رئیس بنیاد مستضعفانتوضیحاتی در رابطه با توزیع بسته معیشتی جدید به این خانوارها ارائه داد.

عیدانه بزرگ رئیسی؛ توزیع یارانه معیشتی جدید | زمان پرداخت بسته های معیشتی اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه معیشتی به حساب سرپرست خانواده واریز می شود. یارانه معیشتی قرار است افزایشی شود. یارانه معیشتی هر ماه برای افراد واریز خواهد شد. یارانه معیشتی چندسالی است که افزایش نداشته است. اخبار جدید درباره پرداخت یارانه معیشتی اسفند ماه را در سایت خانه فوتبال با هم می خوانیم.

سید پرویز فتاح در حاشیه بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در جمع خبرنگاران درباره سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص رفع فقر مطلق گفت: من در همان جلسه‌ای که آیت الله رئیسی درباره رفع فقر مطلق دستور داد، حضور داشتم. از طرف رئیس جمهور اعلام شد که برای رفع فقر مطلق به فوریت برنامه ریزی شود نه اینکه دو هفته‌ای فقر مطلق رفع شود.

وی افزود: استنباط اشتباهی در برخی از رسانه‌ها شکل گرفته مبنی بر اینکه رئیس جمهور دستور داده فقر مطلق دو هفته‌ای لغو شود. این گونه نبود بلکه دستور تشکیل کارگروهی برای برنامه ریزی رفع فقر مطلق را صادر کرد. آقای عبدالملکی وزیر تعاون هم بلافاصله جلسه تشکیل داد و در جلسه هم برخی مسئولان دولتی بودند و هم نهادهای حمایتی.

رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: رفع فقر مطلق قطعاً زمان بر است و مدبرانه باید حل شود. برخی تصمیمات مسئولان دولتی فقر آفرین است که باید در آن تجدیدنظر شود. در تصویب قوانین به عدالت توجه شود.

فتاح بیان کرد: ما اراضی بنیاد را به رایگان در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دادیم. همچنین قرار است ۶۰ هزار واحد برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بسازیم.

وی از آغاز اهدای بسته‌های معیشتی خانواده‌های مستضعف از هفته آینده خبر داد و گفت: همه کالاهای این بسته معیشتی به قیمت دولتی از وزارت صمت خریداری شده که شامل برنج، روغن، مرغ و دیگر اقلام می‌شود که ۴۰ منطقه محروم، مرزی و اطراف تهران و البرز به ما گفته شده که این بسته‌ها در اختیار ساکنان این مناطق محروم قرار بگیرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: تاکنون چند صد مدرسه ساخته ایم و باز هم خواهیم ساخت اما باید جلوی تورم گرفته شود چون تورم فقر آفرین است و این کار دولت و مجلس است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درخصوص ارزیابی وی ازمصوبه حذف ارز ترجیحی در مجلس گفت: هنوز ارزیابی در این خصوص نکردیم اما دامداری‌ها و مراکز پرورش دام که بنیاد در اختیار دارد، به شدت متأثر خواهند شد. خصوصاً در زمینه شیر و لبنیات که مورد نیاز مردم است و دولت در اجرای این مصوبه باید به کالاهای لبنی توجه کند.

فتاح یادآور شد: امسال ۴۲۰۰ میلیارد تومان پول نقد برای محرومیت زدایی هزینه کرده ایم. در هیئت امنای بنیاد مستضعفان این رقم به هفت هزار میلیارد تومان افزایش یافت./مهر