پرکاربردترین سایز تیرآهن کدام  است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

تیرآهن یکی از موارد پر کاربرد در صنعت می باشد، از صنایع نظامی گرفته تا ساختمان سازی. در واقع این محصول یک کالای راهبردی برای هر کشوری محسوب می شود. این کاربرد در سال‌های اخیر به اندازه‌ای پیشرفت داشته که تولیدکنندگان بسیاری برای شمش ریزی آن به وجود آمده‌اند و یک بازار بسیار بزرگ در ایران بنا کرده‌اند. از طرف دیگر، افزایش جمعیت و بالا رفتن ساخت و ساز ها، احتیاج به گسترش زیر ساخت های عمرانی نظیر جاده و پل، نیاز به این محصول بیش از پیش مورد اهمیت و توجه قرار گرفته است.

قیمت آهن آلات و محصولات فولادی به خصوص تیرآهن به صورت روز به روز و لحظه ای می باشد. برای بررسی نوسانات قیمت تیرآهن باید شاخصه های مختلفی را مد نظر قرار دهیم که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

تیرآهن بر اساس استاندارد مشخصی تولید و روانه‌ی بازار می‌شود. قیمت آن نیز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که دانستن این موارد می تواند به خریداران کمک شایانی نماید. مهمترین آن شامل موارد زیر می شود :

الف) قیمت پایه آهن در کشور

یکی از مهمترین موارد تغییر قیمت آهن، قیمت پایه آن است که به شدت در تغییر قیمت آن موثر است. قیمت قیمت این محصول فولادی به جز آهن، به موارد دیگر وابسته می باشد، مانند: ترکیبات افزودنی، انرژی، دستمزد شکل دهی به آهن و ... که به قیمت نهایی اضافه می گردد.

ب) وزن

وزن یکی از موارد بسیار مهم در قیمت تیرآهن می باشد، توصیه می شود وزن هر شاخه را از قبل مورد بررسی قرار دهید. به تازگی شرکت ذوب اصفهان تیرآهن های سبک و مقاومت تر خود را به نام I-7 وارد بازار نموده که در هر شاخه 15 الی 20 کیلوگرم سبک تر از پروفیل های مشابه است. این تیرآهن با گرید St44 تولید می شود.

13

ج) عرضه و تقاضا در فصول مختلف

میزان عرضه و تقاضا از فاکتورهای  مهم در کاهش یا افزایش قیمت تیرآهن محسوب می شود. طبیعتا با افزایش عرضه، قیمت کاهشی شده و با کاهش عرضه، شاهد افزایش قیمت خواهیم بود. از آنجایی که رونق ساخت و ساز در فصول مختلف متفاوت است، قیمت میلگرد و تیرآهن نیز در زمان های مختلف دچار تغییرات می شود. معمولا در ایران فصل بهار و تابستان و ماه های منتهی به آخر سال تقاضا برای خرید مقاطع فولادی افزایش پیدا می‌کند که به تبع آن قیمت ها بالاتر می رود.

د) بورس

از عواملی موثر در تعیین قیمت اهن وضعیت بورس کالا است. تغییرات ارزش سهام شرکت‌های تامین‌کننده محصولات فولادی در بازار بورس، تاثیر خود را روی قیمت آهن‌آلات خواهد می گزارد. تولیدکنندگان فولاد به منظور رشد و توسعه تولید خود برای حضور در بورس کالا تمایل بیشتری از خود نشان داده اند. عرضه مستمر آهن در بورس نقش به سزایی در تنظیم بازار ایفا می کند که می تواند قیمت ها را به قیمت واقعی نزدیک‌تر کند.

پرکاربردترین سایز تیرآهن کدام است

در حال حاضر بیش از 10 تولید کننده پروفیل تیراهن در کشور مشغول ذوب و نبرد هستند. از بزرگ ترین این کارخانجات می توان به ذوب اصفهان، نبرد آریان فولاد، فایکو، ظفر بناب، گروه ملی ایران، جهان فولاد غرب و فولاد یزد اشاره کرد.

12،14،16،18،20،22،25،27 و 30 از مهمترین سایزهای تیرآهن هستند که در کشور تولید می شوند. این اعداد بیانگر ارتفاع جان پروفیل هستند. از بین این سایزها 14، 16 و 18 ابعاد رایجی هستند که در ساختمان سازی به کار می رود.

با توجه به حجم ساخت و ساز در کشور، وسعت سرزمینی و عوامل مهمی چون تعداد طبعات مجوز داده شده توسط شهرداری ها که عمدتا 1 الی 3 طبقه هستند اندازه رایج 14 است. ضخامت جان  4.7mm ، عرض یال 73mm و وزن 155Kg طبق جداول اشتال از ویژگی های این سایز است.

در کلان شهرها نظیر تهران که مجوز به 4 و 5 طبقه ارتقا پیدا می کند این اندازه به 16 و 18 در ستون ها تغییر می کند.

14

خرید تیرآهن 14

عموما مصرف کنندگان سعی بر آن دارند تا از شرکت های بدون واسطه محصولات فولادی خود را تهیه می کنند. شرکت نگین فولاد السا مفتخر است که در تمامی مقاطع فولادی و بصورت تخصصی در تیرآهن بدون واسطه اقدام به فروش و توزیع در سطح کشور می کند. بی واسطه بودن شرکت نگین فولاد شعار ماست . انواع خدمات اجرتی نظیر برش، سوراخکاری و ساخت تیرآهن لانه زنبوری یا شبکه نیز در انبار این مجموعه با اصول مهندسی انجام می پذیرد. در صورت نیاز به استعلام قیمت می توانید با شماره 02144448200 تماس و یا به وبسایت شرکت به نشانی https://neginfoolad.ir مراجعه فرمایید. پرسنل مجرب شرکت آماده مشاوره به شما عزیزان هستند.