بررسی انواع یخچال فریزرها و مقایسه آن ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

یخچال فریزر یکی از مهم ترین و ضروری ترین لوازم برقی در آشپزخانه است. از این رو برای خرید یک یخچال فریزر با کیفیت و با دوام باید با اطلاعات کامل وارد عمل شد. یخچال فریزرهای موجود در بازار به چهار دسته کلی : یخچال فریزر بالا و پایین، یخچال فریزر دوقلو، یخچال فریزر ساید بای ساید و یخچال یا فریزر تک تقسیم می شوند.

  • یخچال فریزر بالا پایین

یخچال فریزر بالا پایین همانطور که از اسم آن مشخص است، به صورت یخچال بالا و یخچال پایین تولید و طراحی می شوند. یخچال فریزر بالا پایین برای آپارتمان های متراژ کم و همچنین خانواده جدید و افرادی که تازه زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند، بهترین گزینه به حساب می آید. یخچال های بالا و پایین از جمله محصولات محبوب و پرطرفدار و البته پرفروش در محیط های مختلف هستند که با قابلیت عملکردی دو حالته یخچال و فریزر استفاده می شوند. محبوبیت این محصول، ابعاد مناسب آن می باشد. بدین صورت که هر دو قسمت یعنی یخچال و فریزر روی یک دستگاه سوار شده و فضای کمتری را اشغال می کند. بنابراین اگر به دنبال یک یخچال مناسب هستید، یخچال بالا و پایین می تواند برای محیط های کوچک بسیار مناسب باشد.

  • یخچال فریزر دوقلو

یخچال فریزر دوقلو دارای فضای بیشتری نسبت به دو نوع دیگر از یخچال فریزر است. همچنین فضای بیشتری را اشغال کرده و اغلب دارای آب سردکن می باشند. اگر جمعیت خانواده شما زیاد بوده و فضای آشپزخانه تان کافی است، این محصول می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب و خرید یخچال به حساب بیاید. یخچال دوقلو که امروزه در برندهای مختلفی به بازار عرضه می شود، یکی از جادارترین مدل های یخچال فریزر است که می توانید از آن در هر محیطی استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که در این مدل سیستم یخچال و فریزر در دو بدنه مجزا ارائه شده و از نظر ابعاد فضای زیادی را در محیط اشغال می کند.

  • یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال فریزر ساید بای ساید دارای تکنولوژی به روزتری نسبت به دو نوع دیگر بوده و دارای آبسرد کن، یخساز،تصفیه آب و....نیز می باشد. یخچال های ساید به عنوان پیشرفته ترین لوازم آشپزخانه معرفی می شوند و از نظر کارشناسان این محصولات با آپشن های مختلفی که دارند معمولا بالاترین امتیاز را در رده بندی مدل های مختلف یخچال فریزر دریافت می کنند. که البته طرفداران خاص خود را هم دارد. یخچال ساید با برخورداری از ویژگی های مختلف یخچال های دو قلو و نصب بهتر در محیط از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد. اما با این حال در خرید یخچال فریزر ساید باید ساید نیز بهتر است مدل های مختلف را بررسی و سپس انتخاب کنید.

5

  • یخچال یا فریزر تک

یخچال های کوچک یا فریزر تک که معمولا با قابلیت های تک کاره، یعنی تماما یخچال یا تماما فریزر طراحی می شوند، از جمله لوازم پرطرفدار در محیط های اداری، شرکتی، هتلی و مسافرخانه ها و یا استفاده به عنوان یخچال دوم در منزل می باشند که معمولا در ابعاد و اندازه های گوناگون و برندهای مختلف در بازار وجود دارند. یخچال کوچک معمولا از نظر قیمت بسیار مناسب تر از سایر مدل های یخچال فریزر می باشد.

بررسی مشخصات و ویژگی کلی یخچال فریزر

ویژگی یک یخچال فریزر خوب، امکانات آن است. با توجه به تنوع برندها و مدل های مختلف یخچال فریزر در بازار امروزه قابلیت ها و امکانات محصولات تغییرات چشمگیری داشته اند. به طوری که شاهد تکنولوژی های جدیدی در این زمینه هستیم که در ادامه به این ویژگی ها می پردازیم:

  • ابعاد و اندازه

یکی از نکاتی که باید حتما در انتخاب یخچال بدان توجه داشته باشید، توجه به ابعاد و اندازه و ظرفیت دستگاه می باشد و برای این کار لازم است ابعاد یخچال را از جنبه های مختلف از جمله بررسی ظرفیت، توان مصرفی، جادار بودن و فضایی که در محیط آشپزخانه اشغال می کند، بررسی کنید. توجه داشته باشید که بررسی ابعاد یخچال در میزان مصرف انرژی و هزینه های مصرفی آن تاثیر زیادی دارد.

  • سطح انرژی

مورد بعدی سطح انرژی یخچال و فریزر است. معمولا روی بدنه یخچال یا دفترچه راهنمای آن تعریف دقیقی از علائم برچسب انرژی وجود دارد که به شما کمک می کند، میزان انرژی مصرفی دستگاه را محاسبه کنید. یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید یخچال فریزر حتما بدان توجه داشته باشید برچسب انرژی دستگاه است که بهتر است در هنگام خرید لوازم خانگی محصولاتی را خریداری کنید که در سطح انرژی () و بالاتر قرار دارند.

  • موتور و کمپرسور

از دیگر ویژگی یک یخچال فریزر خوب، کمپرسور است. تمامی عملکرد یخچال فریزر به موتور و کمپرسور آن بستگی دارد. با توجه به مدل یخچال معمولا از دو نوع کمپرسور در طراحی دستگاه استفاده می شود که بهتر است با راهنمایی کارشناسان در این زمینه دستگاهی را انتخاب کنید که از نظر عملکرد از یک موتور قوی و یک کمپرسور کم صدا برخوردار باشد.

  • جنس بدنه و رنگ

جنس بدنه نیز در انواع برندها و مدل های یخچال فریزر معمولا با یکدیگر متفاوت می باشند. اما به طور کلی در اغلب مدل ها جنس بدنه از فولاد ضد زنگ یا استیل انتخاب شده و در رنگ های سفید، تیتانیوم، استیل و نقره ای به بازار عرضه می شوند. شاید بگویید که تنوع رنگ در برندهای خارجی بیشتر از ایرانی است اما هستند برند های ایرانی که این تنوع رنگ را به زیبایی با خود همراه دارند.

6

سخن پایانی

 در این مقاله سعی کردیم که انواع و ویژگی و مشخصات کلی یخچال فریزرها را برای شما شرح دهیم. فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی انتخاب سنتر کلیه محصولات لوازم خانگی از جمله یخچال فریزر را با قیمت مناسب ارائه می دهد. برای خرید یخچال فریزر شما می توانید به سایت انتخاب سنتر یا به شبکه های اجتماعی آن مراجعه کنید.