از بین بردن جوش سر سیاه با 3 روش راحت و آسان | دستگاه هایفو ، دستگاه آر اف فرکشنال و دستگاه میکرونیدلینگ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

جوش های سرسیاه نوعی آکنه (آکنه ولگاریس) هستند. درواقع، جوش سر سیاه، برآمدگی های باز روی پوست را می گویند که با چربی اضافی و سلول های مرده پوست بوجود می آیند. دقت کنید که بر خلاف اسمش، جوش های سرسیاه جوش نیستند! جوش ها برآمدگی های کوچک، دردناک و دارای قابلیت تغییر رنگ هستند که مایع غلیظ و سفید مایل به زرد (چرکی) در نوک آن وجود دارد. در این مطلب قصد داریم تا شما را با 3 روش بسیار ساده و در عین حال کاربردی و موثر برای از بین بردن جوش های سر سیاه آشنا کنیم. این 3 روش عبارتند از: دستگاه هایفو، دستگاه آر اف فرکشنال و دستگاه میکرونیدلینگ.

برخی از جوش ها به راحتی قابل درمان بوده و اثری بعد از خود بر روی پوست به جا نمی گذارند اما برخی دیگر این گونه نبوده و می تواند در افراد متفاوت جای متفاوتی به صورت لک و فرورفتگی ایجاد کند، که نیازمند درمان و رسیدگی به موقع و درست می باشد؛ اما قبل از آن که درمان را شروع کنید لازم است برای بهبود بهتر، انواع جای جوش را بشناسید.

اما قبل از معرفی این روش ها، شاید از خود بپرسید که جوش های سر سیاه گریبان گیر چه کسانی می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که جوش‌های سرسیاه معمولاً نوجوانان و جوانانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند که تحت تغییرات هورمونی قرار می‌گیرند. با این حال، این عارضه پوستی، در بسیاری از بزرگسالان تا دهه 20، 30 و بعد از آن همچنان وجود داشته است. لازم به ذکر است که برخی افراد حتی برای اولین بار در بزرگسالی دچار جوش های سر سیاه می شوند.

 

جوش های سر سیاه چگونه بر بدن تاثیر می گذارند؟

صورت شما (مخصوصاً بینی و چانه، گاهی اوقات گونه ها)، گردن، پشت و سینه شما به احتمال زیاد مستعد درگیر شدن با جوش های سر سیاه می باشند. با این حال، غدد چربی در سراسر بدن شما وجود دارند. چربی ها یک روان کننده روغنی به نام سبوم آزاد می کنند که به مرطوب نگه داشتن پوست و موهای شما کمک می کند. در نتیجه، اگرچه رایج نیست، اما گاهی اوقات جوش های سرسیاه روی باسن، ران ها، گوش ها و زیر بغل شما ظاهر می شود.

جوش‌های سرسیاه به‌طور جدی بر سلامت جسمانی شما تأثیر نمی‌گذارند، اما می‌توانند از نظر روانی اجتماعی (نحوه تأثیر جامعه و گروه‌های اجتماعی بر ذهن شما) و روان‌شناختی (ادراک و رفتار شما از خود) روی شما تأثیر بگذارند. جوش های سرسیاه می توانند باعث اضطراب، افسردگی، اختلالات خلقی و افکار خودکشی شوند.

غدد چربی در سراسر بدن شما قرار دارند و بیشتر آنها به فولیکول های مو متصل می شوند. دانه های سر سیاه و سرسفید کومدون هستند (کومدو منفرد). جوش‌های سرسیاه کومدون‌های باز و جوش‌های سر سفید کومدون‌های بسته هستند. کومدون زمانی رخ می دهد که فولیکول مو/غده چربی ملتهب شود. التهاب می تواند در نتیجه موارد زیر رخ دهد:

  • افزایش تولید سبوم (مواد روغنی تولید شده توسط غدد چربی).
  • تشکیل غیر طبیعی کراتین (پروتئینی که به ساخت مو، پوست و ناخن شما کمک می کند).
  • افزایش هورمون ها (آندروژن).
  • افزایش حضور باکتری روی پوست که باعث آکنه می شود.

روش های از بین بردن جوش سر سیاه

برای خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه، روش های متعددی وجود دارد. بعضی از این راهکار ها دارای عوارض جانبی جدی هستند و باید مواظب آن ها باشید. در ادامه قصد داریم 3 روش بدون جراحی و عوارض جانبی برای از بین بردن جوش های سر سیاه را به شما معرفی کنیم.

