حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه دغدغه معیشتی همه اقشار جامعه بخصوص معلمان را باید بیشتر دنبال و برطرف کنیم گفت: نباید بگذاریم دشمنان از مطالبه های به حق مردمی موج سواری کنند.

 ​اهمیت رتبه بندی معلمان در جامعه | تاکید به اجرای رتبه بندی معلمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رتبه بندی معلمان یکی از طرح هایی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان در نظر گرفته شده است و البته افزایش حقوق نیز یکی از اهداف این طرح می باشد. تدوین طرح رتبه‌بندی معلمان از سال 1390 توسط آموزش و پرورش صورت گرفته و  لایحه‌ای اوایل تابستان سال ۹۲ توسط دولت به مجلس ارائه شد. بر اساس این لایحه در طرح رتبه بندی معلمان آن ها را  در چهار گروه طبقه بندی کرده و دستمزد آنها بر همین اساس تعیین می‌شود. در طرح رتبه بندی معلمان با توجه به بودجه ی موجود مبلغ حقوق معلمان افزایش پیدا می کند. اخرین خبری که در مورد رتبه بندی معلمان به گوش می رسد، تدوین آئین نامه این طرح است که به تازگی اجرا شده است.

امام جمعه گناوه یادآورشد: البته هدف معلمان و مشعلداران علم و آگاهی به سرانجام رساندن طرح رتبه بندی است که دولت و مجلس مجدانه تلاش می کند.

پیگیری مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و معلمان ، مهم ترین دغدغه مسئولان است و اگرچه دولت مردمی در این زمینه تلاش های زیادی صورت داده  اما باز هم گرانی ها  فشار مضاعفی بر مردم و بخصوص قشر کم درآمد شده است.

 وضعیت رتبه بندی معلمان به کجا رسید

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، گفت: آیین‌نامه رتبه بندی در اختیار نهادهای مربوطه از جمله سازمان برنامه و بودجه و اداری استخدامی قرار گرفته است تا اظهار نظر کنند و از همین هفته در جلسات کمیسیون دولت بررسی خواهد شد.

نوری درباره آمادگی جسمانی و تربیت بدنی دانش‌آموزان نیز گفت: یک استراحتی به بچه ها می‌دهیم و از اول تیرماه پایگاه‌های تابستانی آغاز به کار می‌کنند؛ این پایگاه‌ها در حوزه تربیت‌بدنی، پرورشی و ترمیم جاماندگی‌های آموزشی فعالیت می‌کنند.