اقدام تاریخی سردار آزمون برای بانوان گنبد به موفقیتی چشمگیر رسید.

بانوان گنبد مدیون سردار آزمون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ه گزارش گل کوچیک سردار آزمون در گنبد کاری کرد کارستان! احتمالا داستان موفقیت سریک اسب معروف سردار آزمون را شنیده‌اید. اسب مورد علاقه سردار آزمون که به کارگردانی حتی فیلی هم برای او ساخته شد. سردار آزمون همواره از عشق خود به مردم شهرش گنبد سخن گفته است. سردار آزمون اما این علاقه را نه تنها در حرف که در عمل هم ثابت کرد.

داستان سریک؛ موفقیت بزرگ یک تیم کاملا خانوادگی

فکر اول برای تشکیل این تیم از طرف سردار آزمون بود. او گفت بانوان گنبدی از همه چیز محروم هستند و ما باید بتوانیم آنها را به سمت ورزش بیاوریم

چند ماه قبل، وقتی سردار با پدرش صحبتی درباره وضعیت والیبال در گنبد انجام داد، تأسیس تیمی به‌نام سریک گنبد کلید خورد. تیم والیبالی که ابتدا در لیگ استانی شرکت کرد و سپس ظرف مدت کوتاهی توانست عنوان قهرمانی لیگ یک بانوان را کسب کند. سردار آزمون و خانواده با تلاش‌های شبانه‌روزی خود موفقیتی را رقم زدند که شاید برای به دست آوردن آن، به‌ سال‌ها زمان نیاز بود. خلیل آزمون، پدر سردار آزمون که جزو نوابغ والیبال ایران در دهه 60 شمسی بود و او را با لقب امپراطور در گنبد می‌شناسند، از صفر تا صد مراحل تشکیل تیم والیبال سریک گنبد را برای‌مان شرح می‌دهد. تیمی که حالا باید خود را آماده حضوری موفق در لیگ برتر بانوان کشور کند.

اول از همه دوست داریم درباره چگونگی تشکیل تیم سریک گنبد صحبت کنید. تشکیل این تیم از کجا کلید خورد؟ حدود هشت نه ماه قبل، وقتی من و سردار درباره والیبال صحبت می‌کردیم، او گفت چرا ما تیم بانوان نداشته باشیم؟ سردار گفت به بانوان گنبدی که در ورزش هم استعداد دارند، توجه نمی‌شود و این واقعاً حیف است. دیدم ایده، ایده خوبی است و شغل ما هم والیبال است. پس چه دلیلی دارد این کار را انجام ندهیم. ما وظیفه داریم از جوانان شهرمان حمایت کنیم و همین مسأله باعث شد تا تیمی به‌نام سریک گنبد را تشکیل بدهیم. اولین کاری که کردیم این بود که افراد متخصص و خبره را پیدا کردیم تا در این راه به ما کمک کنند. پیشکسوتانی مانند عبدالله آذر و حمید چوگان به ما مشاوره‌های خوبی دادند. در استان قهرمان شدیم و سپس تصمیم گرفتیم در لیگ یک شرکت کنیم. فراخوان دادیم تا استعدادهای بومی بیایند و در تمرینات مربیان آنها را ببینند. یعنی فقط با بازیکنان گنبدی توانستید این نتایج درخشان را کسب کنید؟ بیشتر بازیکنان بومی حضور داشتند اما چون سردار مصر بود گروهی خوب و یک تیم حرفه‌ای تشکیل بدهیم، سعی کردیم ایده او را اجرا کنیم. از میان بازیکنان گنبدی، بهترین‌ها را گلچین کردیم و چون تجربه نداشتیم، احتیاج به چند بازیکن غیربومی هم داشتیم تا آنها بیایند و بازیکنان جوان ما در کنارشان پیشرفت کنند. هفت هشت بازیکن از مشهد آمدند که از میان آنها سه چهار بازیکن را جذب کردیم. قراردادها را بستیم و بهترین‌هایی که می‌توانستند سریک گنبد را به موفقیت برسانند را کنار هم جمع کردیم. در این میان طاهر آزمون واقعاً زحمت کشید و همه جوره کنار تیم بود. برای موفقیت از چه افراد دیگری مشورت گرفتید؟ برای انجام یک کار بزرگ، باید آدم‌های بزرگ هم با ما همکاری می‌کردند یا از آنها مشاوره می‌گرفتیم. از خانم هاشمی شرایط مسابقات و سطح بانوان را پرسیدم و خانم توکلی هم اطلاعاتی درباره بازی‌ها و روش برگزاری آن به ما داد. مشورت‌های آقای کامبیز یعقوبی هم در موفقیت تیم ما خیلی نقش داشت. با اینکه مبلغ قراردادهای بازیکنان ما پایین بود اما در دورهای اول و دوم دیدیم که خیلی باتعصب در زمین حاضر می‌شوند و رقبا را یکی پس از دیگری می‌برند. گفتید قراردادهای پایین. مبلغ آنها را می‌گویید؟ دو بازیکن 8 میلیونی داشتیم که قراردادشان از همه بالاتر بود. چهار بازیکن هم قرارداد 5 میلیونی داشتند و مابقی را با سه، دو و 1.5میلیون جذب کردیم. با اینکه قراردادها پایین بود اما تیم پرقدرتی ساختیم. در دور اول که میزبان بودیم با قاطعیت قهرمان شدیم. تشخیص دادیم که باید این بازیکنان را تشویق کنیم. به همین دلیل به محض پایان هر بازی، به بازیکنان پاداش دادیم. برای دور دوم به ارومیه رفتیم. نظرمان این بود که بازیکنان نباید هیچ کمبودی داشته باشند. بهترین پرواز، بهترین هتل و بهترین رستوران را تدارک دیدیم و نتیجه‌اش قهرمانی در دور دوم بود.