر به اشتباهات تلفظی شما شود. در واقع، برخی از صامت‌ها دارای سه تمایز هستند.

به عنوان مثال، ㄱ، ㅋ، ㄲ را در نظر بگیرید. حرف اول، ㄱ یا 기역 (giyeok) صدایی بین g و k دارد. بسته به اینکه این حرف در کجای کلمه قرار گرفته باشد، تلفظ آن متفاوت است. صدای میانی، ㅋ یا 키읔 (kieuk) صدایی شبیه به k دارد، اما با آسپیراسیون قوی‌تر، مانند k بسیار محکم، صدای آخرین حرف ㄲ یا 쌍기역 (ssanggiyeok) در انگلیسی وجود ندارد، بنابراین باید با آن آشنا شوید.

یادگیری هانگول ساده است. تنها چیزی که نیاز دارید این است که شخصیت‌ها و صداهای مرتبط با آن‌ها را به خاطر بسپارید. برای ایجاد یک ارتباط سمعی و بصری، مدتی را صرف نوشتن مجموعه‌ای از نمادها و تلفظ همزمان صداهای آنها کنید. سپس کار را با نوشتن کلمات ساده ادامه دهید. آموزش را آسان و سرگرم کننده کنید و صرف نظر از سطح زبان کره‌ای خود به تمرین ادامه دهید. حتی پس از تسلط بر ضربات و صداها، نوشتن را متوقف نکنید. برای هوشیار نگه داشتن حافظه خود باید به تمرین ادامه دهید.

از پوسترهای فیلم کره‌ای استفاده کنید و کلمات را با صدای بلند بخوانید. پنج تا ۱۰ دقیقه در روز را صرف خواندن یک متن کامل کره‌ای با صدای بلند کنید. با متونی که ابتدا می‌فهمید، مثل کتاب‌های کودکان شروع کنید و بعداً به سراغ محتوای دشوارتر بروید. اشکالی ندارد اگر همه چیز را درک نکنید. این کار را تا زمانی تکرار کنید که بتوانید متن را بدون مکث بخوانید. از آهنگ‌های کارائوکه در YouTube با اشعار به زبان کره‌ای در پایین استفاده کنید و با آن بخوانید.

منابع جذاب آموزش زبان کره‌ای

منابع آنلاین متعددی وجود دارد که به شما در تسلط الفبای کره‌ای کمک می‌کند. صفحه ویکی پدیا هانگول یک نمای کلی بسیار جامع از حروف الفبا ارائه می‌دهد.

Learnlangs دوره‌های رایگان را ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند به تدریج به تسلط در زبان کره‌ای دسترسی پیدا کنید. جدای از آموزش الفبا، درس‌های آنها به شما کمک می‌کند تا نحوه ساخت هجای کره‌ای، نحوه دست‌نویسی به زبان کره‌ای و نحوه تلفظ صداهای کره‌ای و کلمات اصلی را درک کنید.

اگر قصد دارید از کتابچه راهنما برای تعمیق درک خود از دستور زبان کره‌ای استفاده کنید، روش "Yonsei" برای شما مناسب است. این کتاب‌ها با تمرکز بر گرامر کره‌ای، ابزارهای مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بدانید زبان کره‌ای در سطح فنی چگونه کار می‌کند و بر ساختار جملات کره‌ای تسلط پیدا کنید.

از سوی دیگر، اگر هدف شما این است که فوراً به زبان کره‌ای صحبت کنید، روش "Sogang" را انتخاب کنید. با تمرکز بر توسعه مهارت‌های گفتاری، این سری از کتاب‌ها به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس را برای بیان اولین کلمات کره‌ای خود کسب کنید. این روش غنی از محتوا و بسیار بصری است. همچنین اگر به دنبال روشی برای آشنایی با زبان کره‌ای و همچنین تعمیق دانش خود در مورد فرهنگ کره هستید، FluentU بهترین راه برای انجام این کار است.   

روی یک سیستم یادگیری خوب سرمایه گذاری کنید.

داشتن راهنماهای مناسب در سفر شما برای آموزش زبان کره‌ای مهم است. یک روش مناسب آموزش زبان به شما کمک می‌کند به تدریج یاد بگیرید و مطالب را سازماندهی کنید. همچنین باید برنامه درسی دقیقی داشته باشد و به تدریج کلمات، ساختارها و اصطلاحات جدید را به ترتیب پیچیدگی معرفی کند. هدف این است که شما را قادر سازد تا زمانی را برای جذب محتوای جدید اختصاص دهید و پایه و اساس درستی را برای آینده ایجاد کنید. به این درس‌ها به عنوان عناصر سازنده فکر کنید. مهم نیست که کدام سیستم مطالعه را انتخاب می‌کنید، اما نکات کلیدی را هر روز بررسی کنید.

 برنامه درسی را دنبال کنید و مطمئن شوید که قبل از اینکه به درس بعدی بروید، محتوای جدید را کاملاً یاد گرفته‌اید. هدف این است که دانش جدید خود را فعال کنید، نه اینکه فقط منفعل باشید. به یاد داشته باشید، هدف از یادگیری زبان این است که بتوانید با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنید. هر روز حداقل 20 دقیقه را صرف یک درس یا موضوع جدید کنید. اختصاص دادن جلسات کوتاه به یادگیری زبان کره‌ای مؤثرتر از صرف 5 ساعت کامل فقط در یک روز هفته است. عناصر جدید را مدام مرور نمایید.

کلام آخر

آموختن زبان کره‌ای به عنوان زبان دوم برای فارسی زبانان می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. در کنار سختی در امر یادگیری اگر روش درستی را برای آموزش انتخاب نمایید از طی کردن این مسیر لذت خواهید. برای پیشرفت قدرتمند و حرفه ای شدن در مکالمه زبان کره‌ای ما به شما ثبت نام در آموزشگاه زبان معتبر را پیشنهاد می‌کنیم.