خصوصیات و مهارت های وکیل و مشاور حقوقی خوب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وکلا باید سخنرانانی صریح ، نویسنده هایی ماهر و همچنین شنوندگان خوبی باشند. به منظور متقاعد کردن افراد حاضر در دادگاه قبل از هیئت منصفه و قضات، مهارت های خوب صحبت کردن بسیار مهم و ضروری است. مهارت های ارتباطی و گفتاری را می توان در طول تحصیلات خود با شرکت در فعالیت هایی مانند کلاس های ارتقا مهارت های کلامی تقویت نمود .

وکلا همچنین باید بتوانند به روشنی، متقاعد کننده و مختصر بنویسند؛ زیرا باید انواع و اقسام مختلف اسناد و مدارک قانونی و حقوقی را تهیه کنند.

اما بهترین وکیل تهران شدن فقط این نیست. برای اینکه قادر به تجزیه و تحلیل آنچه موکل به آنها می گویند باشند و یا به دنبال یک شهادت پیچیده باشند، یک وکیل باید مهارت های گوش دادن خوبی داشته باشد.

2) قضاوت

توانایی اخذ نتیجه های منطقی، استدلالی یا یافتن فرضیه هایی از اطلاعات محدود برای  بهترین وکیل تهران ضروری است.

شما به عنوان بهترین وکیل تهران باید بتوانید این قضاوت ها را به طور انتقادی در نظر بگیرید، به طوری که توانید زمینه های بالقوه ضعف در استدلال خود را پیش بینی کرده و آنها را تقویت کنید .

به طور مشابه، شما باید بتوانید نقاط ضعف در استدلال طرف مخالف خود را نیز تشخیص دهید. قاطعیت نیز بخشی از قضاوت شما به عنوان بهترین وکیل تهران است. قضاوت های بسیاری باید در طول دادگاه انجام شود و برای انجام این امور زمان بسیار کوتاهی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بسیاری از وکلا مشاوره اولیه را به صورت رایگان ارائه می دهند. از این استفاده کنید. میتوانید از این جلسه برای تعیین اینکه آیا وکیل صادق و مجرب است،استفاده کنید. به طور باورنکردنی، برخی افراد توانایی تعیین شخصیت فرد را در چند دقیقه پس از تعامل با شخص دارند؛ با این حال، ویژگی های شخصیتی چندگانه وجود دارد که فقط میتوان با ارتباط بیشتر به آنها دست پیدا کرد .

برای مثال، آیا وکیل هنگام صحبت کردن با شما به چشم شما را نگاه می کند یا به زمین چشم می دوزد؟ به یاد داشته باشید، افرادی که تماس چشمی را حفظ نمی کنند معمولا با ابراز حقیقت مشکل دارند. همچنین، درباره پرونده هایی که قبلا وکیل مورد نظر شما کار کرده است، بپرسید.

همچنین از بهترین وکیل تهران شانس موفقیت یا شکست پرونده خود را  سوال کنید. اگر وکیل مورد نظربه شکل غیرمعمولی خوشبین باشد و به هیچ وجه از خطرات یا هزینه های مرتبط با پرونده مطلع نباشد احتمالا فرد صادقی نیست. به خاطر داشته باشید که تقریبا در هر پرونده ای ریسک و احتمال خطر وجود دارد.حتی اگر به نظر برسد برد شما قطعی است .

قبل از ورود به هر گونه رابطه رسمی، مهم است که احساس کنید که وکیل مورد نظر شما صادق است. به هرحال، هیچ چیز بدتر از این نیست که در دادگاه حاضر شوید ولی فرد صادقی در طرف شما نباشد. -به همان اندازه میتواند نا امید کننده باشد که پرونده خود را به خاطر شهرت و سابقه بد وکیل از دست بدهید و با شکست مواجه شوید .

جلسه اولیه یا گفتگو با وکیل همچنین می تواند به شما کمک کند تا تعیین کنید که آیا او به جرئیات اهمیت می دهد و به نیازهای شما پاسخ خواهد داد یا خیر. باز هم، غرایز خود را باید به عنوان راهنمای خودتان انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که از وکیل بخواهید در صورت لزوم استدلال های منظقی خود را برایتان تشریح کند و توضیح دهد که در روند دادگاه چگونه میخواهد از حقوق شما دفاع کند. اگر بتواند به درستی استدلال های خود را به زبان ساده برای شما توضیح دهد، ممکن است نشان دهنده این باشد که در هنگامی که پرونده در حال اجرا است، مشکل شما حل خواهد شد.

جهت مشاوره می توانید روی این لینک خیانت در امانت کلیک کنید و سوال های خود را از وکلای مجرب گروه وکلای آریا دادیار بپرسید.