راهنمای خرید گیربکس خورشیدی سرو موتور
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

گیربکس خورشیدی سرو موتور نوعی از گیربکس ها می‌باشد که چرخ دنده‌ای در مرکز آن وجود دارد و مانند خورشید سایر چرخ دنده ها به دور آن می‌پرخند، نام دیگر این نوع گیربکس ها گیربکس سیاره‌ای نیز هست و تفاوت گیربکس خورشیدی سرو موتور با سایر گیربکس ها در این است که این نوع گیربکس با سروو موتور کوپل می‌شود و گیربکس خورشیدی امکان حرکت دورانی و خطی را به خود می‌گیرد.

در ادامه قصد داریم تا به شما مواردی که قبل از خرید گیربکس خورشیدی سرو موتور لازم است بدانید را بیان کنیم تا هنگام خرید بتوانید بهترین گیربکس موجود متناسب با نیاز خود را انتخاب نمایید.

کاربرد های گیربکس خورشیدی سروو موتور

بطور کلی گیربکس خورشیدی سرو موتور در صنایع و دستگاه های صنعتی مختلفی استفاده می‌شوند که نیازمند گشتاور بالا و فضای کمی هستند. گیربکس های خورشیدی به دلیل اینکه اندازه کوچک تری از سایر گیربکس ها دارند در فضاهایی که کوچک هستند بسیار استفاده می‌شوند.

این نوع گیربکس سرو موتور در دستگاه ها و صنایع مختلفی از جمله موارد زیر کاربرد دارد:

  • دستگاه های CNC چوب و فلز
  • دستگاه های مورد استفاده در صنایع فولاد و ذوب آهن
  • صنایع پتروشیمی
  • دستگاه های گرداننده چرخ و فلک و برخی دیگر از وسایل تفریحی در شهر بازی ها
  • دستگاه هایی که در صنایع بسته بندی استفاده می‌شوند
  • کارخانه هایی که بصورت پیشرفته و تمام اتومات تزریق پلاستیک انجام می‌دهند
  • دستگاه های تولید کننده قطعات الکترونیکی به میزان زیاد مانند مقاومت، خازن، دیود و...
  • آسیاب های بزرگ
  • چاپ خانه ها

13

 

مزیت های استفاده از گیربکس خورشیدی سرو موتور

قبل از پرداختن به راهنمایی جهت خرید گیربکس های خورشیدی سرو موتور بهتر است مزیت های این نوع گیربکس ها نسبت به سایر گیربکس ها را بدانیم.

کاهش هزینه ها و بازدهی بسیار بالا

گیربکس های خورشیدی سروو موتور به دلیل بازدهی بسیار بالا و گشتاور زیاد باعث افزایش راندمان دستگاه شده و مصرف برق را کاهش می‌دهد که در طولانی مدت هزینه ها را کاهش می‌دهد.

اندازه کوچک

در گیربکس مدل خورشیدی چون چرخ دنده ها بصورت بهینه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند اندازه کوچک و بسیار مناسبی را داراست که این یکی از بهترین ویژگی های این نوع گیربکس ها می‌باشد که باعث می‌شود دستگاه هایی که این نوع گیربکس ها در آنها بکار گرفته می‌شوند دارای اندازه کوچکتر و مناسب تری باشند.

وزن بسیار کمتر از سایر گیربکس ها

این نوع گیربکس های خورشیدی به دلیل نوع ساختار خود وزن کمتری از سایر گیربکس ها دارند و برای حمل و نقل و اتصال به دستگاه ها بسیار راحت تر هستند.

نیاز کمتر به تعمیرات

گیربکس خورشیدی سرو موتور به دلیل مدل ساختار که بسیار بهینه شده است طول عمر بهتری دارد و در طولانی مدت نیاز به تعمیر کمتری پیدا می‌کند. این موضوع برای صنایع پتروشیمی و ذوب آهن که دستگاه هایشان باید دائم کار کنند بسیار حیاتی است.

