برای خرید ویلا در شمال چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

یکی از راه های سرمایه گذاری خرید زمین و ویلا در شمال است. معمولا برای کسانی که می خواهند در شمال کشور به گشت و گذار بصورت مکرر بپردازند، خرید ویلا کار مناسبی است. زیرا هزینه های رفت و آمد و اجاره مسکن بسیار بالاست. اگر کسی بخواهد بصورت دائم به شمال رفت و آمد کند داشتن محلی برای استراحت و گشت و گذار در بهترین منطقه ایران بسیار ارزشمند می باشد. برای خرید ویلا باید مراقب بود تا گرفتار کلاهبرداران نشویم. در چنین شرایطی باید بدانیم برای خرید ویلا در شمال چه نکاتی را در نظر بگیریم و چطور بهترین منطقه را انتخاب کنیم.

خرید ویلا در شمال

خرید ویلا مانند خرید خانه است. همانطور که در خرید خانه باید مسائل حقوقی و مالی آن را بپذیرید ویلا نیز یک سری خصوصیات دارد که باید در نظر گرفته شود. برای بررسی نکات خرید ویلا ابتدا باید مشخص کنیم که چرا می خواهیم ویلا بخریم.

ویلا همانند خانه یک سری هزینه ها دارد. هزینه آب و برق، نگهداری و سرایداری، تمیز کردن و آبیاری گیاهان، مالیات و سایر هزینه ها که باید پرداخت شود. کسی که ویلا می خرد باید مقداری از درآمد خود را به این هزینه ها اختصاص دهد. همچنین سر زدن به ویلا نیز، در لیست کارهایی است که بعد از خرید به فعالیت هایتان اضافه می شود. شما میتوانید در این بخش قیمت های آپارتمان در شمال را ببنید و با قیمت های ویلا در شمال مقایسه کنید.

 

نکات ضروری در خرید ویلا

  • انتخاب محل ویلا

برای آن که یک ویلای خوب داشته باشید، محل آن بسیار حائز اهمیت است. مثلا اگر دریا را دوست دارید، نزدیک به دریا بودن ویلا مهم می باشد. اگر به جنگل علاقه دارید، مناطق خاصی می تواند شما را مشتاق خرید ویلا کند. عده ای می خواهند منظره دریا و جنگل را با هم داشته باشند.

دسترسی به آب و برق، گاز و تلفن، سوپرمارکت و خیابان اصلی از موارد مهم در انتخاب ویلا هستند. معمولا ویلاهای نزدیک به شهر ارزش بیشتری دارند. البته ویلاهای جنگلی نیز با توجه به مناظر دل انگیز و زیبا علاقه مندان زیادی را جذب می کنند.

نکته مهم دیگر بودجه شما در خرید ویلا است. معمولا ویلا در شمال قیمت های متفاوتی دارد. برخی به شدت گران هستند و برخی بخاطر ساخت با متریال های گران، قیمت های نجومی دارند. با این حال در برخی نقاط شمال که بسیار زیبا هستند می توان با قیمت مناسبی یک خانه ویلایی پیدا کرد. دلیل این امر آن است که هنوز این مناطق توسط دلالان مسکن شناسایی نشده و قیمت های آن هنوز برای خرید مناسب است.

به بودجه خود نگاهی بیاندازید و در یکی از شهرهای خوش آب و هوای شمال ویلایی بخرید. یکی از بهترین مکان ها که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم، شهر چمستان است. این شهر در استان مازندران واقع شده است و از بهترین مناظر شمال می باشد. با این حال قیمت ویلا در این منطقه بسیار مناسب تر از سایر شهرهای شمالی است.

  • سرمایه گذاری مطمئن با خرید ویلا

خرید ویلا یکی از بهترین کارهایی است که می توانید با پول خود انجام دهید زیرا بازده خوبی دارد. اگر شما چند سال پیش ملک یا زمینی در شهر خود می خریدید حتما شاهد رشد قیمت زمین و ملک در محل خود بودید. حال در شمال کشور خرید ویلا و خانه و زمین به شدت برای آینده توصیه می شود. نیاز افراد به داشتن خانه در شمال روز به روز بیشتر می شود و این نیاز بازار بزرگی برای خرید ملک و ویلا در شمال ایجاد می کند.

