​پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری در پوشش وام فرزندآوری هشدار داد.

ورود پلیس فتا به وام فرزندآوری | کلاهبرداری با وام فرزندآوری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش رستانیوز وام فرزندآوری یکی از تسهیلات دولت برای خانواده های پرجمعیت به شمار می‌رود. مبلغ وام فرزندآوری هرساله افزایش پیدا می‌کند. اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد وام فرزندآوری به همه افراد تعلق نمی‌گیرد. وام فرزندآوری برای مردم برخی از استان‌ها اجرا نمی‌شود. وام فرزندآوری در بودجه امسال تا 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری یا سودجویی از اطلاعات شخصی و هویتی شهروندان در پوشش وام فرزندآوری هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، با اشاره به سودجویی در پوشش وام فرزندآوری اظهارکرد: بارها گفته شده که افراد سودجو همواره از هر فرصتی برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران اقدام می‌کنند، یکی از این موارد سوء استفاده از تسهیلات و وام‌های بانکی است. در همین راستا نیز این احتمال وجود دارد که مجرمان سایبری تحت عنوان ثبت نام وام فرزندآوری یا دریافت خارج از نوبت این وام اقدام به درج تبلیغ در فضای مجازی کنند.

وی با بیان اینکه در این روش مجرمین سایبری با ترفندهای مختلف مانند ارسال لینک‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون «برای ثبت‌نام وام فرزندآوری بر روی لینک زیر کلیک کنید» و ... توجه کاربران را جلب کرده و آنان را به صفحات دیگر هدایت کرده یا حتی در فضای گفت‌وگوی خصوصی اقدام به چت کردن با آنان می‌کنند.