نکاتی که هنگام خرید تلویزیون سامسونگ باید به آن توجه کنید.
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خرید تلویزیون سامسونگ

در دنیایی که رشد تکنولوژی به حدی زیاد است که هر چندوقت یک‌بار شاهد پا به عرصه گذاشتن برندهای جدید به بازار پررقابت ساخت تلویزیون هستیم، انتخاب و خرید یک تلویزیون بسیار دشوار خواهد بود. با اینکه برندهای سازنده جدید با شعارهایی پر تب‌وتاب‌تر از برندهای پیشین به بازار آمده‌اند اما همچنان برخی از برندهای سازنده تلویزیون با قدمت بیشتر در میان مردم محبوبیت گسترده‌تری دارند. سامسونگ جزو برندهایی است که هرچه بیشتر می‌گذرد به دلیل همگام‌ بودن با پیشرفت تکنولوژی توانایی بهتری در عرضه محصولات باکیفیت مخصوصاً تلویزیون دارد.

تلویزیون‌های سامسونگ جزو پرفروش‌ترین تلویزیون‌ها در ایران هستند و همین موضوع باعث افزایش تقاضا و در نتیجه تمایل افراد بیشتری به داشتن محصولات این برند بیشتر شده است. به طور کلی در خرید تلویزیون سامسونگ برخی معیارها وجود دارد که با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید انتخاب بهتری را در میان تلویزیون‌های موجود در بازار از برند سامسونگ داشته باشید. با ما همراه شوید تا بهترین مزیت‌های رقابتی سامسونگ و همچنین معیارهایی که در خرید تلویزیون‌های این برند وجود دارد را با هم بررسی کنیم.

چرا تلویزیون سامسونگ را انتخاب کنم؟؟

اگر شما هم بدون در نظر گرفتن برند سازنده نسبت به انتخاب تلویزیون اقدام کرده باشید متوجه وجود برندهای سازنده بسیاری خواهید شد. حال ممکن است این سؤال برایتان پیش آید که چرا میان این همه برند سازنده باید تلویزیون خود را از برند سامسونگ تهیه کنم؟

سامسونگ نزدیک به 9 دهه است که فعالیت خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه‌های مختلف شروع کرده و جزو اولین برندهایی بوده که در زمینه ساخت تلویزیون شروع به فعالیت کرده است. این پیشینه قدیمی در شرکت سامسونگ اعتباری کم‌نظیر را برای شرکت سامسونگ به همراه داشته که برندهای نوپا از آن بی‌نصیب هستند. با خرید تلویزیون از این برند تلویزیونی را در اختیار خواهید داشت که از هر نظر ارزش بالایی دارد.

تنوع بسیار زیادی در تلویزیون‌های ساخته شده توسط سامسونگ وجود دارد. این برند از تلویزیون‌هایی لاکچری و لوکس با قیمت‌هایی نجومی گرفته تا تلویزیون‌هایی باکیفیت و قیمت بسیار مناسب را تولید می‌کند تا قدرت انتخاب مناسبی را در اختیارتان قرار دهد. اغلب مدل‌های تلویزیون سامسونگ که در بازار ایران وجود دارند در بازه قیمت بسیار مناسبی هستند و تقریباً عموم مردم قابلیت خریداری تلویزیون‌های این برند را خواهند داشت. قیمت مناسب تلویزیون‌های سامسونگ جزو اصلی‌ترین مزیت‌های رقابتی این برند محسوب می‌شود. در ادامه برخی دیگر از مزیت‌های خرید تلویزیون سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

2

طراحی متمایز

سامسونگ جزو برندهایی است که اصل طراحی تلویزیون‌های خود را در ایده‌پردازی‌هایی متناسب با پیشرفت برق‌آسای تکنولوژی قرار می‌دهد. در اغلب موارد که تلویزیون‌های سامسونگ را با برخی مدل‌های دیگر از سایر برندها مقایسه می‌کنیم متوجه تمایز در طراحی تلویزیون‌های این برند خواهیم شد. در بسیاری از برندهای سازنده طراحی‌های شیک و جذاب تنها به مدل‌های بالارده اختصاص یافته و مدل‌های متوسط و میان‌رده طراحی‌هایی معمولی و رایج دارند. سامسونگ با یک حرکت هوشمندانه توانسته نه تنها در مدل‌های بالارده بلکه مدل‌های متوسط را نیز به طراحی‌های شیک مجهز سازد.

اصلی‌ترین ویژگی ظاهری سامسونگ که بسیار موردتوجه قرار گرفته در ضخامت حاشیه‌های اطراف نمایشگر تلویزیون است. تقریباً تمامی تلویزیون‌های سامسونگ دارای ضخامت کمی در بخش حاشیه‌ یا فریم‌های اطراف نمایشگر هستند. این ضخامت کم نه تنها حسی مدرن و شیک را به تلویزیون بخشیده بلکه از پرت شدن حواس بیننده نیز جلوگیری کرده و سایز صفحه نمایش را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد. ضخامت کم در بدنه تلویزیون و استفاده از پایه‌هایی متفاوت و شیک از دیگر مزیت‌های خرید تلویزیون سامسونگ محسوب می‌شوند. به عنوان مثال سامسونگ دارای یک تلویزیون عمودی است که تحت عنوان تلویزیون The Sero شناخته شده و نظیر آن با طراحی متمایز را هیچ برند دیگری ندارد.

