راهنمای خرید فرش کودک (نکاتی مهم و گفته نشده، توسط ساویز بافت)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چیدمان اتاق کودک یکی از لذت‌بخش‌ترین امور برای والدین است. آن‌ها به دنبال تهیه بهترین وسایل برای فضایی هستند که بچه‌ها در آن احساس امنیت و آرامش دارند. فرش اتاق کودک یکی از وسایل مهم است و هنگام خرید فرش کودک باید به کیفیت و طرح آن توجه کرد.

ایجاد فضایی سالم و امن برای کودکان، حس استقلال طلبی را در کودکان پرورش می‌دهد و اعتماد به نفس او را زیاد می‌کند. برخی از والدین نمی‌دانند که خرید فرش اتاق کودک را از کجا انجام دهند؟ چه جنسی بخرند و حتی برخی از آن‌ها در انتخاب طرح و رنگ دچار تردید هستند. در این مقاله، راهنمای خرید فرش کودک از تمامی جنبه‌ها به طور کامل بیان شده است تا والدین درست‌ترین انتخاب فرش کودک را انجام دهند و بتوانند به بهترین کیفیت با درست‌ترین طرح و رنگ و با هزینه کمتر دسترسی پیدا کنند. مسلما خرید بهترین کیفیت فرش عروسکی با طرحی که به فضا و چیدمان اتاق تناسب داشته باشد، برای والدین لذت بخش است. اگر به دنبال تجربه کردن این لحظه شیرین هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

فرش کودک چیست؟

شاید در نظر عده‌ای فرش کودک جنبه تزئینی داشته باشد؛ در صورتی که می‌تواند کفپوش مناسبی برای اتاق فرزندان و کودکان باشد و از خیلی از آسیب‌های جدی جلوگیری کند. مدل فرش اتاق کودک، همه از طرح‌های بچه‌گانه، عروسکی و انیمیشن‌های مورد علاقه کودکان است که این طرح‌ها تاثیر بسیار مثبتی بر روابط و خلاقیت فرزندان دارد. انتخاب فرش بچگانه برای اتاق کودک، به کودکان می‌آموزد که این اتاق مختص خود شماست و تمامی وسایل آن بر اساس سلیقه و سن شما چیده شده است و این احترام به کودک، می‌تواند در شکل گیری شخصیت او تاثیر مثبتی داشته باشد. فرش‌های عروسکی اتاق کودک بر اساس سن و جنسیت کودک متفاوت است و تنوع در طرح و رنگ آن، آنقدر بالاست که والدین و کودکان به راحتی می‌توانند از هزاران مدل، فرش عروسکی مورد نظر را پیدا کنند.

قبل از خرید فرش کودک به چه ویژگی‌هایی از آن باید توجه ویژه داشت؟

آیا می‌دانید یکی از عواملی که با سلامت کودک در ارتباط است، فرش اتاق کودک است؟ آیا می‌دانید فرش کودک باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا بتواند سلامت کودک را تامین کند؟ علاوه بر این مواردی که بیان شده، قبل از خرید فرش کودک، پیشنهاد می‌کنیم حتما در ارتباط با تاثیر فرش کودک در سلامتی فرزندان یک تحقیق و جستجوی ویژه داشته باشید تا به اهمیت بالای آن پی ببرید.

نرمی و لطافت

کودکان، بالاخص کودکان زیر سه سال، کمتر روی مبل و یا روی تخت می‌نشینند و بیشترین فعالیت‌های روزانه خود را روی زمین انجام می‌دهند. فرش برای اتاق کودک باید نرم و لطیف باشد تا بچه‌ها در هنگام استراحت روی آن، بازی کردن، چرخیدن و یا دویدن، احساس راحتی کنند. ضخامت کفپوش نیز بسیار مهم است.

گلیم‌ها سطحی زبر، خشن و بدون خاب دارند که برای اتاق کودکان گزینه ایده‌آلی نیست؛ از طرفی فرش‌های پرز بلند، از قبیل شگی، به دلیل داشتن پرزهای خیلی بلند، محل خوبی برای تجمع آلودگی‌ها، مو و پرزهای ریز است. بهترین انتخاب برای اتاق کودک، فرش‌های عروسکی است که از ضخامت استاندارد برخوردار است و از نرمی و لطافت بالایی برخوردار است و از طرفی عایق بسیار خوبی برای جلوگیری از ورود سرمای زمین می‌باشد و همچنین برای منازل آپارتمانی عایق ایده‌آلی برای جلوگیری از سرو صدا به طبقات پایین‌تر است.

