ریکاوری هارد دیسک به چه صورت انجام می شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ریکاوری هارد دیسک در واقع به روندی گفته می شود که در طی آن اطلاعاتی که در هارد دیسک های خراب وجود دارند بازیابی می شوند. این اطلاعات همچنین شامل اطلاعاتی هستند که بنا به دلایل مختلف از دست رفته اند نیز می شوند. در واقع ریکاوری هارد دیسک به دانش خاصی در این زمینه نیازمند است که اگر بتوانید تکنیک و تخصص را نیز ضمیمه کار کنید به طور قطع در ریکاوری هارد دیسک موفق خواهید بود.

تکنیک هایی که به یک متخصص در این زمینه کمک می کنند شامل بهره مندی از ابزار مختلف در این زمینه می شود که در واقع این امر تکنولوژی و ابزار آلات مختلف را نیز شامل می شود. دقت داشته باشید که دستگاه هایی که برای استخراج دیتا و اطلاعات هارد دیسک به کار می آیند روز به روز در حال گسترش هستند و علت این امر نیز گسترش روزانه استفاده از هارد دیسک هاست.

دقت داشته باشید که تغییر رویه ای که در ذخیره اطلاعات ایجاد شده است باعث شده تا نیاز روزمره به ریکاوری هارد دیسک بیشتر شود چرا که در واقع امکان خرابی اطلاعات نیز بیشتر است. امروزه شاید مهم تر از اینکه بتوانید به اطلاعاتی که از دست داده اید مجددا دست پیدا کنید این است که زمان بندی شما به چه صورت است.

چگونه اطلاعات یک هارد از بین می رود؟

دقت داشته باشید که حتی اگر شما هارد خود را به گونه ای نگهداری کنید که دچار هیچ مشکلی نشود اما باز هم ممکن است که عمدا یا سهوا اطلاعات هارد شما از روی سطح پلتر دیلیت و یا فرمت داشته باشید. این نوع از دست دادن اطلاعات در واقع از طریق نرم افزارهایی رخ می دهد که ویروسی هستند و این ویروس ها را به هارد شما وارد می کنند و همانطور که میدانید ویروس ها عملکرد یک دستگاه را مختل می کنند.

آیا اطلاعات هارد ما قابل بازگشت است؟

 زمانی شما میتوانید تمامی اطلاعات خود را بازگردانید و در واقع اقدام به ریکاوری کنید که اطلاعات جدیدی روی سطح هارد شما ریخته نشود. در واقع اینکه بتوانید اطلاعات خود را ریکاوری کنید ارتباطی غیر مستقیم با میزان اطلاعاتی دارد که روی هارد میریزید. هرچقدر که شما اطلاعات بیشتری را پس از پاک کردن فایل ها روی هارد بریزید احتمال بازیابی آن ها به مراتب سخت تر خواهد شد چرا که اینطور می نماید که هارد دچار عدم دیتکت یا عدم شناسایی درست خواهد شد.

ممکن است که هارد شما در لپ تاپ شناسایی نشود که در این مورد ممکن است که مشکل هارد مربوط به برد مغناطیسی است که در واقع جز مشکلات فیزیکی محسوب می شود. این مشکل ممکن است که بر اساس خرابی هایی که در سخت افزار و یا نرم افزار رخ می دهد باشد.

مشکلات نرم افزاری هارد :

دقت داشته باشید که زمانی که هارد شما از نظر سیستم عامل دچار مشکل شده است شما میتوانید پس از اینکه فریمور هارد را اصلاح کرده اید مجددا آن را به کامپیوتر خود متصل کنید و خواهید دید که دستگاه شما علاوه بر اینکه شناسایی می شود، اطلاعات نیز قابل خواندن می شوند. اینکه هارد شما شناسایی شود و اطلاعات هم قابل دسترس باشند در واقع نیازمند تخصص های ویژه ای است که هرگونه اشتباهی در این زمینه میتواند شما را با مشکلات زیادی رو به رو کنید و یا حتی دسترسی به اطلاعات مدنظر شما را غیرممکن سازد.

مشکلات سخت افزاری هارد:

زمانی که اقدام به ریکاوری هارد دیسک می کنید باید دقت داشته باشید که مشکلات ایجاد شده از نوع سخت افزاری نباشند.  قطعاتی که به صورت فیزیکی درون هارد دیسک شما وجود دارند مانند برد، هد، سیلندر و همچنین موتور هارد ممکن است که به مشکلاتی بر بخورند که قادر به خواندن دیتا نباشند.

ریکاوری هارد دیسک در امداد سیستم

در اینجا می خواهیم برخی از مشکلاتی که به نرم افزار و یا سخت افزار هارد دیسک وارد می شود بپردازیم و نحوه مقابله با این مشکلات را نیز به شما خواهیم گفت. اگرچه اغلب مشکلاتی که در زمینه استفاده با هارد پدید می آید نهایتا باید آن را به یک متخصص نشان دهید تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کنید اما اقداماتی را نیز میتوانید خودتان انجام دهید اما اگر اطلاعات مهمی داریذد و اطلاعات شما برای شما مهم می باشد می بایست این کار را توسط متخصصین در بازیابی اطلاعات انجام دهید تا دیتای شما کامل و سالم به شما باز گردد.

7

ریکاوری هارد دیسک فرمت شده

ممکن است که هارد دیسک شما عمدا و یا سهوا دچار مشکل شود که این امر در نتیجه اشتباهاتی رخ می دهد که کاربران بدر استفاده با هارد انجام می دهند. اگر به هر دلیلی پارتیشن و یا اطلاعاتی از هارد شما فرمت شده است باید از ریختن مجدد اطلاعات در آن خودداری کنید.

در مرحله بعد شاید بتوانید اطلاعات هارد خود را از طریق نرم افزارهایی که در این زمینه موجود هستند بازیابی کنید اما بهتر است که اقدامات لازم را با مشورت با یک متخصص انجام دهید، متخصصین ما در امدادسیستم، بزرگترین مرکز ریکاوری اطلاعات پاسخگوی شما در زمینه هر نوع بازیابی دیتا می باشد.

ریکاوری هارد دیسک و ریکاوری اطلاعات دینامیک شده

در بعضی موارد ممکن است که به دلیل اشتباهاتی ک کاربران در این زمینه انجام می دهند پارتیشن های مختلف از حالت basic  به حالت Dynamic  تغییر کند. در این مورد میتوانید با Disk management این مشکل را حل کنید. در این حال اصلا نباید نگران باشید چرا که آسان ترین موردی که میتوانید در آن اقدام به ریکاوری هارد دیسک کنید مشکلاتی هستند که جز این دسته به شمار می آیند.

ریکاوری هارد دیسک سوخته

ممکن است که هارد شما به عنوان پر استفاده ترین دستگاهی که از آن برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنید دچار خرابی های مختلفی شود که به اصطلاح به آن هارد سوخته گفته می شود. در عین اینکه بهتر است از این کلمه استفاده نشود چرا که در واقع برد هارد می سوزد و نه تمامی سخت افزار های آن. به هر حال زمانی که با یک برد سوخته مواجه می شوید بهتر است که از هارد خود را به یک متخصص در این زمینه نشان دهید چرا که ممکن است شما مشکل هارد خود را اشتباه حدس زده باشید که در واقع باعث می شود تا نه تنها اطلاعات هارد شما به طور کل از بین برود بلکه به طور قطع هارد شما را غیرقابل استفاده خواهد کرد.