بررسی ثبت شرکت با شرایط و مدارک لازم در سامانه رسمی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

دغدغه ثبت شرکت برای کسب و کار هایی که بصورت قانونی و رسمی قصد فعالیت در بازار ایران یا سایر کشور ها را دارند، به عنوان یک موضوع بسیار مهم شناخته می شود. ثبت شرکت در ایران و کشور های مختلف سر تا سر دنیا، نیاز به مدارک مورد نیاز و فراهم کردن میزان هزینه لازم برای تاسیس و راه اندازی یک شرکت دارد. نکته مهمی که در این باره باید بدانید، این است که شرکتهای تجاری انواع و اقسام مختلفی دارند و برای هرکدام روش های خاصی به منظور ثبت در نظر گرفته شده است. هزینه ها، مدارک، شرایط و مدت زمانی که طول می کشد تا یک شرکت در سامانه رسمی یک کشور ثبت شود، همگی چالش های ذهنی افراد فعال در این حوزه می باشند که ما به آن اشاره می کنیم.

چرا ثبت شرکت انجام می شود؟

زمانی که یک شرکت بخواهد فعالیت های خود اعم از: تهیه، تولید، واردات، صادرات و بازاریابی را در محیط یک کشور انجام دهد، در صورت نداشتن مجوز های لازم، قادر نخواهد بود بصورت قانونی فعالیت کند. همچنین اگر فعالیت یک شرکت بدون ثبت شدن در سامانه رسمی آن کشور صورت بگیرد، امکان خطرات حقوقی و قانونی برای سهامداران و شرکا وجود دارد. از همین رو بسیاری از افراد با ثبت شرکتها در انواع مختلف، خیال خود را از بابت موارد قانونی راحت می کنند. این اقدام را می توان در غالب روش های متنوعی انجام داد که یکی از آنها ثبت شرکت در سامانه رسمی می باشد.

روش های ثبت شرکت

9

ثبت شرکت در ایران و خارج، به دو روش حضوری و آنلاین انجام می شود. شما می توانید بصورت اینترنتی و آنلاین در سامانه های مرتبط با این موضوع، اقدام به تهیه و تکمیل مدارک و ارسال اطلاعات کرده تا مراحل ثبت شرکت آنلاین پیگیری کنید. از طرفی اگر قصد دارید بصورت حضوری مراحل را بررسی کنید، این قابلیت نیز برای کاربران فراهم می باشد.

مزایای ثبت شرکت و نکات مهم

در صورتی که یک کسب و کار فعال، اقدام به ثبت شرکت کند، با مزایای زیادی مواجه می شود که می توان آنها را بصورت خلاصه بیان کرد. به عنوان مثال شرکت و فعالیت های حقوقی شما، رنگ و بویی قانونی می گیرد و می توانید با استفاده از اعتبار و ارزشی که افراد یا سایر شرکتها برای شما قائل می شوند، استفاده کرده و اقدام به افزایش شبکه سازی و کسب در آمد کنید.  از زاویه ای دیگر شما با ثبت شرکتها بصورت قانونی، قادر خواهید بود تا به جذب سرمایه توسط افراد و سرمایه گزاران روی آورده و تولید یا فعالیت خود را در داخل ایران یا خارج از کشور، گسترش دهید. بسیاری از افراد متخصص نیز حاضر هستند تا در شرکتهایی که ارزش دارند و بصورت رسمی و قانونی فعالیت می کنند، استخدام شوند. از همین رو قابلیت جذب نیروی متخصص نیز یکی دیگر از مزایای ثبت شرکتها می باشد.

برای ثبت شرکت از کجا شروع کنیم؟

ابتدا بهتر است تا در باره انواع شرکت ها اطلاعات لازم را بدست بیاورید که بصورت خلاصه این شرکتها شامل موارد زیر می شوند.

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی عام
  • سهامی خاص
  • شرکت تعاونی
  • شرکت تضامنی
  • مختلط سهامی
  • مختلط غیر سهامی

هر کدام از این انواع شرکتها در مقایسه با دیگری، مزایای خاص خود را دارند و برای به ثبت رساندن آنها بصورت قانونی و سریع، نیاز به تهیه مدارک ثبت شرکت، هزینه ثبت شرکت و پیگیری آن توسط یک موسسه حقوقی می باشد.

مدارک ثبت شرکت بصورت کلی

بصورت مختصر و مفید مدارک ثبت شرکت بر اساس نوع شرکت، حقیقی یا حقوقی بودن، سامانه ثبت شرکت انتخابی شما دارد. بصورت کلی شما برای تاسیس و راه اندازی یک شرکت تجاری در انواع مختلف، نیاز دارید تا مدارک آن را بصورت کامل تهیه کنید. در ابتدا باید یک اسم برای شرکت در نظر گرفته و نیاز به استعلام دارید. در گام بعدی تعداد افراد، نوع شرکت، میزان سرمایه، آدرس شرکت، مجوز های لازم، مدارک شناسایی، مدارکی هستند که به آنها نیاز دارید. با توجه به تغییراتی که ممکن است سالانه در این حوزه ایجاد شود، بهتر است تا از طریق یک موسسه حقوقی و سامانه معتبر ثبت شرکت، اطلاعات به روز را بدست بیاورید.

هزینه ثبت شرکت

هزینه هایی که برای ثبت شرکت مورد نیاز است، بصورت کلی به 2 بخش عمومی و تخصصی تقسیم می شود. هزینه های عمومی مواردی مثل: تشکیل پرونده، تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز، تهیه نسخه های کپی و هزینه حق الثبت می باشد. از طریق یک موسسه حقوقی معتبر شما می توانید هزینه ثبت شرکت را پیگیری کرده که رقم های اقتصادی و مناسبی را به شما پیشنهاد می کنند که مقدار آن بالا نیست. مزایای این روش این است که افراد متخصص و با تجربه پرونده شما را پیگیری کرده و تا نهایی شدن ثبت شرکت شما در سامانه رسمی، فعالیت را ادامه می دهند.

سامانه رسمی ثبت شرکت چیست؟

10

سامانه ای که توسط آن بتوانید بصورت قانونی و رسمی با قابلیت استعلام پرونده و شرکت خود، از ثبت شدن آن اطمینان حاصل کنید. یکی از معتبر ترین سامانه های ثبت شرکت آگاه ثبت می باشد که می توانید از طریق مشاوره رایگانی که این موسسه حقوقی برای کاربران فراهم کرده است، اطلاعات تکمیلی را بدست بیاورید.

جمع بندی

زمانی که قصد دارید تا شرکت خود را ثبت کنید، پیشنهاد می شود شرایط و مدارک ثبت شرکت را بصورت دقیق و به روز مطالعه کرده تا بتوانید در سامانه های رسمی، در سریع ترین زمان، مراحل ثبت شرکت را انجام دهید. بصورت کلی علاوه بر مزایایی که داشتن شرکتها در ایران و کشور های خارجی دارد، می توان به دریافت وام برای سرمایه گذاری یا راه اندازی یک کسب و کار اشاره کرد که به دلیل شرایط مناسب، نکته قابل توجهی می باشد. مشاوره رایگان ثبت شرکت می تواند یک امتیاز مثبت به حساب بیاید که با استفاده از آن، اطلاعات کافی و مفیدی را در باره هزینه ها، مدت زمان، مدارک و شرایط ثبت شرکت بدست بیاورید.