خرید لوازم نقاشی و لوازم طراحی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

طراحی و نقاشی هنری است که از زمان های گذشته با استفاده از لوازم طراحی ساده ، برای نشان دادن احساسات به صورت تصویری به کار گرفته شده است. طراحی و نقاشی دو هنر است که تفاوت های زیادی با هم دارد. می توان گفت که طراحی اساس نقاشی است.

از طراحی در تمام رشته های هنرهای تجسمی استفاده می گردد. رشته های هنرهای تجسمی وابسه به طرح ها هستند. هرچند خود طراحی و نقاشی هر کدام یک رشته جداگانه می باشند. کسانی که در این رشته ها تحصیل می کنند و همچنین کسانی که از روی علاقه دوره های این رشته ها را می گذرانند، به لوازم نقاشی و طراحی مناسب و با کیفیت نیاز دارند.

نقاشی خود به انواع گوناگونی همچون نقاشی با مداد رنگی، با رنگ روغن، با آبرنگ و انواع دیگر تقسیم می گردد. طراحی نیز انواع مختلفی دارد که با انواع مدادها و زغال صورت می گیرد. لوازم طراحی برای تازه کاران بسیار ارزان بوده و به راحتی قابل تهیه می باشد.

خرید لوازم طراحی و نقاشی مناسب

از آنجایی که ممکن است قیمت بعضی از این لوازم (لوازم حرفه ای) بالا باشد نیاز است که ابتدا شما لوازم طراحی را بشناسید و سپس مناسب ترین را با توجه به بودجه و همچنین نیاز خود خرید کنید.

از این رو بررسی و دریافت راه نمایی برای خرید لوازم نقاشی از دو جهت اهمیت دارد:

  1. بودجه ما چه میزان است؟
  2. ما در چه سطحی از طراحی یا نقاشی هستیم؟

این دو عامل در واقع مشخص کننده لوازم طراحی مناسب ما هستند و بدون بررسی این دو مورد ممکن است وسایل خریداری شده برای شما مناسب نبوده و فقط هزینه اضافی برای شما باشد.

هنرکده سینا ، کاملترین فروشگاه اینترنتی لوازم هنری ، با مجموعه کاملی از انواع لوازم نقاشی ، لوازم طراحی ، لوازم معماری و.. مفتخر است که توانسته رضایت بسیاری از مشتریان و هنرمندان عزیز را کسب کند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت هنرکده سینا از مجموعه بزرگ لوازم طراحی و نقاشی هر آنچه را که نیاز دارید خرید کنید.

توجه داشته باشید که تنها با خریدن بهترین و مناسب ترین لوازم نقاشی و طراحی شما نقاش و یا طراح نخواهید شد. هر چند که برای اینکه بعد از گذراندن دوره های مورد نیاز به یک طراح و یا نقاش خبره تبدیل شوید نیاز دارید که از مرغوب ترین و بهترین وسایل استفاده کنید. به طور مثال استفاده از رنگ نامرغوب اثر شما را بی روح می کند.

همان طور که برای خلق یک اثر زمان زیادی را صرف می کنید برای خرید لوازم مورد نیاز هم کمی زمان صرف کنید تا بتوانید مناسب ترین خرید را داشته باشید.

معرفی لوازم نقاشی و طراحی

کاتر

کاتر که یک وسیله تیز می باشد، جهت برش مقوای طراحی و تراشیدن مداد و کار هایی از این قبیل استفاده می شود. این وسیله یکی از لوازم طراحی است و در طراحی سیاه قلم استفاده می شود.

کاتر علاوه بر نقاشی و طراحی، جهت ساخت کاردستی و آثار هنری نیز کاربرد دارد. شما به عنوان یک هنرمند باید یک هنرمند یک کاتر خودکاری را در کنار سایر لوازم طراحی چهره خود داشته باشید.

مداد کنته

شاید باورپذیر نباشد که مداد کنته در جنگ کشف شده است. ناپلئون در طی جنگ به دلیل عدم دسترسی به لوازم طراحی از این وسیله استفاده کرده است.

همان طور که میدانید سختی ها عاملی برای خلق و اکتشاف می باشد. در جنگ هم یکی از وسایل طراحی که برای طراحی چهره نیاز است کشف شده است.

همچون یک آشپز با ترکیب ادویه ها و رنگ های مختلف و گرافیت، می توانید یک مداد کنته داشته باشید.