رفع جوش های سرسیاه با دستگاه آر اف فرکشنال

استفاده از دستگاه آر اف فرکشنال، یکی از بهترین روش های درمان جوش سر سیاه به صورت دائمی می باشد. شما با  استفاده از دستگاه آر اف می تواندی علاوه بر درمان جوش های سر سیاه، سایر عوارض و عارضه های پوستی را نیز درمان می کند.

دستگاه آر اف از جمله ابزاری است که برای درمان چین و چروک توسط پزشکان به کار می رود. این درمان در سال های گذشته به عنوان یک درمان تضمینی و کاملا تایید شده توسط سازمان های جهانی برای رفع چین و چروک شناخته شده است.

در واقع آر اف فرکشنال جز بروزترین روش درمان در این حوزه است. این روش دارای ایمنی بسیار بالا است و از این جهت طرفداران فراوانی دارد و از روش هاییی است که برا ی جوانس سازی پوست نیازی به عمل جراحی ندارد. در ادامه روش انجام آر اف فرکشنال را نیز خواهیم شناخت.

6

کاربرد میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای جوش

دستگاه میکرونیدلینگ دارای سوزن های ‌ریزی برای ایجاد سوراخ و زخم در سطح پوست است که معمولاً با فشار ملایم یا پالس به صورت حفره‌هایی در آن ایجاد می‌کند. سوراخ‌ها با ایجاد زخم به کلاژن‌های پوست سیگنالی ارسال می‌کنند تا شروع به بهبودی آن‌ها کند. به همین دلیل در پوست میزان تولید کلاژن را افزایش می‌دهد و به بهبود گردش خون در سلول‌های پوستی کمک می‌کند.

استفاده از این روش برای مناطق بزرگ‌تر پوست مثل صورت بهتر است و همچنین قیمت مقرون به صرفه و ارزانی دارد و به راحتی می‌توان آن را با روش‌های زیبایی دیگر ترکیب کرد. ایجاد حفره در سطح پوست، باعث از بین رفتن جای آکنه و جوش می‌شود و همچنین در کیفیت بافت پوست تأثیر فراوانی دارد.

7

با دستگاه هایفو | بدون نگرانی جوش های سر سیاه رو از بین ببر!

در این روش جوانسازی، امواج اولتراسوند به صورت متمرکز بوسیله دستگاه هایفوتراپی به پوست تابیده می شوند، این امواج به لایه های خاصی از پوست نفوذ می کنند و سبب می شوند تا رشته های کلاژن در پوست ساخته شوند. کلاژن ها به پوست استحکام می بخشند، از طرفی این روش برای درمان سرطان هم مورد استفاده قرار می گیرد.

روش انجام کار هم به این صورت است که بر روی پوست شخص بیمار، ژل امواج اولتراسوند زده می شود؛ در مرحله بعد جوانسازی به روش هایفوتراپی، توسط دسته مخصوصی، انرژی این امواج به پوست می تابد.

هر جلسه درمانی جوانسازی به وسیله هایفوتراپی، حدودا ۶۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می انجامد، اما ممکن است این زمان تا ۳۰ دقیقه هم پایین بیاید. در این روش، درد غیر قابل تحملی به سراغ بیمار نمی آید و شخص می تواند این درد را تحمل کند. همچنین بعضی از بیماران ممکن است احساس خارش یا گرما کنند، که نیازی به سرد کردن آن ناحیه نمی باشد.

. این روش به صورت غیرتهاجمی است و بدون درد و تزریق می‌باشد به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی دارند. در واقع هایفو امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا است. در این روش از امواج اولتراسوند استفاده شده است که همان امواج استفاده شده در دستگاه سونوگرافی می‌باشد.

 

اگر می خواهید انواع مدل های دستگاه هایفو، دستگاه آر اف فرکشنال و دستگاه میکرونیدلینگ را با کیفیت بالا و از مکان معتبر تهیه کنید، فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا ، این امکان را برایتان فراهم کرده است. فروشگاه زیبایی شفا ، یا دارا بودن نماد اعتماد الکترونیک و با بیش از 30 سال تجربه در زمینه لوازم پزشکی و زیبایی و لاغری در راستای نیاز جامعه، محصولاتی را از کشورهای مختلف جهان با بهترین کیفیت وارد کرده و برخی از محصولات را نیز تولید نموده است. شما عزیزان می توانید برای اطلاغ از قیمت و خرید انواع تجهیزات زیبایی اصل و با کیفیت، با کارشناسان ما در فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا تماس حاصل نمایید.

شماره های تماس: ۰۲۱۶۶۴۷۸۲۴۸ – ۰۹۳۳۵۱۰۴۶۴۱