ویژگی های استاد ایده آل زبان انگلیسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

امروزه پیدا کردن یک استاد زبان انگلیسی ایده آل از دشوارترین بخش های فرایند یادگیری زبان انگلیسی به حساب می آید. زبان آموزان در سرتاسر دنیا باید معیارهای مختلفی را در ذهن داشته باشند تا با به کارگیری آنها بتوانند یک استاد زبان انگلیسی که به آن ها در دستیابی به اهدافشان کمک می کنند را پیدا کنند. ظهور اساتید مشهور در فضای مجازی و نبود یک معیار مناسب سبب شده است افراد تنها با بررسی تعداد دنبال کنندگان اساتید آن ها را به عنوان یک استاد مورد اعتماد انتخاب کنند ، ولی آیا این معیار برای بررسی صلاحیت یک مدرس کافی است؟ آیا ما با اعتماد به فضای مجازی و بدون در نظر گرفتن قابلیت های فردی می توانیم یک فرد را به عنوان مدرس انتخاب کنیم؟ در این پست ما قصد داریم به شما در مورد معیارهایی صحبت کنیم که مشخص می کند کدام مدرس زبان انگلیسی توانایی تدریس به شما را به صورت آنلاین و آفلاین دارا می باشد.

تلفظ صحیح

یکی از اصلی ترین عواملی که مشخص می کند یک استاد زبان انگلیسی صلاحیت برگزاری کلاس های زبان انگلیسی را دارا می باشد تلفظ های صحیح او است. اصلی ترین منبع برای آموزش تلفظ به زبان آموزان بدون شک استاد زبان انگلیسی آن ها است. اگر یک استاد خود نتواند به درستی یک لغت را تلفظ کند به چه نحوی می تواند به زبان آموزان خود نحوه صحیح ادای لغات را آموزش دهد.

دانش بالا نسبت به ساختارها

زبان انگلیسی مملو از ساختارهای دشوار است که گاهی اوقات سبب می شوند نسبت به استفاده از آن ها سردرگم شوند. این وظیفه یک استاد مجرب زبان انگلیسی است که به زبان آموزان خود آموزش دهد که چه تفاوتی بین کاربرد یک ساختار با ساختار دیگر دارد. اگر یک استاد خود تفاوت بین دو ساختار را بلد نباشد چگونه می تواند این مفهوم دشوار را به زبان آموزان خود منتقل کند؟ بر اساس گفته های استیفن کراچر زبان آموزی که ساختارهای اشتباه را از مدرس خود آموزش ببیند ، این ساختارها را همیشه به یاد خواهد داشت و یادگیری ساختارهای صحیح برای او بسیار دشوار خواهد شد. از این رو پیش از اینکه یک استاد زبان انگلیسی را انتخاب کنید دانش او را محک زده و سپس به نکات دیگر توجه کنید.

اعتماد به نفس بالا

یکی از ویژگی های اساتید مجرب زبان انگلیسی بالا بودن اعتماد به نفس آن ها است. این حس نه تنها کمک می کند یک استاد به راحتی تدریس کند بلکه این حس را نیز به زبان آموز خود منتقل می کند تا در هر شرایطی بتواند به زبان انگلیسی صحبت کند. یکی از عواملی که در یادگیری زبان همیشه مهم بوده شرایط روحی زبان آموز برای صحبت به زبان انگلیسی است. زبان آموزان خجالتی و کمال گرا همیشه این حس را در خود دارند که شاید ممکن است در حین صحبت اشتباه کند و در نتیجه مورد تمسخر دیگران قرار بگیرند. یکی از وظایفه مدرس زبان انگلیسی کم کردن حس هایی مانند ترس ، خجالت و بالا بردن اعتماد به نفس زبان آموز است.

مدرک بین المللی 

شاید این مسئله به تنها تضمین کننده صلاحیت یک استاد زبان انگلیسی نباشد ولی اگر این مدارک بین المللی با دانش بالا ترکیب شود سبب میشود یک مدرس فرد بتواند زبان انگلیسی را به نحو احسنت تدریس کند. امروزه تمامی آموزشگاه های جهان برای انتخاب استاد مد نظر خود یکی از دو مدرک Tesol و Celta را از کاندیدهای خود درخواست می کنند. این دو مدرک بین المللی به تمامی اساتید زبان انگلیسی بدون در نظر گرفتن زبان مادری صلاحیت تدریس زبان اعطا می کند. از این رو برای تمامی اساتید زبان انگلیسی دارا بودن این مدارک امری ضروری به حساب می آید.

تجربه تدریس

همیشه دانش و اعتماد به نفس نمی تواند تضمین کننده صلاحیت یک مدرس زبان انگلیس باشد. دانش زمانی می تواند به درستی در تدریس به کار برود که همراه با تجربه باشد. مدرس زبان انگلیس به منظور اینکه بتواند دانش خود را به درستی به زبان آموزان منتقل کند باید تدریس زبان انگلیسی  را به صورت عملی و کاربردی دنبال کند.

تعداد فالوورهای اینستاگرامی

شاید این شرط به اندازه عواملی که پیش از این ذکر شد اهمیت نداشته باشد ، ولی برای پیدا کردن کاندیدهای اصلی تدریس زبان انگلیسی مهم است. شما می توانید با استفاده از اینستاگرام و بررسی اساتید برتر حاضر در این شبکه اجتماعی می توانید عواملی را که پیش از این ذکر شد بررسی کرده و بهترین استاد را برای خود انتخاب کنید.

کلینیک زبان رفیعی

دکتر حامد رفیعی یکی از اساتید منحصر به فردی می باشد که ، با اتکا به تجربه سال ها تدریس خود به صورت خصوصی و مجازی و امروزه آموزشگاه زبان انگلیسی انگلیش کلینیک را تاسیس نموده است که تا به امروز بیش از 58 هزار زبان آموز را در رسیدن به اهداف یادگیری کمک کرده است. در این آموزشگاه استاد حامد رفیعی با اتکا با دانش خود توانست است ساختارهای پیچیده زبان انگلیسی را به ساده ترین روش آموزش داده و یادگیری زبان انگلیسی را قابل دسترس کند.