راهنمای نورپردازی مدرن در فضاهای غیر بسته
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

اگر تا به حال در طول ساعت طلایی عکس سلفی گرفته‌اید، می‌دانید که نور خوب چقدر می‌تواند مهم باشد. نورپردازی در حالی که یکی از با اهمیت‌ترین عناصر در هر فضایی است، اغلب در طراحی فضای خارجی فراموش می‌شود. همه‌ی توجهات صرف می‌شود تا اشیاء، لاکچری و باشکوه به نظر برسند در حالی که نورپردازی معمولاً در اولویت بعدی است.

در این پست به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین تجهیزات روشنایی را برای نورپردازی فضای باز انتخاب کنید و برخی از گزینه‌های نورپردازی مدرن تولید داخل را بررسی خواهیم کرد.

چرا نورپردازی فضای باز (خیلی) مهم است؟

نورپردازی عالی در فضای باز به شما امکان می دهد تا مدت‌ها پس از غروب خورشید از فضای باز لذت ببرید.

برای جشن گرفتن و استراحت در خلوت، به نورپردازی در فضای باز نیاز دارید تا جو را تنظیم کنید. ایجاد فضای مناسب برای سرگرم شدن در فضای باز به چیزی بیش از یک رشته چراغ یا یک فانوس قابل حمل نیاز دارد.

نورپردازی این قدرت را دارد که ظاهر و احساس یک محیط را کاملاً تغییر دهد. بهترین طراحان (از جمله شما و سایر کسانی که این مقاله را خوانده اند!) می‌دانند که نور می‌تواند اندازه‌ی درک شده از یک فضا، حال و هوا و اتمسفر آن و ظاهر رنگ‌ها را تغییر دهد. یک رنگ می‌تواند در زیر نور طبیعی، آبی به نظر برسد، اما با کم شدن نور تقریبا سیاه دیده شود.

نورپردازی مدرن امروزی ما را از وسایل زشت دهه 80 که روی هم سوار می‌شدند دور کرده‌اند. گزینه‌های نورپردازی به جای اینکه یک ابزار ضروری طراحی باشند، فرصت بیشتری برای نشان دادن سلیقه و سبک شما فراهم می‌کنند.

نورپردازی مدرن محیط

هنگام طراحی فضای خود، ترکیب متعادلی از نورهای توکار، آویزهای سقفی، دیوارکوب‌ها و چراغ‌های کف را در نظر بگیرید.

نورپردازی وظیفه‌ای

شما کارهایی دارید که باید انجام دهید و نورپردازی به شما در انجام آن کمک می‌کند. در حالی که اجداد ما برای کار، بر روی لامپ‌های نفتی و شمع‌ها تکیه می‌کردند، انتخاب‌های نورپردازی مدرن امروزی باعث می‌شوند که مجبور نباشید عملکردی را در اولویت قرار دهید و مابقی را قربانی کنید.

امنیت

برخی از مناطق خانه شما به امنیت بیشتری نیاز دارند. مناطقی مانند راهرو، گاراژ، عرشه، راه‌پله‌ها و عرشه‌ها، همراه با مسیرهای پیاده‌روی، و مناطق خاصی از حیاط خلوت شما باید به خوبی روشن شوند.

5

تجهیزات نورپردازی مدرن

افزودن نوع مناسب از چراغ‌های مدرن در فضای باز، پاسیو یا ایوان و اجزاء ویژه‌ی دکوراسیون شما مثل آبنمای خانگی (جهت خرید آبنما و مشاهده‌ی مدل‌ها، بر روی لینک کلیک کنید.) را روشن می‌کند و فضا را گرم و دلپذیر می‌کند. به‌روزرسانی یا اضافه کردن نورپردازی در فضای باز نه تنها فضای شما را جذاب‌تر می‌کند، بلکه دید لازم را هنگام جستجوی کلیدها و باز کردن قفل در هنگام بازگشت به خانه در شب به شما می‌دهد.

با درنظر گرفتن اندازه، شکل و نوع لامپ، گزینه‌های زیادی برای روشن کردن فضای بیرونی شما وجود دارد. بهترین ایده‌های نورپردازی دیوار در فضای باز به سبک شما و در عین حال میزان نور مورد نیازتان بستگی دارد.

آیا عاشق یک ظاهر شیک و زیبا برای المان‌های خاص هستید؟ والواشر RGB فانا به زبان شما صحبت می‌کند.

برای روشن کردن چمن‌ها و درختان، چراغ‌های پایه دار چمنی از گزینه‌های متداول هستند.

چراغ‌های دفنی یا توکار یا زمینی نیز انتخاب عالی دیگری هستند، به خصوص اگر نصب یک لامپ دائمی (برای مدت زمان طولانی) مدنظر شما باشد.

یک راه حل کمتر دائمی اما مهم، چراغ‌های قابل حمل است. چراغ‌های کف و چراغ‌های رومیزی در فضای باز، به یک راه‌حل محبوب نورپردازی حیاط خلوت تبدیل شده‌اند و کاربرد بسیاری از آن‌ها فقط به روشن کردن شب ختم نمی‌شود.

6

در نورپردازی فضای باز به دنبال چه چیزی باشید

بیشتر چراغ‌های دیواری در فضای باز برای قرار گرفتن در معرض آب و هوای سنگین درجه‌بندی می‌شوند، اما اگر در یک محیط مرطوب یا خشن زندگی می‌کنید، به دنبال پوشش‌هایی باشید که می‌توانند قرار گرفتن در معرض شدید UV، رطوبت و نمک را تحمل کنند. چراغ‌های IP68 در مقابل رطوبت و گردوغبار مقاوم اند و از همین رو برای استفاده در فضای باز، مناسب هستند. این استاندارد، نشان می‌دهد که چراغ حتی در مقابل رطوبت استخر نیز مقاوم است.

چراغ های فضای باز در انواع لامپ مانند LED، فلورسنت، هالوژن و رشته ای وجود دارند. چراغ‌های LED نور خنک و کم مصرفی را ارائه می‌کنند که با آن به راحتی می‌توان هنگام غروب خورشید را دید.

همه‌ی این‌ها مواردی است که باید در مورد ایده‌های نورپردازی مدرن در فضای باز در نظر گرفت.

همچنان نیاز به راهنمایی دارید؟

اگر به دنبال نورپردازی مدرن کامل در فضای باز هستید، می‌توانید با یک متخصص نور صحبت کنید که می‌تواند به شما کمک کند تا نورپردازی مناسب فضای باز را برای محیط خود پیدا کنید.

یک شرکت نورپردازی خوب می‌تواند به شما مشاوره بدهد تا پروژه‌ی نورپردازی فضای باز خود را به بهترین شکل به انجام برسانید. اگر برای اجرا ی پروژه‌ی خود نیاز به مشاوره و طرح دارید، می‌توانید با کارشناسان شرکت فانا ارتباط برقرار کنید:

Noorfana.com