قلموی نقاشی

10

قلم مو که یکی از لوازم نقاشی است ، جهت تمیز کردن باقیمانده پاک کن از کاغذ یا تخته استفاده می شود.

کاغذ پوستی

یک کاغذ نازک از جنس سلولوز می باشد که از عبور برگه کاغذ نازک شده از یک محیط اسید سولفوریک یا کلرید روی تهیه می گردد.

کاغذ پوستی دو نوع براق و مات دارد که برای طراحی سیاه قلم باید از نوع مات آن استفاده گردد و خرید نوع براق آن برای این هنر کار اشتباهی است. از کاغذپوستی براق در هنر شیرینی پزی استفاده می گردد که به کاغذ کیک پزی معروف است.

مداد رنگی

مدادرنگی ها از کودکی همراه ما بوده اند و به نقاشی های کودکانه ما زندگی بخشیده اند. در هنر نقاشی نیز یکی از لوازم نقاشی مهم ، مدادرنگی ها هستند. مدا درنگی ها در برندهای مختلف و همچنین بسته هاس مختلفی (12، 26، 36 و.. ) در بازار موجود می باشند.

برای هنرمندان انتخاب یک مدادرنگی با کیفیت یک امر مهم است. در سایت هنرکده سینا انواع برندهای شناهته شده موجود است و شما می توانید با توجه به نیازتان خرید کنید.

اولین نکته ایکه در خرید مداد رنگی برای کار حرفه ای باید در نظر داشته باشید ، تراکم رنگ دانه ها در نوک مداد رنگی است .

دومین نکته سری رنگ های موجود در یک مداد رنگی می باشد. هر چه سری مداد رنگی ها بیشتر و طیف رنگی بیشتری را داشته باشد، آن مداد رنگی حرفه ای تر است.

اگر در طراح ها از رنگی بیشتر استفاده میکنید، مدادرنگی ای خریداری کنید که فروش تک رنگ نیز داشته باشد و بتوانید بعد از اتمام یک رنگ برای کامل کردن سری خود خرید تک رنگ نیز داشته باشید.

محو کن

محو کن یکی از لوازم طراحی است که برای نشان دادن قسمت های هموار از آن استفاده می شود. برای ترکیب خطوط طراحی از انگشتان می توان استفاده کرد ولی محو کن هم در این زمینه کاربرد دارد.

برای استفاده از محوکن ، کنار یک مداد نرم را به محوکن می‌کشیم و بعد از آن برای اجرای طرح استفاده میکنیم. استفاده از مداد نرم برای این کار بسیار مهم است، چون با مدادهای سخت کار به خوبی اجرا نمی شود.

پاک کن ها

پاک کن نیز یکی از وسایل نقاشی و طراحی شناخته شده می باشد. از پاک کن تنها برای پاک کردن استفاده نمیشود و یک وسیله مناسب طراحی است.پاک کن ها انواع مختلفی دارند و با توجه نوع کار شما باید نوع مناسب آن انتخاب شود. خمیری صمغی و کائوچویی دو نوع از پاک کن ها می باشند. پاک کن خمیری قابلیت این را دارد که به آن شکل دهیم و یا اینکه آن را به قطعات کوچک‌تر برای سایه گذاری و خلق تبدیل کنیم. پاک کن های کائوچویی برای پاک کردن نواحی بزرگتر استفاده می گردد.

مداد طراحی

11

اولین ابزاری که یک هنرمند طراحی و نقاشی برای رید آن اقدام میکنند ، مداد طراحی است . مداد طراحی یکی از لوازم طراحی و نقاشی اساسی است. همان طور که میدانید مدادها با توجه به کاربردی که دارند درجه های سختی متفاوتی دارند. تفاوت این درجات سختی بر اساس میزان تراکم زغال در مغز مداد می باشد. شناهته شده ترین نوع مداد که حتی دانش آموزان هم از آن استفاده می کنند، مداد های HB هستند. برای رسیم خط های نرم معمولی و کم رنگ ازین نوع مداد استفاده می گردد.

دیگر لوازم طراحی و نقاشی

لوازم نقاشی و طراحی موارد زیادی هستند که در این مقاله به اختصار به چند مورد اشاره شد. شما می توانید جهت آشنایی و همچنین خرید لوازم مورد نیاز به سایت هنرکده سینا مراجعه کنید.