8 نکته مهم در رابطه با نگهداری چمن مصنوعی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در مقایسه با چمن طبیعی، چمن مصنوعی نیاز به نگهداری بسیار کمتری دارد. در واقع، شما نیازی به تلاش برای حفظ همه آن ندارید! با این حال، چند کار کوچک وجود دارد که می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید، چمن مصنوعی شما در سال های آینده سالم می ماند. برای کمک، ما لیستی از هشت نکته در مورد نحوه نگهداری از چمن مصنوعی را گردآوری کرده ایم.

نکات نگهداری از چمن مصنوعی

6

نیاز کمتر چمن مصنوعی به مراقبت و نگهداری، آن را به یک انتخاب جذاب برای محوطه سازی تبدیل می کند. در حالی که این متریال هم به نگهداری منظم نیاز دارد تا دوام و کیفیت خود را در طول زمان حفظ کند.

1.از بین بردن لکه ها

با توجه به کاربرد چمن مصنوعی، این محصول از الیاف مصنوعی مختلفی تشکیل شده است که در برابر خاک، آب و سایر مواد غیر قابل نفوذ هستند. لکه‌ها احتمالاً از نشت و فضولات حیوانات ایجاد می‌شوند. برای تمیز کردن این لکه ها کافی است آب داغ و صابون را در یک سطل ترکیب کنید و از یک اسفنج برای لکه برداری استفاده کنید. اطلاعات بیشتر در رابطه با نوع الیاف چمن مصنوعی در مقاله چمن مصنوعی چیست خانه چمن ارائه شده است، برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید.

2.تمیز کردن زباله

شما باید روزانه یا در هر زمان مناسب دیگری به محض دیدن، زباله ها را از بین ببرید و اجازه ندهید برای مدت طولانی روی چمن مصنوعی بماند. در غیر این صورت، کپک و سایر آلاینده ها ممکن است ظاهر چمن مصنوعی را تحت تأثیر قرار دهد. اگر زمین چمن مصنوعی شما بزرگ است می توانید برای تسریع روند پاکسازی، از یک دمنده برگ استفاده کنید. هرگز از جاروبرقی برای این کار استفاده نکنید؛ زیرا مکش قوی می تواند به تک تک تیغه ها آسیب رسانده و باعث ایجاد لکه های طاسی شود.

3.چنگک زدن چمن

چنگک زدن به چمن باعث توزیع مجدد تیغه ها می شود، به همین دلیل چمن شما به زیبایی روز اول به نظر می رسد. انجام این کار اغلب به یکنواخت شدن ظاهر چمن کمک می کند و همچنین زمان خوبی برای جستجوی علف های هرز می باشد. متأسفانه گاهی اوقات علف های هرز می توانند از پایه چمن مصنوعی عبور کنند که توصیه می‌کنیم از یک علف‌کش ضعیف استفاده کنید. برای اطمینان از اینکه مواد علف کش خیلی قوی نباشد دقت بیشتری داشته باشید، زیرا می‌تواند در طول زمان به الیاف چمن آسیب برساند.

4.شستشوی چمن مصنوعی

برای خلاص شدن از شر زباله های ریز چمن مصنوعی می توان به راحتی با استفاده از شلنگ آن را تمیز کرد. فقط مطمئن شوید که فشار آب به اندازه کافی قوی نباشد و به چمن شما آسیب نرساند. اگر هر گونه زباله یا فضولات حیوانات بر روی چمن باقی ماند، می توانید با استفاده از محلول آب و صابون آن را عاری از هر گونه کثیفی کنید. به طور معمول، شما فقط باید هر یک تا سه ماه چمن مصنوعی خود را تمیز کنید، اما اگر کودک یا حیوانات خانگی دارید که به طور منظم روی سطح چمن بازی می کنند، باید دفعات شستشو را افزایش دهید.