بدون پرز

 بدون پرز بودن فرش اتاق کودک، برای کودکانی که هنوز قدرت راه رفتن ندارند، بسیار مهم است. شما کودکی را در نظر بگیرید که روی زمین سینه خیز می‌رود و ممکن است لب و دهان کودک با کف پوش اتاقش در تماس مستقیم قرار بگیرد. گرد و غبار و پرز فرش، می‌تواند عامل مهمی برای بروز بیماری‌هایی از قبیل آسم و یا بیماری‌های حساسیت‌زا و آلرژیک باشد. شاید عده‌ای بگویند فرزند ما در سنی است که به طور کامل راه می‌رود و بدن او در تماس مستقیم با کف پوش نیست؛ ولی آیا می‌دانید که پرزهای روی فرش به راحتی در هوا پراکنده می‌شوند؟

پس بهتر است والدین در هنگام خرید فرش اتاق کودک دقت کنند که با الیاف بدون پرز بافته شده باشد. الیاف مصنوعی هیت ست شده بهترین الیاف برای فرش کودکان است که پرزهای الیاف قبل از بافت در مرحله هیت‌سِت از بین می‌روند. پرزدهی و ضد حساسیت بودن این بافته‌ها کمتر از الیاف طبیعی است و با جارو کردن زود هنگام، تمامی پرزهای آن از بین می‌رود.

مقاومت بالا

خرید فرش کودک باید از محصولاتی باشد که از مقاومت بالایی برخوردار است. نقاشی کشیدن، بازی، استراحت و غذا خوردن از جمله اموری است که کودک روی کفپوش اتاقش انجام می‌دهد. انجام این فعالیت‌های روزانه روی زمین برای کودک لذت بخش‌تر است تا روی مبل، تخت خواب و یا میز؛ از این رو بهتر است فرش اتاق بچه از مقاومت بالا برخوردار باشد و در برابر آلودگی، شست و شو و پاخور شدن بادوام باشد. 70 درصد از وزن فرش کودک مربوط به نخ خاب است؛ از این رو وقتی محصول با بهترین الیاف مقاوم هیت‌سِت شده بافته شده باشد، مسلما باکیفیت و بادوام می‌شود.

الیاف مصنوعی پلی پروپیلن، پلی استر و یا آکریلیک وقتی هیت‌سِت می‌شوند و در مرحله تثبیت حرارتی قرار می‌گیرند، با دوام‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند. الیاف مصنوعی نسبت به الیاف طبیعی در برابر لکه و کثیفی مقاوتر هستند و از طرفی آلودگی و کثیفی روی الیاف مصنوعی به راحتی پاک می‌شوند.

بدون ریشه

ریشه‌های که در امتداد عرضی فرش بافته می‌شوند، محل مناسبی برای رشد آلودگی‌هاست و ممکن است کودک این ریشه‌ها را بکند و در دهان خود بکند و یا ممکن است در هنگام دویدن و یا بازی کردن، پایش به ریشه‌ها گیر کند و بیافتد؛ از این رو بهتر است فرش کودک بدون ریشه باشد.

انتخاب طرح فرش کودک باید بر چه اساسی باشد؟

انتخاب طرح فرش کودک برای اتاق بچه‌ها، به دلیل رنگ‌های شاد و طرح‌های کودکانه، هماهنگی بیشتری با محیط اتاق کودک دارد. انیمیشن‌ها و کارتون‌هایی که کودک می‌بیند، سبب خیال پردازی می‌شود، به گونه‌ای که آن‌ها با شخصیت‌های قهرمانانه و شخصیت‌های مورد علاقه‌شان، همزادپنداری می‌کنند. انتخاب فرش طرح کارتونی متناسب با علایق و جنسیت و سن کودک، می‌تواند آن محیط را به فضایی جذاب و رنگارنگ و سرشار از زندگی تبدیل کند و در بالا بردن عزت نفس کودک و روحیه او، نقش بالایی دارد. چه بسا اگر فرش عروسکی و یا دیگر وسایل اتاق کودک به اصولی انتخاب نشود، می‌تواند بر خواب کودک، روحیه و روان او تاثیر منفی و مخرب بر جای بگذارد.