  • مرغوب بودن مصالح به کار رفته در ویلا

البته به این نکته در خرید ویلا کمتر توجه می شود که چه مصالحی در آن به کار رفته است. در حالی که مصالح خوب باعث عمر ویلا و کیفیت استفاده از آن می گردد. اگر یک ساختمان با فونداسیون ضعیف ساخته شود خیلی زود با کوچکترین اتفاقات طبیعی ریزش می کند و خسارات مالی و جانی به بار می آورد. حال آن که کیفیت مصالح نه تنها قیمت ویلا را بالا می برد، بلکه حافظ جان ساکنان آن است.

2

موارد مهم در انتخاب ویلا

حال که با نکات ضروری خرید ویلا آشنا شدید باید بدانید که یک سری موارد هم هستند که شاید مانند موارد بالا تاثیر زیادی در انتخاب شما نداشته باشند اما دانستن شان بسیار مهم است.

  • سند ویلا باید رسمی باشد

شما ویلا را با سند می خرید. اگر سند غیررسمی داشته باشد بعدا دچار مشکل می شوید. این موارد زمانی اتفاق می افتد که یک عده با ساخت ویلا در جنگل بدون مجوز، آنها را با سندی غیر رسمی به فروش می رسانند. زمانی که جنگل بانی خبردار شود، شما به عنوان متجاوز به حریم عمومی و جنگل دچار مشکل می شوید.

  • سبک معماری ویلا

سبک معماری در ویلاها متفاوت است. یک عده سبک مدرن را می پسندد و عده ای نیز به سبک های کلاسیک علاقه دارند. در این میان می توانید مطابق با علاقه خود سبکی را برای خرید ویلا انتخاب کنید.

  • دسترسی به شهر

دسترسی به شهر در مناطقی که ویلا می خرید بسیار مهم است. رسیدن به بیمارستان، سوپرمارکت ها و مناطق مهم شهر در محل هایی که ویلا ساخته شده است مزیتی می باشد که روی قیمت آن تاثیر دارد. همچنین اگر مشکلی برای شما پیش بیاید نزدیک بودن به شهر بسیار کمک کننده است.

مزیت های خرید ویلا در شمال

در مورد مزایای خرید ویلا در شمال می توان گفت که نیازی نیست تا به فکر اجاره ویلا باشید. داشتن ویلا باعث می شود تا هر زمان که بخواهید به شمال سفر کنید. همچنین در زمان هایی که ویلا استفاده نمی کنید می توانید اجاره دهید و پول بگیرید. یکی دیگر از مزایای ویلا قیمت مناسب آن در حال حاضر است که چند سال دیگر با کم شدن فضا، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

کلام آخر

همانطور که بیان شد باید در خرید ویلا به نکات زیادی توجه کنید. از انتخاب زمین تا مصالح ساختمان، باید همه را خوب بشناسید. همچنین مکان زمین و دسترسی هایی که دارد تا نوع ساخت و سال ساخت ویلا همه گی مواردی است که نیازمند کارشناسی می باشد. برای آن که بتوانید یک ویلای خوب بخرید می توانید با کارشناسان ما در املاک موسوی تماس بگیرید و مشاوره های لازم را دریافت کنید. املاک موسوی بهترین ارائه دهنده خدمات خرید ویلا در شمال کشور با سابقه درخشان می باشد.

سوالات متداول

  • چه نوع سبک ویلایی برای خرید مناسب است؟

معمولا هر کسی سلیقه متفاوتی برای خرید ویلا دارند اما باید به سال ساخت و سبک معماری آن بیشتر توجه کنید. با توجه به استانداردهای جدید سبک های معماری مدرن گزینه بهتری برای خرید هستند.

  • آیا با اجاره دادن ویلا می توان درآمد کسب کرد؟

خرید ویلا مانند خرید ملک است و می توان آن را اجاره داد. بهتر است با محلی ها یا کسانی که می شناسید و در محل ویلا زندگی می کنند، جهت اجاره آن به مسافران و گردشگران هماهنگی های لازم را انجام دهید تا اگر خودتان هم در ویلا حضور نداشتید بتوانید کسب درآمد کنید.