ارزش سهام عدالت، ۰.۹درصد افزایش یافت.

افزایش ارزش سهام عدالت | ارزش سهام عدالت امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ارزش سهام عدالت از زمان آزادسازی سهام عدالت، تاکنون، با نوسانات زیادی روبرو بوده است. ارزش سهام عدالت معمولا متناسب با افزاش یا کاهش بورس تغییر میکند. ارزش سهام عدالت در حال حاضر به یک چهارم قیمت واقعی خود رسیده است. به طوریکه ارزش سهام عدالت را اکنون  زیر 10 میلیون تومان معامله می کنند. در ادامه ارزش سهام عدالت را می خوانید.

 در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز دوشنبه (۱۲ اردیبهشت ماه)، ۰.۹درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۵۹۶هزار تومان، ۲۷ میلیون و ۴۹۲هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۵۳۱هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۵۷هزار تومان رسیده است.

وضعیت متعادل بازار سرمایه در روزها و هفته‌های گذشته نشان می‌دهد، بازار سرمایه ای که در 2 سال گذشته به شدت متلاطم بوده، هم اکنون تا حدودی به آرامش رسیده است و همین مساله نیز موجب شده، روند خروج پول جای خود را به ورود پول توسط سهامداران حقیقی داده است.

مشکل کمبود نقدینگی در بازار سهام در هفته‌های گذشته، این بازار را با معضل کاهش ارزش کل معاملات و معاملات خرد مواجه کرده بود. همین موضوع نیز موجب نا امیدی در سهامداران و تشدید روند خروج پول از بورس شد.

نکته جالب توجه در روند بازار سرمایه در هفته‌های گذشته، همسویی شاخص با جریان پول حقیقی بوده است؛ یعنی همزمان با خروج پول حقیقی از بازار، بخوانید خروج پول از نمادهای شاخص‌ساز، شاخص نیز با افت مواجه شده و در روزهایی که خالص جریان پول حقیقی مثبت بوده، شاخص کل نیز صعود کرده است.

در این بین تقابل سهم‌های کوچک و بزرگ بازار سرمایه نیز قابل توجه بوده است. به عبارت دیگر، روند صعودی شاخص کل هموزن در دو هفته گذشته بی ‌وقفه ادامه داشته است. این مساله نشان می‌دهد که بازار در مسیر صعودی پایدار و قدرتمندی قرار گرفته است. در این مدت سهامداران حقیقی هم معاملات زیادی داشته اند و هم پول خوبی را وارد بازار سرمایه کرده‌اند.

افزایش سهم معاملات خرد به بیش از 50 درصد از کل معاملات طی یک ماه گذشته و شکسته شدن رکورد 6 ماهه میزان این معاملات، تائیدکننده همین موضوع است.