اگر کودک در سنی است که می‌تواند تصمیم گیری کند، بهتر است مدل فرش عروسکی اتاق کودک را خودش بر اساس علایق و آرمان‌هایی که دارد انتخاب کند. احترام به سلایق و باورهای کودک، این احساس را در او ایجاد می‌کند که جزو جدا نشدنی از خانواده است و روحیه اعتماد به نفس در او افزایش می‌یابد و مسئولیت پذیری و خودکفایی در کودک تقویت می‌شود.

آیا می‌دانید فرش کودک می‌تواند جنبه آموزشی و سرگرمی نیز داشته باشد؟

اگر کودک کمتر بازی می‌کند، خرید فرش خواب کودک بهتر است از طرح‌های آموزشی باشد. این طرح‌های آموزشی، بازی کردن را در آن‌ها تقویت می‌کند و فضایی سرگرم کننده و تعاملی را برای کودک ایجاد می‌کند و سبب می‌شوند آن‌ها چیزهای جدید یاد بگیرند. طرح‌های آموزشی شامل فرش اتاق کودک حروف انگلیسی، بازی لی لی، طرح زمین فوتبال، طرح اعداد و...؛ به عنوان مثال والدینی می‌خواهند کودک خود را از همان دوران ابتدایی به آموزش زبان انگلیسی ترغیب کنند. خرید فرش کودک با تم الفبای انگلیسی و یا اعداد انگلیسی می‌تواند کودک را به سمت آموزش سوق دهد؛ چون کودک هرروزه این اعداد و حروف را می‌بیند و شوق به یادگیری آن‌ها در او تقویت می‌شود.

اگر منزلی کوچک و آپارتمانی است و یا اگر فضای بازی نیست تا کودک هرروزه در آنجا بازی کند، چه خوب است والدین از فرش طرح زمین فوتبال برای پسران، طرح لی لی برای دختران و یا فرش کودک طرح جاده برای اتاق کودک استفاده کنند و بدین صورت اتاق کودکان را به محیط بازی تبدیل کنند. این طرح‌های آموزشی برای مهد کودک‌ها و محیط‌های آموزشی کودکان بسیار مناسب است.

خرید فرش اتاق کودک برای دختران و پسران متفاوت است. اگر در انتخاب طرح و رنگ به جنسیت کودک توجه نشود، می‌تواند تاثیر منفی بر شکل گیری شخصیت او، رفتار و روحیه او داشته باشد.

فرش های عروسکی دخترانه

انتخاب فرش عروسکی دخترانه برای اتاق دختران، بهتر است با رنگ و تم اصلی اتاق یکسان و هماهنگ باشد. والدین برای اتاق دختران می‌توانند تم رنگی اتاق را صورتی، بنفش بگیرند و با رنگ سفید ست کنند. برای فرش سیسمونی می‌توان از فرش ساده اتاق کودک در طرح‌های عروسکی استفاده کرد. رنگ زمینه این طرح‌ها بیشتر خنثی و روشن است و بهترین گزینه برای اتاق‌های کوچک و کم نور است. فرش طرح خرسی، جغد، طرح فیل، فرش کودک خرگوش می‌تواند انتخاب خوبی برای فرش نوزاد دختر باشد. برای سیسمونی طرح‌های ساده‌تر را انتخاب می‌کنند؛ چون کودکان در چند ماهه اول زندگی به دنبال شناخت طرح‌های اطراف و رنگ‌ها هستند و عناصر ساده‌تر را بهتر می‌توانند تشخیص دهند.

برای دخترانی که به کارتون و انیمیشن علاقه دارند بهتر است قالی کودک دخترانه با طرح کارتون مورد علاقه‌اش خریداری شود. فرش طرح کارتونی برای اتاق دختران را می‌توان از طرح‌های دختر توت فرنگی، فرش عروسکی کیتی، سفید برفی، فرش عروسکی اسب تک شاخ، السا و آنا، پرنسس انتخاب شود. قبل از انتخاب این طرح‌های زیبا حتما نظر کودک باید در مورد طرح کارتونی پرسیده شود؛ چون هر کودکی در دنیای خیالیش یک شخصیت کارتونی را به عنوان ابر قهرمان دارد و در رویای خود با انیمیشین مورد علاقه‌اش دوست است و این علاقه در هر کودکی متفاوت است.

