راهنمای تکنیک های انتخاب هدرز مناسب برای خودرو ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر به دنبال افزایش اسب بخار و  دور موتور موتور خود هستید، افزودن هدرز می تواند یک انتخاب عملی باشد. هدرزها می توانند در حالی که سرعت در دورهای بالاتر کاهش می یابد، از این اتفاق جلوگیری کرده و اگزوز را سریعتر از یک سیستم اگزوز استاندارد حذف کنند، که از طرف دیگر نیز می تواند هوای پاک را به موتور شما به حداکثر برساند.

هدرز چیست؟

در پاسخ  "هدرز چیست؟" میتوان گفت که این قطعات یکی از لوازم جانبی پرکاربردی است که صاحبان خودرو می توانند برای کمک به بهبود عملکرد موتور خود نصب کنند. با نصب هدرز اگزوز، به موتور خودروتان کمک می کنید تا بتواند گازها را به آسانی از راه سیلندرها  عبور دهد.  از طرفی دیگر به جای افزایش فشار در منیفولد از چند سیلندر، هر سیلندر با استفاده از یک هدرز لوله اگزوز دریافت می کند تا با این کار باعث کاهش فشار اضافی در منیفولد شود.

5

این یک واقعیت است که فشار در سیلندرها عملکرد موتور را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. موتورها  نمی توانند دود اضافی را بدون خطر خرابی تولید کنند. بنابراین، هنگامی که هدرز را حذف می کنند، هوای تمیز اضافی وجود دارد که به موتورها اجازه می دهد تا تولید اسب بخار وقدرت را افزایش دهند. همه اینها باعث میشود تا بسیاری از رانندگان بدون تست های فنی نیز متوجه می شوند که یک موتور با  نصب هدرز قوی تر است و گشتاور بیشتری تولید میکند.

بین سرعت موتور و دبی جریان هوا رابطه مستقیم وجود دارد. با افزایش سرعت موتور، به دلیل کاهش سرعت جریان هوای تمیز، سرعت کاهش می یابد. مجموعه هدرزها برای جلوگیری با این باگ کار می کنند. با بهبود سرعت جریان هوای تازه به داخل موتور، با افزایش دور موتور، سرعت خودرتان را افزایش می دهد.

از آنجایی که هدرزها راندمان هوای موتور شما را بهبود می بخشند، می توانند سرمایه گذاری ارزشمندی باشند که در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود. به عنوان مثال، اگر هدرز خریداری می کنید، نیازی به خرید فیلتر هوا ندارید.  بنابراین، حتی اگر هدرز ها  هزینه اولیه بالایی داشته باشند، می توانند هزینه های شما را در دراز مدت بسیار کاهش دهند.

میزان افزایش قدرت موتور با هدرز چه میزان است؟

سوال بسیاری از علاقه مندان تیونینگ ممکن است این باشد که هدرز تا چه اعدادی اسب بخار موتور را افزایش میدهد ؟

 در حقیقت اثربخشی هدر به موتور بستگی دارد . در حالی که نمی توان انکار کرد که هدرز ها می توانند به افزایش قدرت کمک کنند، مقداری که می توانند این کار را انجام دهند نیز به طور قابل توجهی به نوع موتور بستگی دارد. بنابراین، ضروری است که قبل از خرید، هدرز های مناسب برای موتور خود را پیدا کنید. به عنوان مثال، بیشتر افراد بر این باورند که هدرهای با قطر کوچکتر برای موتورهای خیابانی ایده آل هستند، زیرا گشتاور و سرعت موتورهای متوسط ​​بیشتری ایجاد می کنند.

برعکس، لوله‌های با قطر بزرگ با افزایش دور در دقیقه، قدرت را افزایش می‌دهند و گشتاور پایین‌تری را در این فرآیند از بین می‌برند. بنابراین، هنگام انتخاب هدر، باید مطمئن شوید که اندازه مناسب موتور خود را انتخاب کرده اید. اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است بیشتر ضرر داشته باشد تا مفید، و فشار غیرضروری به موتور شما وارد کند. با این حال، تناسب مناسب می تواند اسب بخار را بدون توجه به اندازه موتور شما افزایش دهد.

هنگام انتخاب هدر برای موتور خود، توصیه می کنیم سعی کنید از برندهای برتر از جمله DC، Gibson و BBK استفاده کنید. هر سه این شرکت ها لوازم جانبی با کیفیت بالا را تولید می کنند که در سراسر صنعت خودرو شناخته شده است. شما نمی توانید با انتخاب یکی از این مارک ها اشتباه کنید، تا زمانی که هدر به گونه ای طراحی شده باشد که به درستی در موتور شما قرار بگیرد.

روش های تعیین هدرز مناسب برای خدرو

ما از سوی برند رینگ اسپورت توصیه می کنیم تا با متخصصان تیونینگ صحبت کنید و برای دسترسی به مراکز تیونینگ تخصصی سطح شهر به صفحه " تیونینگ چیست؟ " رینگ اسپورت مراجعه نمایید که به شما کمک کنند تا مشخص نمایید کدام نوع هدرز برای وسیله نقلیه شما بهترین گزینه است.

6

گزینه دیگری که برای انجام دارید؛ خواندن نظرات مشتریان در فروم های تخصصی تیونینگ است. اینها همچنین می توانند به شما ایده دهند که آیا مجموعه خاصی از هدرزها با موتور شما کار می کنند یا خیر.

همچنین چند محاسبه ساده ریاضی وجود دارد که می توانید برای کمک به تعیین حداکثر گشتاور RPM و اندازه هدرز مناسب برای موتور خود انجام دهید. اول از همه، می توانید حداکثر گشتاور RPM را محاسبه کنید، که به شما امکان می دهد سطح مقطع لوله اول را شناسایی کنید. برای انجام این کار، مساحت لوله مرکزی را در 88200 ضرب کنید و سپس بر جابجایی یک استوانه تقسیم کنید.

همچنین می توانید برای تعیین جابجایی مورد نیاز یک سیلندر زمان بگذارید. شما می توانید این کار را با گرفتن حداکثر گشتاور RPM، تقسیم بر 88200 و ضرب در حرکت یک سیلندر انجام دهید. سپس، این رقم را با تعداد کل سیلندرهای موتور خود افزایش دهید تا مساحت لوله اصلی کل واحد خود را تعیین کنید.

در نهایت، می توانید جابجایی یک سیلندر را با گرفتن مساحت لوله اولیه، ضرب در 88200 و تقسیم بر حداکثر گشتاور RPM تعیین کنید. دو معادله اول به صاحبان خودرو این امکان را می دهد که در صورتی که قبلاً هدرها را خریداری کرده اند و اندازه موتور خود را می دانند، حداکثر گشتاور دور در دقیقه را تعیین کنند. آخرین معادله مفید است اگر آنها اوج گشتاور RPM و اندازه موتور را بدانند.