تمامی کسانی که قصد ساخت‌وساز دارند یا پروژه شان نیمه‌کاره مانده می‌توانند از سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند و از شرط فرم «ج» و دیگر شروط چهارگانه معاف هستند.

چگونه وام ساخت مسکن ملی بگیریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طرح مسکن ملی برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع طرح مسکن ملی باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح مسکن ملی در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف مسکن ملی کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح مسکن ملی می پردازیم.

 تسهیلات خودمالکی طرح نهضت ملی مسکن که سقف آن ۴۵۰ میلیون تومان است و به تازگی پرداخت آن شروع شده در چهار مرحله به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۱۰ درصد در مرحله پی‌کنی، ۴۰ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری و ۲۵ درصد در مرحله نازک کاری خواهد بود.

تسهیلات جدید ساخت مسکن متقاضیان خودمالک با ثبت  در سامانه نهضت ملی و معرفی به بانک قابل پرداخت است. سقف تسهیلات خودمالکی در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، ‌ سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، شهرهای کوچک ۳۰۰ میلیون تومان و روستاها ۲۵۰ میلیون تومان است.

کسانی که به صورت حرفه‌ای اقدام به ساخت و سازمی کنند، کسانی که به صورت شخصی می‌سازند، یا کسانی که پروژه‌شان نیمه کاره مانده و نیاز به منابع مالی برای تکمیل آن دارند می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

طبق تازه‌ترین آماری که محمود شایان - مدیرعامل بانک مسکن - ارائه کرده در بخش خودمالکی پروژه نهضت ملی مسکن تاکنون ۳ هزار و ۸ پروژه جمعا به تعداد ۳۰ هزار و ۵۶۱ واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند. از مجموع پروژه‌های معرفی شده به بانک تاکنون ۱۹ پروژه به تعداد ۲۸۰ واحد قرارداد دریافت تسهیلات خودمالکی را منعقد کردند.