8

فرش پسرانه اتاق کودک

علاقه پسران به حیوانات، ورزش و شخصیت‌های قهرمانی انیمیشن‌ها بیشتر است؛ چه خوب است فرش پسرانه اتاق کودک بر اساس این موارد باشد. استفاده از فرش طرح زمین فوتبال برای اتاق پسران می‌تواند علاقه کودک را به فعالیت‌های گروهی و بازی‌های دسته جمعی تقویت کند. فرش طرح ماشین، طرح پاندای کونگ فو کار، طرح بچه رئیس، بن تن، طرح جاده، فرش کودک طرح باب اسفنجی برای اتاق پسران مناسب است. رنگ فرش پسرانه بیشتر به صورت خاکستری، سرمه‌ای، آبی، سبز، فسفری است و ترکیب این رنگ‌ها با رنگ سفید، خاکستری و یا طوسی فوق‌العاده است.

اتاق کودک صرفاً برای خوابیدن نیست؛ کودک می‌تواند در اتاقش رشد شخصیتی کند و طرح و رنگ آن فضا بر روحیات او تاثیر مستقیمی دارد. پسران بیشتر از دختران در حال تکاپو و جنب و جوش هستند. والدین با فراهم کردن محیطی شاد و فضایی بر اساس علایق کودک، می‌توانند او را به ماندن در اتاقش ترغیب کنند.

استفاده از فرش‌های عروسکی پسرانه با رنگ زرد می‌تواند قدرت تمرکز کودک را بالا ببرد. رنگ‌های گرم برای پسرانی که خوابشان کم است و تحرک و جنب و جوششان بالاست مناسب نیست و بهتر است برای اتاق این کودکان از فرش رنگ طوسی و یا رنگ‌های خنثی دیگر استفاده شود. فرش اتاق خواب پسرانه با رنگ نارنجی می‌تواند به پسر کمک کند تا با اطرافیان خود بیشتر ارتباط بر قرار کند.

انتخاب فرش کودک متناسب با دکوراسیون

چیدمان اتاق کودک و هماهنگی تمامی وسایل با هم می‌تواند در رشد فکری، ذهنی و عاطفی کودک نقش داشته باشد. بچه‌ها عاشق مکان‌های شاد و رنگی هستند. این فضاها می‌تواند آرامش آن‌ها را تامین کند. در هنگام خرید فرش کودک باید به دیگر وسایل و ابعاد اتاق توجه شود.

انتخاب اندازه فرش کودک

انتخاب اندازه فرش کودک باید به گونه‌ای باشد که کل فضا را پوشش ندهد و بین دیوار تا قالی فاصله‌ای باشد. البته این فاصله نباید زیاد باشد. برای اتاق‌های کوچک بین دیوار و فرش کودک بهتر است 12 سانت فاصله و برای اتاق‌های بزرگ این فاصله بهتر است 20 سانت باشد. انتخاب این ابعاد علاوه بر اینکه محیط را زیباتر می‌سازد سبب می‌شود تا والدین به راحتی بتوانند گوشه‌های دیوار را تمیز کنند. جذابیت و رنگ بندی فرش کودک بالاست؛ پس بهتر است کفپوش زیر وسایل قرار نگیرد.

بهتر است کفپوش اتاق کودک، دو سوم پایین تخت را تحت پوشش قرار دهد تا وقتی کودک از تخت پایین می‌آید، پای خود را روی قالی قرار دهد. از طرفی با این کار خیال والدین راحت است؛ چون ممکن است کودک در شب روی تخت خواب غلت بزند و به پایین بیافتد و فرش کودک می‌تواند از آسیب رساندن به کودک جلوگیری کند.