3

کیفیت تصویر

کیفیت تصویر برای تمامی مردم جزو اصلی‌ترین معیارهای خرید تلویزیون محسوب می‌شود. سامسونگ با در نظر گرفتن این موضوع بهترین فناوری‌ها را در بخش تصویر تلویزیون‌های خود به کار گرفته تا کیفیتی بی‌نظیر را ارائه دهد. بخش عظیمی از تلویزیون‌های سامسونگ را تلویزیون‌های 4K تشکیل داده‌اند. تلویزیون‌های فول اچ‌دی و 8K نیز در مدل‌های ساخته شده توسط سامسونگ به چشم می‌خوردند. علاوه بر این، تلویزیون‌های سامسونگ از لحاظ رده‌بندی نیز به چند دسته مختلف تقسیم می‌شوند. تلویزیون‌های فول اچ‌دی سامسونگ در پایین‌ترین رده قرار می‌گیرند و از قیمت بسیار پایینی برخوردار شده‌اند.

تلویزیون‌های 4K معمولی از برند سامسونگ تحت عنوان تلویزیون‌های کریستالی (Crystal) شناخته می‌شوند و با وضوح تصویر عالی و قیمت مناسب ارائه می‌شوند. تلویزیون‌های کیولد (QLED) پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین تلویزیون‌های سامسونگ هستند که از تکنولوژی نقاط کوانتومی به منظور وضوح تصویر عالی بهره گرفته‌اند. از جدیدترین خط تولید تلویزیون‌های سامسونگ می‌توان به تلویزیون‌های Neo QLED اشاره کرد که به فناوری صفحه نمایش Mini LED مجهز شده‌اند. این سری از تلویزیون‌ها به عنوان پرچم‌دارهای سامسونگ شناخته می‌شوند و در دو کیفیت تصویر 4K و 8K عرضه می‌شوند. سری نئوکیولد نسبت به سایر تلویزیون‌های سامسونگ از قیمت بالاتری برخوردار شده‌اند.

4

امکانات گیمینگ

بسیاری از منتقدان تلویزیون‌های سامسونگ را بهترین مدل‌ها برای بازی‌های ویدیویی برآورد کرده‌اند. در مجموع به صورت جهانی تبلیغات گسترده‌ای برای تلویزیون‌های اولد شده و مدل‌های OLED ال‌جی و سونی بهترین تلویزیون‌های گیمینگ معرفی شده‌اند. در این میان با در نظر گرفتن امکان پیکسل سوختگی و عدم وجود این مشکل در تلویزیون‌های کیولد بسیاری بر این اعتقاد هستند که مدل‌های کیولد و نئوکیولد سامسونگ بهترین تلویزیون‌های گیمینگ خواهند بود.

جالب است بدانید طی یکی دو سال اخیر سامسونگ تلویزیون‌های سری کریستال را نیز به امکانات گیمینگ گسترده مجهز ساخته تا تلویزیون‌های گیمینگ با قیمت مناسب را نیز در اختیار خریداران قرار دهد. تأخیر در ورودی ناچیز، ویژگی ALLM، فناوری‌های حرکت روان تصویر و نرخ نوسازی عالی از بهترین ویژگی‌ها در تلویزیون‌های گیمینگ سامسونگ هستند.

5

سیستم عامل

سیستم عامل اختصاصی سامسونگ تایزن(Tizen) نام دارد. این سیستم عامل دارای امتیاز کلی بسیار بالایی است و جزو سه سیستم عامل برتر استفاده شده در تلویزیون محسوب می‌شود. اصلی‌ترین عامل محبوبیت سیستم عامل تایزن در تلویزیون‌های سامسونگ رابط گرافیکی ساده و گیرای آن است. منوی کاربری تایزن در ساده‌ترین حالت طراحی شده تا کاربران بتوانند به راحتی با بخش‌های مختلف تلویزیون در ارتباط باشند. سرعت پاسخ‌گویی تلویزیون‌های سامسونگ به واسطه استفاده از سیستم عامل تایزن بسیار بالا بوده و در کسری از ثانیه دستورات شما را اجرا می‌کنند.

منوی کاربری سیستم عامل بی‌نهایت روان بوده و به هیچ وجه وقفه ایجاد نمی‌کند. سیستم عامل تایزن همچنین امکاناتی هوشمند را به خریداران تلویزیون‌های سامسونگ اختصاص داده که یکی از اصلی‌ترینِ آن‌ها بهره‌مندی از دستیار صوتی اختصاصی بیکسبی(Bixby) در برخی مدل‌ها است. این دستیار صوتی امکان کنترل بسیاری از اعمال تلویزیون را از طریق صدا فراهم می‌کند. ویژگی‌های هوشمند بسیار گسترده‌ای در تلویزیون‌های سامسونگ وجود دارد که بسته به مدل تلویزیون متفاوت خواهد بود.

خرید تلویزیون سامسونگ با توجه به ارائه امکانات هوشمند گسترده، کیفیت تصویر عالی و مزایای بی‌شمار دیگر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هر شخصی با هر سلیقه‌ای خواهد بود.