رسانه خبری دانشگاهی و مزیت های آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از پیشرانه های هر کشوری در حوزه های مختلف علمی و فرهنگی ، مراکز علمی ، پژوهشی و دانشگاه ها هستند. همانطور که میدانید فضای دانشگاهی به مراتب محیط پویاتری است. پس در نتیجه دانشگاه میتواند آینده یک کشور را رقم بزند. رسالت خبرگزاری دانشجویی و رسانه خبری دانشگاهی اینجاست که معنی پیدا خواهد کرد و میتواند سبب شکوفایی هرچه بهتر دانشجویان در زمینه های گوناگون علمی ، فرهنگی ، اقتصادی شود.

رسالت یک رسانه خبری دانشگاهی

 مهمترین اهداف تشکیل رسانه خبری دانشجویی ، افزایش آگاهی های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی، سیاسی  از دیدگاه دانشجو و دانشگاه است. در این بین پوشش اخبار دانشگاهی با کمک گرفتن از ظرفیت دانشجویان و علاقمندان بستری مناسب را برای ارتباط مسئولان با نخبگان و مردم را فراهم می کند. که منجر به افزایش رشد علمی و فرهنگی جامعه و دیگر مباحث در آینده نه چندان دور را رقم خواهد زد.

چگونگی شکل گیری رسانه خبری دانشگاهی

اینکه دانشگاه موتور پیشران هر اجتماعی است بر هیچکس پوشیده نیست. بدین منظور رسانه خبری دانشگاهی  امکان و ابزاری برای پوشش اخبار دانشگاهی ، مطلع شدن از چگونگی پیشرفت جنبش های دانشجویی ، انجمن های علمی  ، و از همه مهم تر بستری مناسب برای بیان مشکلات و حل معضل های دانشجویی و دانشگاهی ایجاد و شکل میگیرد.

نیروی کار رسانه دانشگاهی

رسانه خبری دانشگاهی سعی دارد تا مشکلات بسیاری که جامعه علمی کشور با آن دسته پنجه نرم می کند را به گوش مسئولان زیربط برساند و مطالبه گر باشد. از این رو بیشتر نیروهای فعال رسانه های دانشگاهی از بین خود دانشجویان علاقمند به حوزه رسانه و خبرگزاری انتخاب می شود. رسانه خبری دانشگاهی میتواند به پویایی محیط دانشگاهی کمک کند.

بررسی تاثیر رسانه های دانشگاهی

حال با توجه به شکل گیری رسانه خبری دانشگاهی ، این رسانه میتواند در تمامی زمینه ها از جمله علمی ، سیاسی ، اقتصادی ،  فرهنگی و اجتماعی با بهره گرفتن از تمامی ظرفیت های موجود در دانشگاه ها استفاده کرده وآنها را مورد بررسی تخصصی قرار دهد.

مزیت ویژه رسانه دانشگاه

ما شاهد این هستیم که در کشور های پیشرفته ، رسانه خبری دانشگاهی بسیار گسترده عمل می کند و به  دلیل در اختیار داشتن پتانسل دانشگاه میتواند  موضوعات مختلف را از دیدگاه دانشجو و دانشگاه مورد بررسی قرار داده و حتی تحلیل کند و راهکارهایی برای حل مشکلات اجتماع و جامعه ارائه نماید و به نتیجه برساند.

خبرنگاری و خبرسازی

در جهان امروز محیط صنعتی و کاری رابطه نزدیکی با دانشگاه پیدا کرده است. به طوری که دانشجویان می توانند برای ورود موفق به بازار کار حرفه ای مدتی را در  مراکز رشد ، پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان تحت  حمایت دانشگاه بگذرانند و بعد مشغول به کار شوند.

 بدین منظور رسانه خبری دانشگاهی میتواند به عنوان محلی برای کسب و تجربه و دانش خبرنگاری و خبر سازی برای دانشجویان علاقمند به حوزه خبر باشد.

ویژگی اصلی رسانه خبری دانشگاهی

  • بازتاب واقعی اخبار
  • ارائه راهکار برای مشکلات جامعه و محیط دانشگاه
  • سرعت و دقت در انتشار اخبار
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه
  • ارائه طرز فکر های جدید و کنترل افکار منفی در دانشجویان و دانشگاه

بازتاب فعالیت های تشکلات دانشجویی

2

قطعا بازتاب فعالیت های تشکلات دانشجویی می تواند یکی از مهم ترین رسالت های رسانه های دانشگاهی باشد. آشنایی دانشجویان با رسالت تشکلات دانشجویی و فعالیت های آنها کمک می کند تا بیشتر درگیر این فعالیت ها شوند.

هر دانشگاه برای خود کانون ها و انجمن هایی دارد که مشغول فعالیت های مختلفی هستند. حضور رسانه ای جامع که فعالیت های این تشکلات را بازتاب دهد و سایر دانشجویان را با آنها آشنا کند بیش از پیش احساس می شود.

چرا که خلع این رسانه و آشنا نبودن دانشجویان با فعالیت های انجمن ها و کانون ها باعث شده است که برخی کانون ها آنقدر که باید رونق نداشته باشند.

رسانه خبری دانشجویی چگونه می تواند کسب درآمد کند؟

قطعا یکی از دغدغه های اصلی هر رسانه خبری و دانشگاهی، کسب درآمد است. به نظر می رسد راه های زیادی جهت کسب درآمد وجود دارد که تبلیغات و رپورتاژ یکی از آنها است. هر مجله و سایت خبری می تواند از رپورتاژ کسب درآمد کند. البته اینکه رپورتاژ آکهی چیست و چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم مقوله ای است که در آینده به آن می پردازیم.

لذا اگر رسانه خبری دارید و یا مجله الکترونیکی منتشر می کنید می توانید روی هزینه های تبلیغات و رپورتاژ آگهی حساب کنید. هزینه تبلیغات و بنرها و ... می تواند کمک حال این گونه سایت ها باشد.

البته راه های درآمد دیگری برای مجلات اینترنتی وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها خواهیم پرداخت.

رسانه خبری دانشجویی مانا

مجله الکترونیکی مانا، یکی از مجلات الکترونیکی است که تلاش می کند با توجه ویژه به اخبار دانشگاهی و عمومی و خصوصا تشکلات دانشجویی، صدای رسای دانشجویان با تفکرات مختلف باشد. تیم مانا با داشتن نویسندگان مختلف و هیئت داوران، تلاش می کند محتوایی مناسب و قوی در اختیار خوانندگان قرار دهد