پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

راهنمای خرید و انتخاب المنت های میله ای و فلنج دار

المنت های میله ای و فلنج دار از جمله پرکاربردترین انواع المنت حرارتی می‌باشند. در این مقاله از مثلث آنلاین درباره اینکه المنت میله ای و فلنج دار را از کجا بخریم صحبت خواهیم کرد. اگر شما نیز علاقه مندید پاسخ این سوال را بدانید تا انتها همراه ما باشید.

المنت میله ای چیست؟

المنت های میله ای اغلب برای یخ زدایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این المنت ها از روکش های استیلی، مسی و یا آلومینیومی ساخته می‌شوند. قسمت انتهایی المنت های میله ای به عرض تقریبی 5 سانتی متر با پیچ و فنر بسته می‌شود تا بتوان از این قسمت این المنت را بدون آسیب به دست حمل کرد.

کارکرد المنت های میله ای به وسیله نیروی برق است و بعد از اتصال نیروی برق، سیم نیکل کروم موجود در این المنت شروع به مقاومت و ذخیره سازی انرژی در خود می‌کند. بعد از شروع ذخیره سازی خاک اکسید منیزیم که یکی از مهم ترین مواد اولیه المنت میله ای می‌باشد شروع به انتقال حرارت به روکش های لوله ای می‌کند و بعد از انتقال رنگ روکش شروع به سرخ شدن می‌کند.

المنت میله ای را از کجا بخریم؟

در خرید المنت میله ای، کیفیت ساخت به قیمت اولویت دارد زیرا اگر المنت ارزان قیمتی با مواد اولیه نامرغوب تهیه شود عمر المنت بسیار کم خواهد بود و کارایی لازم را نخواهد داشت. نکته دوم خرید از کارگاه های معتبر و با سابقه همچون هیتر هدف و ... است. مزیت خرید از کارگاه های با سابقه و نام آشنا این است که می‌توان المنت میله ای درجه یک را با قیمت مناسب تهیه کرد. در نهایت قبل از خرید المنت میله ای حتما قیمت روز را استعلام کنید زیرا قیمت این ماده همچون اغلب مواد و قطعات صنعتی وابسته به نرخ ارز است.

از المنت های میله ای برای یخ زدایی و تراکم زدایی استفاده می‌شود.

المنت فلنج دار چیست و چه کاربردهایی دارد؟

همان طور که می‌دانید المنت های حرارتی انرژی الکتریکی را دریافت کرده و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می‌کنند. بسته به نوع مکان و پروژه، المنت های حرارتی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که شکل ظاهری هر کدام و ویژگی های کارکردی آن ها متفاوت است. المنت فلنج دار یکی از محبوب ترین انواع المنت حرارتی می‌باشد که در ساخت لوازم خانگی، کارخانجات شیمیایی و سایر صنایع کاربردهای بسیار گسترده ای دارد.

المنت های فلنج دار به دو نوع اصلی مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی می‌شوند. المنت های فلنج دار مستقیم در مایعات غرق می‌شوند و آن را گرم می‌کنند در حالی که نمی‌توان المنت های غیر مستقیم فلنج دار را به طور مستقیم در آب یا در معرض سایر مواد قرار داد زیرا احتمال خوردگی المنت در این حین وجود دارد. المنت های فلنج دار را علاوه بر مستقیم و غیر مستقیم بودن، می‌توان به دسته های متفاوتی از جمله المنت فلنج دار تک فاز، دو فاز و سه فاز تقسیم بندی کرد.

از جمله کاربردهای اصلی المنت فلنج دار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیگ های بخار
  • مبدل های حرارتی
  • کاربرد پتروشیمی
  • معدن
  • مصارف عمومی صنعتی

راهنمای خرید المنت فلنج دار

المنت های فلنج دار از آنجایی که بیشتر در معرض تماس با آب هستند از حساسیت بالاتری نسبت به سایر المنت ها برخوردارند پس در وهله اول حتما به کیفیت ساخت المنت فلنج دار توجه کنید زیرا انتخاب جنس نامناسب می‌تواند باعث خرابی زودرس و آسیب به مدارات این المنت شود. دومین نکته در هنگام خرید این نوع المنت توجه به قیمت تمام شده محصول است زیرا برخی کارگاه ها این المنت را با قیمت بسیار بالایی در اختیار خریداران قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید کیفیت خوب را در کنار قیمت خوب تجربه کنید کافیست خرید خود را از کارگاه های معتبر و با سابقه انجام دهید.

در این مقاله از مثلث آنلاین سعی کردیم تا شما را با فرآیند خرید دو المنت پرطرفدار و محبوب یعنی المنت میله ای و فلنج دار آشنا کنیم امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله به سادگی بتوانید خرید خود را انجام دهید. اگر سوال دیگری درباره خرید این دو المنت محبوب داشتید می‌توانید آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما همراهان همیشگی ما باشند.

منابع:

https://heaterhadaf.com/المنت-فلنج-دار/

https://fa.wikipedia.org/