محمدرضا فرزین اقتصاددان گفت:بر اساس یارانه ای که اکنون پرداخت می شود این یارانه حدود ۴۰ درصد کل هزینه های سال ۱۴۰۱ را پوشش می دهد. یعنی یارانه به گونه ای پرداخت می شود که دهک های پایین نه تنها اثرات این طرح بلکه مبلغ بالاتری را دریافت می کنند.

واریز یارانه جدید برای دهک های پایین | اخرین خبر در مورد یارانه جدید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه جدید نوع دیگری از یارانه های پرداختی دولت است که طبق لایحه و بودجه ای که دولت تعیین می کند به مردم پرداخت می شود. همانند یارانه های دیگر، یارانه جدید نیز شامل تمامی افراد نمی شود و مشمولان یارانه جدید نیز توسط دولت تعیین می گردد. یارانه جدید در هر دوره برای کالای خاصی پرداخت می شود. و اینبار یارانه جدید نان یکی از واریزی هایی است که دولت تصمیم دارد آن را برای جبران گرانی های اخیر به مردم پرداخت کند. جزئیات تازه ای از یارانه جدید  را در ادامه بخوانید.

محمدرضا فرزین در گفتگوی ویژه خبری که به بررسی موضوع «توزیع عادلانه و هوشمند یارانه ها» اختصاص داشت، افزود: منطق دهک بندی از ۱۰ سال گذشته شروع شد یعنی با پرداخت یارانه بحث این بود که آیا ما یارانه ها را یکسان و به همه بدهیم یا به گروه های پردرآمد ندهیم به این دلیل دولت باید نظامی را طراحی می کرد که در این نظام بتواند به طور دقیق افراد پر درآمد و کم درآمد را شناسایی و هدفمندی یارانه ها را محقق کند.