نکات تاثیرگذار در قیمت ترازوهای دیجیتال با دقت 0.001 گرم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

از جمله ترازوهایی که در صنایع و آزمایشگاهها مورد استفاده قرار می­گیرد ترازوهایی با دقت 0.001 است. این نوع ترازوها در صنایع پتروشیمی، معدنی، خاک، فولاد، غذایی، جواهرات و غیره به صورت خاص در بخش­های کنترل کیفی و تحقیقاتی کاربرد ویژه­ای دارند. در صورتی که قصد خرید این نوع ترازوها را دارید پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید که بتوانید بهترین انتخاب در خرید خود را داشته باشید.

در این مقاله کوتاه سعی داریم به توضیحاتی در رابطه با آنچه باعث تنوع قیمتی ترازوی دیجیتال با دقت 0.001 گرم تاثیر دارد بپردازیم و همچنین می­خواهیم قابلیت­های آنها صحبت کنیم. پس پیشنهاد می­کنم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید

کاربرد گسترده‌ی ترازو با دقت 0.001

برخی از ترازوها همانند ترازوی میکرو از جمله ترازوهایی هستند که نمی­توان به راحتی تهیه کرد و حتی آن قدر ظرفیت ندارند که بتوان از آنها در هر شرایط و هر کاری استفاده کرد، و این ترازوها در برخی صنایع خاص به صورت محدود قابل استفاده هستند. 

از طرف دیگر ترازویی که دقت آن یک رقم اعشار است البته که ظرفیت بالایی دارند ولی در محیطهای آزمایشگاهی، کنترل کیفی و تحقیقاتی بواسطه اینکه دقت لازم را ندارند اصلا برای کار مناسب نیست.

ترزوهای دیجیتال آزمایشگاهی با دقت 0.001 از این جهت که هم دقت لازم را دارند و هم اینکه ظرفیت نسبتا خوبی دارند که گاها تا ظرفیت 5000 گرم هم وجود دارند برای بسیاری از صنایع مناسب است.

باید به این نکته توجه داشت هر چقدر که ظرفیت ترازو با دقت 0.001 بالاتر باشد  قیمت آن نیز بالاتر است. که این مورد برای هر نوع ترازویی وجود دارد یعنی از دقت ترازو را یکسان در نظر بگیریم آن ترازویی گران­تر خواهد بود که ظرفیت بالاتری دارد.

برندهای تولیدکننده‌ی ترازو یک هزارم

با توجه به استفاده گسترده از این نوع ترازوها، تقریبا همه برندهای تولید کننده در دنیا، ترازوهای مختلفی با این دقت مشابه دارند. تمام تولید کنندگان ترازوی با دقت یک هزارم برای مثال شرکت­های A&D ژاپن، Sartorius آلمان، Mettler Toledo سوئیس، RADWAG لهستان، KERN آلمان و … ترازوهای متنوعی دارند. البته با توجه به شرایط خاص تحریم­ها و واردات در کشورمان ایران همچنین تغییرات نرخ ارز، بسیاری از این برند­ها وارد کشور نمی­شوند. پس باید این انتظار را کنار بگذاریم که هر مدل و برندی که در وبسایت فروش سازندگان موجود است در بازار داخل کشور هم وجود داشته باشد.

خبر خوب این است که در برخی شرکتها این امکان وجود دارد که در صورت نبود ترازویی با برند خاص در بازار داخل کشور از مشتریان عزیز ثبت سفارش کرده و حداکثر تا دو ماه این محصول را به دست آنها می­رساند.

ضمنا برای مطالعه بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنم قیمت ترازوی دیجیتال با دقت 0.001 گرم را مطالعه نمایید.

البته باید این نکته را ذکر کرد که هیچ برندی در ایران نمایندگی ندارد اما تمام برندها در ایران هستند و نیاز مشتریان داخل کشور را تامین میشود.

این امکان وجود دارد که انواع ترازوها را از نزدیک ببینید و کارکردها نقاط ضعف و قدرت آنها آشنا شده و در نهایت بتوانید بهترین محصولی که مناسب استفاده شما است را انتخاب کنید.

البته باید توجه کرد که معروف بودن یک برند به این معنی نیست که تمام مدل­های آن برند از دیگر برندها که خیلی مشهور نیستند بهتر است. مجموعه های مختلف با تجربه های بالا در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، پزشکی، صنعتی و ابزار دقیق این اطمینان را به شما می­دهند که موضوع برند جزء اولویت­ها اول مشتریان نباشد و در عین حال بهترین کیفیت با مناسب­ترین قیمت را برای مشتریان فراهم آورد.  

7

گارانتی ترازو با دقت 0.001

برخی ترازوهایی که در شرکت های بازرگانی به فروش می­رسد اعم از نو و کارکرده از گارانتی برخوردار بوده و می­توان گفت که شرکت ها با توجه به مسولیتی که در قبال مشتریان خود دارند پول دریافت می کنند. یعنی با توجه به این که کشور تحریم است و خیلی از شرکت های خارجی به ایرانیان خدمات نمی دهند، خود شرکت ها مسئولیت گارانتی را به عهده می گیرند.

کالیبراسیون ترازوی دیجیتال آزمایشگاهی با دقت 0.001

ترازوهای آزمایشگاهی قابلیت کالیبراسیون خارجی، داخلی و اتوماتیک دارند

برای انتخاب ترازو با دقت یک هزارم باید آگاه باشیم که ترازو قرار است در چه محیطی استفاده شود. برای مثال اگر ترازو در محیطی قرار می­گیرد که تغییرات رطوبتی و دمایی بالایی دارد قاعدتا ترازو با قابلیت کالیبراسیون اتوماتیک مناسب­ترین گزینه خواهد بود.

اگر استفاده از ترازو برای شما محدود به دو تا سه بار در روز باشد، شاید یک ترازو با قابلیت کالیبراسیون داخلی یا خارجی نیز مناسب استفاده شما باشد. جهت اطلاع در مورد کالیبراسیون ترازو با دقت یک هزارم، پیشنهاد می­کنیم مقاله کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی را مطالعه کنید.

خرید ترازوی یک هزارم

امروزه با توجه به شرکتهای بسیار زیادی که فعالیت بازرگانی دارند، علی ‌رغم تحریمهای ایران، آوردن هر ترازویی از هر شرکت خارجی آسان است. کافیست شما با توجه به نیازهای کاری خود، وبسایتهای کمپانی ها خارجی که در بالا گفتیم را مشاهده کنید و ببینید که کدام ترازو مناسب کار شماست.

البته در نظر داشته باشید که قیمت ها قطعا بالاتر از قیمت در آن وبسایت برای شما محاسبه می شود. زیرا علاوه بر هزینه های حمل و نقل، به واسطه تحریم محصولات مستقیم وارد نمی شوند و به همین دلیل مسافت های حمل و نقل طولانی شده و در نهایت قیمت تمام شده بیشتر می شود.