مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی در سال 1401 کدامند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ثبت برند مواد غذایی در سال ۱۴۰۱ می‌تواند سودآوری بسیار زیادی را برای کسب و کارهای مختلف همراه داشته باشد. با توجه به اینکه وزه مواد غذایی به عنوان نیاز اولیه افراد مطرح می‌شود و البته کسب و کارهای آنلاین بسیار زیادی در زمینه شکل گرفته‌اند تهیه مدارک لازم برای ثبت برند مواد غذایی می تواند به این کسب و کارها کمک نماید تا بتواند در رشد و توسعه کسب و کار خود گام‌های بسیار بزرگ تر و سریعتری را بردارند.

مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی

ثبت کردن یک برند و لوگو تجاری می تواند علاوه بر افزایش محبوبیت کسب و کار شما باعث جلوگیری از سوءاستفاده راغب نسبت به استفاده از نام برند شما و دیگران را طراحی کرده اید می شود.

برای اینکه بتوانید مدارک ثبت برند مواد غذایی را تهیه کنید باید بدانید که برند شما به چه نوعی می خواهد ثبت شود و البته که نام و لوگوی تجاری را برای آن در نظر گرفته اید.

در واقع بهتر است برای این که بتوانید مدارک ثبت برند را تهیه کنیم بهتر است ابتدا شرایطی که برای ثبت برند در نظر گرفته شده است را به صورت کامل رعایت کرده تا بتوانید به راحتی برند و لوگو تجاری مدنظر خودتان را به ثبت برسانید.

این موضوع برای کسب و کارهایی که عملیات برندینگ را در سطح کسب و کار خود را انجام داده‌اند کمی آسان‌تر از کسب و کارهای نوپا می باشد و مدارک تهیه شده به راحتی با توجه به شرایطی که قبلاً برای عملیات برندینگ در سطح کسب و کار خود در نظر گرفتن و لوگو تجاری خلاقانه را خلق کردند می توانند آسان تر و راحت تر در اختیار مراکز ثبت کننده برند قرار بگیرد.

در صورتی که برند خود را به صورت شخصی و یا همان حقیقی به ثبت برسانید باید علاوه بر کپی مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه، کپی مدارک دیگری مانند مجوز فعالیت که می تواند جواز تاسیس و جواز کسب با پروانه بهره‌برداری باشد را ارائه نمایید.

درصورتی که شرکت و کسب و کار شما قبلا به صورت رسمی به ثبت رسیده است می توانید از طریق کسب و کارهایی که در نظر گرفته شده است مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی را ارائه نمایید.

برای ثبت کردن برند مواد غذایی به صورت حقوقی لازم است تا علاوه بر کپی مدارک شناسایی و همچنین کپی مجوز فعالیت خود، تصویری از آخرین روزنامه رسمی تغییرات شرکت نیز ارائه نمایید.

2

شرایط ثبت برند مواد غذایی در سال ۱۴۰۱

برای اینکه بتوانید تمامی مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی را تهیه کنید باید بدانید که چه شرایط ثبت برند مواد غذایی در نظر گرفته شده است.

اولین و مهمترین شرطی که طبق دستورالعمل های صادره در نظر گرفته شده است این است که برند و لوگو تجاری شما به هیچ عنوان نباید شباهتی به برندهای ثبت شده قبلی داشته باشد.

برای جلوگیری از این کار حتماً استعلام های لازم جهت ثبت برند را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید تا یک برند و لوگو تجاری کاملا خلاقانه و جدید را طراحی کنید.

برای انتخاب اسم برند که شاید بتوان گفت اولین مرحله در ارائه مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی می باشد باید از اسامی خاص و اسامی مشاهیر و حتی اسامی مکان های جغرافیایی مختلف برای برند خود جلوگیری و خودداری کنید تا شانس ثبت کردن برند شما بالاتر برود.

طراحی لوگو تجاری شما نیز باید به گونه‌ای باشد تا مفهوم کسب و کار شما را به بهترین شکل ممکن منتقل نماید و در صورتی که مشتری با مشاهده برند مواد غذایی شما طراحی شده برای آنکه فهمید و گنگی شود قطعاً در مراحل مختلف ثبت برند به مشکل بر خواهید خورد.

ثبت برند مواد غذایی به صورت لاتین

علاوه بر مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی شما در صورتی که قصد داشته باشید برند مواد غذایی خود را به صورت لاتین به ثبت برسانید و از مزیت های مانند صادرات و واردات مواد غذایی استفاده کنید باید مدارک دیگری را برای انواع برند های ذکر شده ارائه نمایید.

به طور کلی می توانیم در صورتی که نام برند شما و لوگو تجاری که برای آن طراحی میکنید ریشه در نامه‌ای فارسی نداشته باشند و یا ۵۰ درصد از لوگو تجاری شما از حروف و تایپ انگلیسی تشکیل شده باشند به صورت لاتین اقدام نمایید که هزینه‌های مربوط به خودش را دارد و البته علاوه بر مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی شما باید کپی کارت بازرگانی معتبر خود را نیز در مراحل مختلف ارائه نمایید.

3

هزینه ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟

در کشورمان معمولا انجام امور ثبتی تعرفه و مصوبه خاص و مشخص شده ندارد و همین امر باعث می‌شود تا موسسات مختلف بر اساس خدماتی که در زمینه های متفاوتی ارائه می کنند هزینه های متفاوتی را در نظر بگیرند.

با توجه به اینکه سامانه آنلاین پایدار ثبت به عنوان اولین و رسمی ترین سامانه ثبتی به صورت صددرصد آنلاین در کشورمان فعالیت می کند، ارزانترین هزینه ثبت برند تجاری در این سامانه برای کسب و کارهای مختلف در نظر گرفته شده است

پس با توجه به اینکه تمامی امور در این سامانه به صورت آنلاین انجام می‌شود و البته مشاوره رایگان برای انتخاب نام برند و همچنین طراحی لوگوی تجاری به شما ارائه می شود شما می توانید از طریق پایدار ثبت به راحتی تمامی امور ثبتی خود را با ارزان ترین هزینه انجام دهید.

کاهش هزینه ثبت برند مخصوصا برای کسب و کارهای نوپا و استفاده از مزیت های مورد نظر باعث می‌شود تا وسواس در ارائه مدارک لازم جهت ثبت برند مواد غذایی بالاتر برود و این موضوع می‌تواند نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه کسب و کار شما در زمینه تولید و توزیع انواع مواد غذایی در سال ۱۴۰۱ داشته باشد.

مدت زمان ثبت برند مواد غذایی چقدر است؟

ثبت برند مواد غذایی با تهیه مدارک و در نظر گرفتن تمامی شرایط و هزینه هایی که دارد در صورتی که هیچگونه مشکلی در انتخاب نام تجاری و همچنین لوگوی که برای آن طراحی شده است در نظر گرفته نشود می‌تواند بین ۲ تا ۳ ماه طول بکشد.

اگر از طریق پایدار ثبت به عنوان اولین سامانه رسمی ثبت برند و شرکت در کشور این کار را انجام دهید می توانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین در جریان تمامی مراحل ثبت برند خود به صورت کامل قرار بگیرید و در صورتی که مشکلی در مراحل به وجود بیاید به راحتی آن را در سریعترین زمان ممکن برطرف کنید اما نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از مشاوران متخصص ما برای انتخاب نام و طراحی لوگوی تجاری انتخاب استفاده کنید قطعاً هزینه های ثبت برند و همچنین مدت زمان آن برای شما کاهش پیدا خواهد کرد.