یارانه ١٠٠هزار تومانی ٢٢بهمن هفته گذشته پرداخت شد. اگر این یارانه را دریافت نکردید گزارش پیش رو را بخوانید

جاماندگان یارانه ١٠٠هزار تومانی ٢٢بهمن بخوانند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه نقدی یکی از کمکهای دولت برای کمک سرپرستان خانوار است.یارانه نقدی برای کمک به خانواده هایی با درآمد پایین یا متوسط است.خانواده های پردرآمد به یارانه نقدی نیازی ندارند و باید این مساله مدیریت شود.مبلغ یارانه نقدی معمولا هرسال افزایشی می شود.مطالب بیشتر درباره یارانه نقدی را در ادامه می خوانید.

جاماندگان یارانه ١٠٠هزار تومانی ٢٢بهمن بخوانند

یارانه ١٠٠هزار تومانی ٢٢بهمن هفته گذشته پرداخت شد. اگر این یارانه را دریافت نکردید گزارش پیش رو را بخوانید

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در روز گذشته از واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی خبر داد. بنا به این دستور، قرار شد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مناسبت ۲۲ بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک از جامعه واریز شود. سوال یارانه‌بگیران این است که آیا واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی تمام شد و همه‌ی مشمولان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی خود را دریافت کرده‌اند یا واریزی ها ادامه دارد؟جدیدترین جزئیات از واریز یارانه ۱۰۰ هزارتومانی ۲۲ بهمن چیست؟

پنج شنبه هفته گذشته بود که قرار شد یارانه‌ای جدید به حساب سرپرست خانوارها واریز شود. البته این یارانه، یک یارانه دائمی نبود و تنها به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برخی از افراد پرداخت می‌شد.

یارانه مورد نظر همان شب به حساب تعدادی از سرپرستان خانوار واریز شد و عده زیادی نیز هیچ یارانه‌ای دریافت نکردند.

واریزنشدن یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم، اعتراضات زیادی به دنبال داشت؛ برای مثال یکی از مخاطبان اقتصاد آنلاین با انتقاد از اینکه چرا یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم واریز نشده است، گفت: ٣ماه است که شغلی ندارم و واقعا به این یارانه نیاز داشتم.

مخاطب دیگری هم نوشت: یارانه ٢٢بهمن تنها به افرادی واریز شد که مستحق نبودند و نیازمندان واقعی جاماندند. بسیاری از مخاطبان نیز به اقتصادآنلاین گفتند: با وجود اینکه حقوقی دریافت نمی‌کنند، اما مشمول یارانه نشدند.

با این وجود تب و تاب یارانه جدید درحال فروکش شدن بود که در خبری اعلام شد یارانه ٢٢بهمن براساس اطلاعات به روز نشده واریز شد. با انتشار این خبر عده زیادی منتظر بودند تا بدانند واکنش مسئولان چیست و آیا یارانه اشتباه واریز شده یا خیر.

وزیر کار به این پرسش پاسخ داد؛ اما پاسخی نامفهوم. وی در خبری گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

به گفته وزیر کار، تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

در واقع پاسخ وزیر کار نیز به درستی چیزی را مشخص نکرد و حتی معلوم نشد یارانه اشتباه واریز شده یا نه. بنابراین صحبت‌های او نیز نمی‌توانست پاسخ کسانی که می‌خواستند بدانند یارانه جدید به جامانده‌ها واریز می‌شود یا خیر را بدهد.

پیگیری‌های اقتصاد آنلاین نیز با پاسخ‌های نامشخص و شانه خالی‌کرد‌ن‌ها همراه بود. حال یک هفته از این ماجرا می‌گذرد و هنوز تکلیف یارانه ٢٢بهمن به طور دقیق مشخص نشده و با گذشت این زمان و عدم پاسخگویی مسئولان احتمالا بعید به نظر می‌رسد که قرار بر واریز یارانه‌ای جدید باشد./ا

اظهارنظر وزیر کار درباره پرداخت یارانه معیشتی

وزیر کار با اشاره به ابهامات پرداخت یارانه معیشتی به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: دهک بندی که انجام شد به دلیل برخی محدودیت‌های اطلاعات در سامانه‌ها٫ محتاطانه انجام شده است.

حجت‌لله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین جشنواره فیلم ۱۲۰ ثانیه‌ای که با موضوع تعاون و همدلی برگزار شد، گفت: در سومین روز از چهارمین سال گام دوم انقلاب هستیم. هنر یکی از ابزارهای بسیار اساسی در گام دوم انقلاب برای تحقق آرمان‌های ایجاد تمدن نوین اسلامی و جامعه مهدوی است.

وی ادامه داد: تعاون یکی از محورهای اساسی تمدن و اقتصاد اسلامی است که برای ترویج آن باید از زبان هنر استفاده کنیم.

مسکنی معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم، گفت: بخش تعاون بخش مردمی اقتصاد کشور است که نیاز به فرهنگ‌سازی است. این مسئله مورد غفلت قرار گرفته است و شاید بتوانیم با ابزار رسانه این کار را به درستی یه انجام برسانیم.

وی افزود: ما باید بتوانیم با کمک مردم، فرهنگ تعاون و بهتر زیستن را نهادینه کنیم. امسال ۶۸ اثر به این جشنواره رسید و امیدوار هستیم در سال آینده بتوانیم کارهای هنری بیشتری را در این زمینه شاهد باشیم.

حجت‌الله عبدالمالکی در پاسخ به سوالی تسنیم در خصوص یارانه معیشتی ۲۲ بهمن ماه و ابهامات مربوط به شیوه شناسایی دهک‌ها گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

وی افزود: تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

حجت‌الله عبدالملکی ادامه داد: به دلیل نقص‌های موجود ما محتاطانه دهک‌بندی کردیم.

یارانه ۱۰۰ هزار تومانی در جیب این افراد

۳۲میلیون نفر یارانه ۱۰۰هزارتومانی گرفتند.

 ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۱ بهمن سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به ازای هر نفر صد هزار تومان یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا چهار واریز کرده است.

بررسی ها نشان می‌دهد که جمعیت گروه هدفی که برای آنها پرداخت ۱۰۰ هزار تومانی صورت گرفته حدود ۳۲ میلیون نفر بوده است یعنی حدود نصف جمعیت یارانه بگیران معیشتی این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان داد که این یارانه برای دهک یک تا چهار و برای هر نفر صد هزار تومان واریز شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این خصوص تاکید دارد، لیست این چهار دهک به همراه مشمولان تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی از سوی وزارت تعاون تهیه شده است و بر اساس لیست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که  با دستور رییس جمهور برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد که ما بر اساس آن پرداختی‌ها را انجام دادیم.

بحث ضرایب و شاخص‌هایش را هم وزارت تعاون تعیین کرده است. یعنی دهک یک تا چهار کار شناسایی آنها بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردند از سازمان تامین اجتماعی و ... تعیین کردند.

بنابراین اگر جز دهک یک تا چهار نیستید یارانه صدهزار تومانی برای شما واریز نشده است.