ابعاد فرش کودک نباید آنقدر کوچک انتخاب شوند که وقتی کودک روی زمین بازی می‌کند، دراز می‌کشد و یا مطالعه می‌کند، بدن او روی زمین و قسمت مفروش نشده باشد. فرش‌های گرد و یا مربعی شکل از انجایی که فضای خالی آن‌ها زیاد است برای اتاق کودکان گزینه مناسبی نیستند.

ست فرش اتاق کودک

در هنگام خرید فرش کودک باید به دیگر وسایل از قبیل روتختی، لوستر، پرده‌ها و کمد نیز توجه کرد و ست فرش اتاق کودک را با این وسایل انجام داد و بدین صورت دکوراسیونی جذاب ایجاد کرد که برای کودک خوشایند باشد. بهتر است طرح فرش کودک را با طرح روی روتختی ست شود. خرید استیکرها و برچسب‌های زیبا متناسب با قالی کودک می‌تواند جذابیت آن محیط را بیشتر کند.

 اگر فرش اتاق کودک با رنگ‌های تیره و گرم باشد می‌توانید رنگ دیگر وسایل را روشن انتخاب کنید. اگر تمامی وسایل کودک و رنگ فرش کودک تیره انتخاب شود، حس خلاقیت را از کودک می‌گیرد و سبب تضعیف روحیه کودک می‌شود.

اگر اتاق کودک پر از وسایل است بهتر است خرید فرش کودک در طرح‌های ساده‌تر انتخاب شود؛ چون شلوغی و بی‌نظمی را در اتاق ایجاد می‌کند. فرش کودک ساده در رنگ‌های روشن برای اتاق‌های کم نور و فضاهای تنگ مناسب است. برخی از والدین اتاق فرزندشان کوچک و کم نور است؛ ولی از طرحی به دنبال انتخاب رنگ تیره برای کفپوش هستند تا آلودگی و کثیفی را کمتر نشان دهد. در این مواقع رنگ دیوارها و رنگ دیگر وسایل باید روشن انتخاب شود. فرش‌های فانتزی کودک در طرح‌های شلوغ و رنگ زمینه کثیفی را نشان نمی‌دهند.

9

چرا و از کجا فرش کودک بخریم؟

دلیل خرید فرش کودک برای اتاق بچه‌ها، علاوه بر زیبا ساختن آن ‌‌‌‌محیط و جذاب کردن فضا برای بچه‌ها، بالا بردن امنیت برای کودکان است. شما کودک نوپایی را در نظر بگیرید که راه رفتن را تازه یاد گرفته است. مسما زمین خوردن کودک روی زمین یا سطح سخت، آسیب بیشتری به او وارد می‌کند. فرش کودک می‌تواند علاوه بر جذاب کردن فضای اتاق، کفپوش مناسبی برای اتاق کودک باشد به گونه‌ای که کودکان با راه رفتن روی آن، غلتیدن، دراز کشیدن و بازی کردن احساس راحتی دارند و والدین از این بابت خیالشان راحت است.

کارخانه تولیدی فرش ساویز بافت با راه‌اندازی سایت اینترنتی، خرید فرش کودک و دیگر فرش های ماشینی را به صورت اینترنتی فراهم کرده است و بدین صورت توانسته است فروش فرش کودک کاشان را علاوه بر شیوه حضوری، به صورت آنلاین انجام دهید. فرش‌های کودکانه این مجموعه در طرح‌های دخترانه، پسرانه، آموزشی، طرح‌های سیسمونی و نوزاد ارائه می‌شوند. تمامی قالی‌های کودک این کارخانه با ضمانت نامه و گارانتی ارائه می‌شوند. فرش ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) تولید فرش کاشان را بر اساس استانداردهای بین المللی انجام داده است. تمامی محصولات این کارخانه با الیاف هیت ست شده و در شانه و تراکم استاندارد تولید کرده است و طرح‌های فرش فانتزی کودک این مجموعه بر اساس انیمیشن‌ها و کارتونی‌های مورد علاقه کودکان و طرح‌های عروسکی است و افراد می‌توانند بر اساس موقعیت خود، خرید حضوری یا اینترنتی را انتخاب کنند و با شماره تلفن 09136663970 یا 03154751110 جهت هرگونه مشاوره قبل از خرید تماس بگیرند و از قیمت عمده و تولیدی و قیمت درب کارخانه بهره مند شوند.