از سال ۱۳۸۴ تاکنون، حدود سه میلیون نفر از دارندگان سهام عدالت فوت شده‌اند و سهام عدالت باید به وراث قانونی آنها اختصاص ‌یابد. از سوی دیگر سود سهام عدالت متوفیان نیز، باید به وراث آنها اختصاص یابد. این در حالی است که طبق گفته مسئولان، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد، اما وراث مشمولینی که فوت شده‌اند همچنان باید تا راه‌اندازی سامانه الکترونیکی برای تقسیم و واریز سود سهام عدالت فرد متوفی منتظر بمانند.


نحوه دریافت سود سهام عدالت متوفیان اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

 بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ تا پایان اسفندماه سال جاری پرداخت خواهد شد، اما به نظر می رسد که هنوز هم تکلیف سود سهام عدالت متوفیان مشخص نیست. از همین رو بسیاری از وراث متوفیانی که مشمول دریافت سود سهام عدالت بوده‌اند در پی یافتن راهی جهت نقد کردن این سود هستند.

۴۹ میلیون و ۱۴۸هزار سهامدار عدالت وجود دارد که از این تعداد، ۳ میلیون و ۲۷۸هزار نفر در قید حیات نیستند و سهام عدالت آنها، به وراث تعلق می‌گیرد. این در حالی است که هنوز تکلیف این دسته از مشمولان سهام عدالت (وراث متوفیان) مشخص نیست و فرایند انتقال سهام به آنها، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

شخص متوفی، مشمول سهام عدالت بوده است یا خیر؟

وراث برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت اشخاص متوفی باید به نشانی اینترنتی samanese.ir مراجعه کنند و با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، از مشمول بودن وی مطلع شوند. با وارد کردن اطلاعات هویتی متوفی، صورت وضعیت دارایی سهام عدالت نیز، قابل مشاهده است.