5.پاک کردن ضایعات حیوان خانگی

برای حذف فضولات جامد می توانید از یک کیسه پلاستیکی یا یک وسیله همانند خاک انداز استفاده کنید. هنگامی که فضولات جامد را حذف کردید، ناحیه ای که فضولات قرار داشتند را با شلنگ آب به سمت داخل الیاف بشوئید. بیشتر حیوانات خانگی به مکان های خاصی برای دفع فضولات خود، علاقه مند هستند که این سبب می شود پاک کردن ادرار حیوانات به سادگی صورت پذیرد.

 برای پاک کردن ادرار حیوانات خانگی بر روی چمن مصنوعی، از شلنگ آب به صورت اسپری کردن برای شست و شوی رو به پائین در ناحیه آلوده و به صورت هفتگی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید با استفاده از محلول آب و سرکه یا آب و صابون چمن خود را ضدعفونی کنید تا دیگر هیچ گونه بوی نامطبوعی ندهد.

6.شانه زنی چمن مصنوعی

قرار دادن اثاثیه سنگین، چمن مصنوعی را از حالت اولیه خود خارج کرده و به شکل نامتعارفی درمی آورد که با استفاده از شانه زنی یا دستگاه باد می توانید چمن را به حالت ایستایی خود برگردانید. استفاده از چنگک فلزی هم می تواند گزینه خوبی باشد در صورتی که از آن بطور منظم استفاده نشود، زیرا چنین ابزارهایی به چمن مصنوعی آسیب می رساند. بنابراین تجهیزات نگهداری چمن مصنوعی خود را درست انتخاب کنید.

7.پارک نکردن وسیله نقلیه

اتومبیل هایی که بر روی چمن مصنوعی حرکت می کنند، به دلیل وزن زیاد و کشش می توانند چمن را از حالت اولیه خود خارج کرده و در نهایت شکل نامناسبی برای آن ایجاد کنند. تغییر جهت لاستیک روی چمن می تواند تیغه های چمن را از هم جدا کرده و باعث آسیب دائمی شود. علاوه بر این، روغن و سوخت نیز می تواند از این وسایل نقلیه نشت کند و لکه های دائمی روی چمن مصنوعی باقی بگذارد.

8.جلوگیری چمن از سرما

برای مراقبت بیشتر از چمن مصنوعی در فصل سرما باید برف های روی چمن مصنوعی را کنار زد که وسیله مناسب برای این کار پاروهای چوبی یا برس های نرم هستند. بهتر است بیشتر برف های روی چمن مصنوعی را با استفاده از پارو کنار بزنید، اما نهایتا برای 6 سانتی متر آخر بجای استفاده از پارو با برس نرم این کار را انجام دهید تا چمن آسیب نبیند. نکته مهم این است که هیچگاه از نمک و سایر مواد شیمیایی برای جلوگیری از یخبندان استفاده نکنید.

چه ابزارهایی برای نگهداری چمن مصنوعی مورد نیاز است؟

7

  • دمنده برگ
  • شلنگ باغچه ای
  • جارو
  • واترجت
  • شن کش
  • سم مخصوص

خرید چمن مصنوعی

از جهت تعمیر و نگهداری کمتر، چمن مصنوعی جایگزین خوبی برای چمن طبیعی بشمار می رود، اما این بدان معنا نیست که به مراقبت نیاز ندارد. تهیه یک چمنزار سرمایه گذاری بزرگی است، اما می توانید با رعایت نکات گفته شده از این سرمایه گذاری محافظت کرده و هزینه های جانبی خود را به حداقل برسانید.

 اگر در مورد نگهداری چمن مصنوعی خود سؤال دیگری دارید یا اگر قصد نصب چمن مصنوعی را دارید به سایت خانه چمن khanechaman.com مراجعه کنید. قبل از خرید، نیاز به اطلاعات کافی در رابطه با این محصول به شما کمک می کند تا با دانش کافی چمن  مصنوعی خود را با توجه به محیط مورد نظر انتخاب کنید.