آموزش محتوا نویسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیا می دانید محتوا نویسی چیست؟ آیا با کاربردهای محتوا نویسی آشنایی دارید؟ تا کنون به هزینه های محتوا نویسی فکر کرده اید؟

ما در این مقاله سعی داریم درباره ی کار محتوا نویسی، چگونگی انجام آن بحث کنیم. کار محتوا نویسی دارای انواع متفاوتی است و فقط به محتوا نویسی سایت ارتباط ندارد. لازم به ذکر است که محتوا نویسی به شیوه ی تبلیغاتی در کسب و کار های سنتی نیز به کار می رود.

محتوا نویسی در اکثر کشور های نوین بسیار رواج یافته و افراد در کسب و کار های متفاوت و وبلاگ های گوناگون محتوا تولید می کنند. در کشور ما نیز در سال های اخیر محتوا نویسی رواج یافته است و افراد به این شیوه ی بازاریابی بسیار اهمیت می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی محتوا نویسی تا انتهای مطالب با ما همراه باشید.

محتوا نویسی چیست؟

قبل از هر چیزی به این سوال پاسخ می دهیم که محتوا نویسی چیست؟ با توجه به نیاز تولید محتوا در سایت ها، نبود وقت کافی و یا دانش کافی برای محتوا نویسی، این کار به وجود آمده است. در اصل کار محتوا نویسی به معنای کسب در آمد از طرق تولید محتوا می باشد و این حرفه به یک کار تبدیل شده تا جایی که شرکت های گوناگون برای تولید محتوا به وجود آمده است و افراد زیادی در این شرکت ها در آمد زایی می کنند.

تاریخچه ی محتوا نویسی

برای نوشتن تاریخچه ی محتوا نویسی به سال های قبل باز می گردیم، هنگامی انسان های اولیه روی دیوار غار نقاشی می کردند که نوعی تولید محتوا به حساب می امد، زیرا سرگذشت و پیام خود را به نسل های بعدی منتقل می کردند. اما این کار یک شغل محسوب نمی شد. هنگامی کار تولید محتوا به یک شغل تبدیل شد که رسانه های گوناگونی به وجود آمدند و منتشر کردن روزنامه و مجله به یک کار شغل رسمی تولید محو ا تبدیل شد که با گذشت زمان پیشرفت کرو و به صورت تلویزیون، رادیو و غیره در آمده است.

بعد از به وجود آمدن رادیو، روزنامه و تلویزیون کار محتوا نویسی به یک دانش تخصصی تبدیل شد هزینه های مربوط به محتوا نویسی افزایش یافت، و روش های جدید تبلیغاتی به جامعه روانه شد تا این که به مرور زمان اینترنت و فضای مجازی به وجود آمد و کامپیوتر های اولیه به وجود آمدند، که آن ها وزن و حجم زیادی داشتند. اما سایت ها ارزان و تاثیر گذار بوده اند، با مرور زمان افراد گوناگونی در آنجا شروع به فعالیت کردند و کار تولید محتوا به وجود آمد.

3

در عصر حاضر محتوا نویسی چیست و چگونه می باشد؟

آیا می خواهید بدانید امروزه و در عصر حاضر کار محتوا نویسی چگونه است؟ با توجه به افزایش نیاز به تولید محتوا و گسترش تکنولوژی به علت اینکه به وجود اوردن سایت هزینه ی کم تری در مقایسه با کسب و کار های سنتی خواهد داشت و از کسب و کار سنتی گسترده تر است و به فضای خصوصی محدود نمی باشد، در کسب و کار های آنلاین نیاز به نوشتن محتوا احساس می گردد، به همین دلیل شغل تولید محتوا به وجود امده است. با گذشت زمان و گسترش فضای اینترنت و تکنولوزی، همه چیز پیشرفته شده و تعداد سایت های گوناگون به مرور بیشتر شده است، موتور های جست و جو برای این ابزار، الگوریتم های منحصر به فردی در نظر گرفته که افراد اگر اصول تولید محتوای سئو شده را رعایت کنند در موتور های جست و جو رتبه ی بالایی به دست خواهند آورند. یاد گرفتن اصول سئو مهم و ضروری است. به دست آوردن رتبه در گوگل فقط به اصول سئو مرتبط نمی شود، هر سایتی که بازدید بیشتری داشته باشد  و مخاطبان بیشتری به سایت جذب شود، از معیار های موتور های جست و جو برای افزایش رتبه می باشد. اما این نکته نیز باید گفته شود که تولید محتوا فقط تولید محتوای متنی نمی باشد و محتوا های دیگری مانند، محتوای صوتی، محتوا تصویری و محتوای ویدئویی نیز وجود دارد و برای فعالیت در هر یک از ان ها باید اصول و قواعد خاص را فرا گرفت و اقدامات خاصی را انجام داد، ولی برای تاثیر گدار بودت هر یک از محتوا ها می توان محتوای متنی به کار برد.

