وزارت رفاه آمادگی کامل در زمینه شناسایی افراد پر درآمد و افراد فاقد بیمه را دارد.

خبر مهم برای یارانه بگیران | حذف یارانه معیشتی این دهک ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

 حجت اله عبدالملکی، وزیر رفاه گفت: در جلسه شورای عالی رفاه به دستور رییس جمهور همه دستگاه ها مکلف شدند که اطلاعات برخط را در اختیار وزارت رفاه قرار دهند. 

مهدی طغیانی نماینده مجلس یازدهم افزود: الآن ۷۸ میلیون نفر یارانه هدفمندی و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند. 

وی گفت: ممکن است از این تعداد کسانی باشند که واقعاً مستحق دریافت یارانه نیستند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایگاه رفاه ایرانیان، ممکن است با آن مطلوب فاصله داشته باشد، ولی ابزار قابل قبولی است و داده‌هایی در داخل آن است و اعتراض‌ها را بر همین اساس رسیدگی می‌کنند، ولی می‌تواند تکمیل‌تر شود.

 طغیانی افزود: وزارت مربوطه دنبال تکمیل آن است و باید پالایش مجددی این ۶۰ میلیون و ۸۷ میلیون بشوند و حداقل ۱۸ میلیون نفر از یارانه بگیران هدفمندی حذف می‌شوند و کسانی که در نوبت هستند، مستحق می‌باشند یا به اشتباه حذف شده اند؛ در هر دو مورد یا یک مورد حذف شده باشند می‌توانند جایگزین بشوند.