۶ نکته کلیدی که هنگام خرید کابینت آشپزخانه باید به آن توجه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

کابینت ها از اصلی ترین بخش های آشپزخانه هستند، مدل و رنگ کابینت تاثیر زیادی بر دکوراسیون آشپزخانه و منزل دارد علاوه بر این کابینت ها باید از لحاظ کیفیت نیز مناسب باشند چون در طول روز بیشترین استفاده را خواهند داشت و بسیار مهم است که طول عمر خوبی داشته باشند تا در اثر استفاده و تمیزکردن با مواد شوینده از بین نروند. در این مقاله تصمیم گرفته ایم به بررسی نکاتی بپردازیم که هنگام خرید و سفارش کابینت باید به آنها توجه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 ۱_ انتخاب بهترین مدل کابینت

 به طور کلی چند نوع کابینت در بازار موجود است که عبارتند از:  کابینت آهنی، آلومینیومی و فلزی و کابینت های ام دی اف، هایگلاس، چوبی و ... در سال های اخیر کابینت های فلزی جای خود را به کابینت های چوبی و ام دی اف دادند و این نوع کابینت ها طرفداران بیشتری پیدا کرده اند.

 برای انتخاب بهترین مدل کابینت باید به ابعاد آشپزخانه توجه کرد اگر فضای آشپزخانه شما خیلی کوچک است باید از کابینت هایی که فضای کمتری می گیرند انتخاب کنید، برای آشپزخانه های بزرگ می توانید از جزیره ها استفاده کنید که نمای بسیار زیبایی به خانه می بخشد. توجه به اندازه آشپزخانه برای انتخاب رنگ نیز خیلی مهم است که در ادامه به آن می پردازیم

کابینت نئوکلاسیک و انزو از جدیدترین مدل هایی هستند که در سال های اخیر طرفداران بسیاری داشته اند و با امکان ساخت با ابعاد مختلف را نیز دارند.

5

2_انتخاب رنگ متناسب با دکوراسیون منزل

رنگ کابینت در روشنایی خانه خیلی تاثیر گذار است اگر رنگ روشن انتخاب کنید خانه دلباز، بزرگ تر و چشم گیر تر خواهد شد و رنگ های تیره باعث می شود خانه کوچتر دیده شود. همانطور که گفته شد توجه به اندازه آشپزخانه هنگام انتخاب رنگ اهمیت زیادی دارد، کابینت های تیره هرچقدر هم که به روز یا مد شده باشند برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیستند و بهتر است از کابینت هایی با رنگ روشن استفاده شود. کابینت انزو سفید رنگ از کابینت هایی است که برای این نوع خانه ها بسیار زیباست و جلوه زیادی دارد.

برای انتخاب رنگ هنگام خرید کابینت آشپزخانه باید زمان زیادی گذاشت و با صبر و حوصله تصمیم گرفت تا پس از نصب کابینت نتیجه دلچسب و مطابق میل اعضای خانه باشد.

 ۳_قیمت به صرفه

نکته ی دیگری که هنگام خرید کابینت باید به آن توجه کرد قیمت است. بسیاری از کابینت ساز ها کابینت را با نهایت قیمت و کیفیت بسیار پایین به فروش می رسانند . پس باید از جهت قیمت مراقب باشید که در آخر از رضایت مندی کامل لذت ببرید. بهتر است پیش از خرید کابینت از مجموعه های مختلف قیمت بگیرید و قیمت را متناسب با کیفیت هر کابینت مقایسه کنید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید. بیشتر کابینت سازی ها قیمت هارا بر اساس متراژ به مشتری می دهند و به همین صورت با بررسی میزان متراژ مورد نیاز سفارش می گیرند به طور مثال قیمت هر متر کابینت انزو با قیمت هر متر کابینت ام دی اف متفاوت است در نتیجه قیمت کل کابینت نیز متفاوت می شود. برخی کابینت سازی ها که کابینت فلزی مانند آلومینیوم کار می کنند به روش وزنی می فروشند.

۴_انتخاب ابعاد مناسب با فضای آشپزخانه

حتما با توجه به مورد اول به اهمیت تناسب ابعاد کابینت با فضای آشپزخانه پی برده اید. علاوه بر مدل های مختلف که برای آشپزخانه های کوچک مناسب است اندازه کابینت ها نیز بسیار مهم است بهتر است در آشپزخانه های کوچک از کابینت های بزرگ با قفسه های بزرگ استفاده نشود تا هم فضای اشپزخانه گرفته نشده و هم ظاهر و جلوه آشپزخانه نا متناسب به نظر نرسد.

6

۵_جنس کابینت، چوبی یا فلزی

همانطورکه در مقدمه مقاله اشاره شد، کابینت های چوبی طرفداران بیشتری نسبت به کابینت های فلزی پیدا کرده اند. با این وجود انتخاب جنس کابینت به علایق و سلایق شما و همچنین میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید بستگی دارد. اما اگر زیبایی را در نظر بگیرید و بخواهید طبق مد های روز انتخاب کنید کابینت های چوبی، ام دی اف و هایگلاس از زیبایی خاصی برخوردار هستند . کابینت های فلزی هم با استحکام ویژه ای که دارند و همچنین قابل تعمیر هستند طرفداران خاص خود را دارند .

یک نکته مهم را که باید در نظر بگیرید این است، خانه هایی که موریانه دارند  برای انتخاب، بهتر است کابینت های فلزی را در نظر بگیرند زیرا کابینت های چوبی توسط موریانه ها ضعیف و خورده می شوند که زیان آور بوده و جذابیتی ندارد .

۶_انتخاب کابینت سازی معتبر و با سابقه

می دانیم برای خرید کابینت آشپزخانه که نمای زیبایی به منزل ما می دهد اگر کابینت ساز با تجربه و با سابقه باشد طبیعتا نتیجه کار بهتر خواهد بود و از جهت دیگر باید مراقب باشیم کابینت ساز اگر معتبر و با انصاف نباشد امکان دارد کابینت های بی کیفیت را با قیمت های گزاف به فروش برساند و کابینت ظرف چند ماه یا بعد چند بار شستشو، اگر چوبی باشد خیس خورده و از بین برود پس اگر به دنبال یک کابینت ساز ماهر، حرفه ای و معتبر باشید ما کابینت سازی کابینت لند را به شما معرفی می کنیم که با 15 سال سابقه در زمینه تولید و نصب کابینت، کمد، پارکت و... کار های بسیار زیبا، شیک و با کیفیت بالا و دوام بهتر ارائه می دهند. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان به شماره های موجود درسایت کابینت لند تماس بگیرید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.