درب ضد سرقت ایرانی طرح ترک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

در گذشته، سارقان حرفه‌ای می‌توانستند با شکستن اهرم درب‌ها با استفاده از ابزار ساده‌ای مثل پیچ ‌گوشتی یا شاه کلید، به راحتی وارد خانه‌ها شده و اموال ساکنین خانه را به سرقت ببرند. اما امروزه علی رغم افزایش آمار سرقت و دستبرد به خانه‌های شهروندی، بسیاری از خانواده‌ها از خطر به سرقت رفتن اموالشان در امان هستند؛ چرا که این روزها در طراحی ساختمان‌های نوساز، از درب‌های ضد سرقت استفاده شده و همچنین، اکثر صاحبان خانه‌ها به دنبال نصب درب ضد سرقت برای خانه‌های خود هستند. درب‌های ضد سرقت از جدیدترین تجهیزات امنیتی هستند و با توجه به مشخصه‌های خاصی که دارند، به سارقان هیچ‌گونه دسترسی به خانه را نمی‌دهند.

ویژگی‌های درب ضد سرقت :

2

یکی از آسان‌ترین راه‌های باز کردن درب‌های قدیمی، شکستن اهرم آن، از بخش اتصال با چهارچوب است. اما در درب‌های ضد سرقت یک ورقه فلزی ضخیم از جنس فولاد میان دو رویه چوبی درب به کار رفته است. به همین دلیل است که حالا با استفاده از ورقه‌های فولاد سراسری داخلی، شکستن درب یا لولا غیر ممکن خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های اساسی و مهم درب‌های ضد سرقت، امکان عایق کردن آن‌ها در برابر حرارت، صوت و رطوبت است که این موضوع بدون شک برای منازلی که در محیط‌های پر رفت و آمد، محیط‌های رطوبتی -همچون مناطق شمالی کشور- محیط‌های کویری و سردسیر قرار دارند، عاملی بسیار مهمی برشمرده می‌شود.

این درب‌ها به آسانی و در مدت زمان کوتاهی در چهارچوب مشخص نصب می‌شوند، همچنین به دلیل جنس خاصشان در برابر شست‌وشو مقاوم بوده و می‌توان آن‌ها را با آب و مواد شوینده تمیز کرد. نکته‌ جالب و حائز توجه دیگر این است که در لایه میانی این درب‌ها، مواد ویژه‌ای تزریق شده که باعث مقاومت آن در برابر برش، مته و حتی اسید می‌شود.

چرا باید برای خانه خود درب ضد سرقت نصب کنیم؟

3

از اصلی‌ترین مزایای درب‌های ضد سرقت این است که می‌توانند دارای قفل‌های هوشمند دیجیتالی با استحکام بسیار زیاد باشند. علاوه بر آن، دوربین‌هایی روی این درب‌ها نصب شده است که با استفاده از آن‌ها، هم در هنگام حضور در خانه و هم زمانی که در آن حضور ندارید، می‌توانید بیرون خانه را مشاهده نمایید.

درب‌های ضد سرقت همچنین در برابر حوادث طبیعی مانند زلزله مقاوم هستند. علاوه بر این، به دلیل وجود موادی خاص در ساختار آن‌ها، در برابر آتش‌سوزی تا ۵ ساعت و تا دمای ۸۰۰ درجه سانتی گراد مقاومت می‌کنند! در نتیجه نسبت به درب‌های معمولی دوام بیشتر و عمر طولانی‌تری دارند.

باز کردن درب ضد سرقت بدون کلید اصلی امکان‌پذیر نیست و کلید کپی برای باز کردن آن‌ها به کار نمی‌آید. همچنین همان‌طور که اشاره شد، سختی بسیار زیادی دارند و قابل شکستن نیستند.

سیستم قفل خودکار یکی دیگر از مزایای درب ضد سرقت است. این ویژگی منحصر به فرد باعث می‌شود در صورتی که از ساختمان خارج شدیم و فراموش کردیم درب را قفل کنیم، درب به محض بسته شدن، به صورت خودکار قفل شود.

در ساخت لبه‌های این نوع درب‌ها انواع لاستیک‌ها و درزگیر به کار گرفته شده است که در درب‌های معمولی وجود ندارند؛ همین مسئله درب‌های ضد سرقت را در برابر سرما و گرما، رطوبت، صدا، گرد و غبار، برش و فشار عایق کرده است.

چرا درب ضد سرقت ایرانی؟

همان‌طور که توضیح داده شد، در ساختار درب‌های ضد سرقت از موادی استفاده می‌شود که بتواند علاوه بر مقاومت و استحکام در برابر ضربه، نسبت به عوامل محیطی مانند آب و هوا و حوادث طبیعی هم مقاوم باشد. از این جهت است که برای هر فرد واجب است تا حتماً درب ضد سرقت ساخت کشور خود را تهیه نماید؛ چرا که مهندسان و معماران کشور ما مدت زمان زیادی را صرف تحقیق و بررسی می‌کنند تا بهترین مواد را برای ساخت مرغوب‌ترین درب‌های ضد سرقت به کار ببرند. موادی که بتوانند بیشترین دوام را در برابر هوای گرم و خشک اکثر مناطق ایران داشته و به طور هم‌زمان، رطوبت زیاد مناطق شمالی و گرم و شرجی بودن مناطق جنوبی کشور را به خوبی تحمل کنند. درب‌های ضد سرقت مورد استفاده ما همچنین باید بیشترین استحکام را در برابر زلزله داشته باشند، چرا که بخش‌هاش زیادی از کشور ما روی گسل قرار داشته و همیشه در معرض خطر زلزله قرار دارند.

حال آن‌که به دلیل باکیفیت و پرطرفدار بودن درب‌های ضد سرقت ترک، اکثر مردم به دنبال برندهای ترک درب‌های ضد سرقت هستند و توجه کافی به تولیدات داخلی نشان نمی‌دهند. از این جهت مهندسان ایرانی به این فکر افتادن که با الگوبرداری از ساختار درب‌های ضد سرقت ترک و همچنین استفاده از مواد اولیه و یراق‌آلات وارداتی ترکیه‌ای، باکیفیت‌ترین درب‌های ضد سرقت را در ایران تولید کنند، تا هم بتوانند نسبت به دوام و مقاومت آن مطمئن باشند و هم با توجه به شرایط اقلیمی و طبیعی و اجتماعی کشورمان، کاربردهایی را به آن اضافه و یا از آن کم کنند.

در حال حاضر بهترین نمایندگی فروش درب‌های ضد سرقت ایرانی با طرح و کیفیت ترک، برند دژ درب است که درب‌های ضد سرقت لوکس و با کیفیتی را با قیمتی مقرون به صرفه، به مشتریان عرضه می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارهای این شرکت، می‌توانید از وب سایت رسمی آن بازدید بفرمایید.