اصول کار محتوا نویسی چیست؟

یکی از مهم ترین اصول محتوا نویسی رعایت نکات مربوط به سئو می باشد، اما اصول دیگری نیز وجود دارد مانند جذاب بودن محتوا برای خوانندگان. در کار محتوا نویسی، فقط نوشتن ملاک نخواهد بود، بلکه یکی دیگر از مهم ترین اصول محتوا نویسی کپی نبودن است. محتوا ی کپی، به معنای کپی کردن متن از محتوا ی سایتی دیگر بدون به وجود آوردن هیچ گونه تغییری و قرار دادن آن در سایت خود. موتور های جست و جو محتوای کپی را رد خواهد کرد که این کار به وسیله ی ابزار های گوناگون صورت خواهد گرفت.

زمانی که یک محتوای کپی در سایت انتشار شود، موتور های جست و جو سایت شما را جریمه می کند و هنگام سرچ کردن، کلید واژه ی آن سایت نمایش داده نمی شود. کپی بودن محتوا روی همه ی سایت ها تاثیر می گذارد و حتی اگر سایت نمایش داده شود، رتبه ی بالایی نخواهد داشت.

یکی دیگر از اصول تولید محتوا، به وجود آوردن عنوان جذاب و تولید محتوای با کیفیت می باشد. عنوان نویسی برای محتوا اصول زیادی دارد و باید عنوان های جذاب و کاربردی به کار برد تا کلیک سایت زیاد شود. اما لازم به ذکر است که فقط تمرکز روی عنوان کافی نیست و باید بتوان یک محتوای جذاب و با کیفیت تولید کرد.

در تولید محتوا لحنی که به کار برده می شود اهمیت زیادی دارد، و باید دانست برای تولید هر محتوا چه لحنی را به کار برد و به چه صورت ویرایش شود تا برای کاربران جذاب باشد.

محتوا ی تولید شده قبل از هر چیزی باید برای مخاطبان جذاب باشد، زیرا محتوا باید مورد رضایت خوانندگان قرار بگیرد، به طور کلی در ادامه ی مطالب اصول محتوا نویسی نوشته شده است:

4

آشنایی با کار محتوا نویسی و چگونگی انجام آن

در تولید محتوا شناخت مخاطب کاربردی و موثر است.

 تولید محتوا با تعداد کلمه های مناسب

به کار بردن تصاویر جذاب و با ارتباط در تولید محتوا

پاراگراف های اول هر عنوان باید جذاب باشد و به آن ها توجه شود.

نوشتن عنوان جذاب و کاربری

رعایت کردن اصول و قوانین مرتبط به سئو برای تولید محتوای بهینه

نوشتن محتوای جذاب و منحصر به فرد طوری که در سایت های دیگر نتوان شبیه آن را یافت.

کپی نکردن متن محتوا از سایر سایت و منابع

نتیجه گیری

همان طور که در مطالب بالا خواندید، برای نوشتن محتوا باید دانست محتوا نویسی و کار محتوا نویسی چیست؟ ما در این مقاله سعی کردیم در مورد کار محتوا، اصول مربوطه و تاریخچه ی ان اطلاعات مورد نیاز شما خوانندگان عزیز را گرد آوری کنیم، شما اگر قصد دارید محتوا تولید کنید باید با تمام اصول آن آشنا باشید و ان ها را رعایت کنید.

اعطای نمایندگی به کل کشور جهت راهنمائی تماس بگیرید

تماس مستقیم با سئو کار برتر

09126108515 تماس

09377343866 واتساپ

سال 1401 سال برترین ها است با سئو کار برتر جزء برترین ها باشید