 

14

نکاتی که قبل از خرید گیربکس خورشیدی سرو موتور باید به آنها دقت کنید

قبل از خرید گیربکس خورشیدی سروو موتور لازم است تا مواردی را که در ادامه بیان می‌کنیم مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید متناسب با نیاز خود بهترین گزینه موجود در بازار را خریداری کنید.

نوع الکتریک گیربکس

گیربکس های خورشیدی سرو موتور از لحاظ نوع جریان برق مصرفی به 2 دسته تقسیم می‌شوند:

  • AC
  • DC

قبل از خرید باید بدانید که کارگاه و دستگاه شما با چه نوع ورودی جریانی می‌تواند کار کند تا گیربکس مناسب را خریداری کنید. گاهی اوقات لازم است که علاوه بر خرید گیربکس خوشیدی سرو موتور یک اینورتر نیز خریداری کنید که پیشنهاد ما به شما خرید اینورتر از لاین حرکت می‌باشد.

دمای محیط و کارکرد

دما یکی از مهمترین عوامل در طول عمر و بازدهی گیربکس ها می‌باشد. دمای محیط و منطقه‌ای که گیربکس در آنجا قرار می‌گیرد اگر بسیار گرم و یا سرد باشد می‌تواند باعث کاهش طول عمر گیربکس شود.

همچنین دمای خود گیربکس اگر زیاد باشد و در دستگاهی که توانایی تحمل دمای بالا را نداشته باشد قرار گیرد می‌تواند باعث صدمه به قطعات داخلی دستگاه شود.

توان ورودی و خروجی

بررسی میزان توان ولتاژ ورودی و خروجی برای گیربکس خورشیدی سرو موتور و کل سیستم وابسته آن بسیار مهم است. زیرا ممکن است میزان جریان ورودی به گیربکس بیش از حد و یا کمتر از حد باشد که طول عمر گیربکس و راندمان کار بطو کلی کاهش پیدا می‌کند.

حتی میزان توان خروجی گیربکس نیز حائز اهمیت است زیرا ممکن است کمتر از میزان نیاز سیستم باشد و اجزا به خوبی کار خود را نتوانند انجام دهند و یا بالعکس، بیشتر از ظرفیت سیستم باشد و اجزای آن صدمه ببینند.

بررسی قطر و اندازه شفت سرو موتور

 از آنجایی که گیربکس خورشیدی باید به سرو موتور متصل شود باید قطر شفت سرو موتور با گیربکس متناسب باشد تا اتصال به خوبی صورت گیرد و صدمه‌ای به سیستم، سرو موتور و گیربکس خورشیدی وارد نشود.

میزان توانایی و ساعت کارکرد

میزان ساعتی که گیربکس خورشیدی سرو موتور می‌تواند کار کند بسیار مهم است. بعنوان مثال برخی از این نوع گیربکس ها کمتر از 8 ساعت می‌توانند کار مداوم داشته باشند و کارکرد بیشتر از 8 ساعت باعث داغ شدن و صدمه دیدن آنها می‌شود.

کدام مرکز خرید مطمئن تر است؟

قطعا برای خرید گیربکس خورشیدی سرو موتور باید به مراکز فروش معتبری مراجعه کنید که با کیفیت ترین و اقتصادی ترین قیمت را در میان مجموعه های دیگر دارد.

همچنین وجود کارشناسان فروشی که به خوبی شما را راهنمایی کنند تا بتوانید گیربکس و اینورتر مناسب را تهیه نمایید یکی از بهترین ویژگی های مرکز خرید مطمئن برای تهیه این محصول می‌باشد.

خرید گیربکس خورشیدی سرو موتور و اینورتر از لاین حرکت یکی از مطمئن ترین گزینه ها می‌باشد، زیرا کارشناسان فروش لاین حرکت با ارائه مشاوره دقیق و معرفی با کیفیت ترین محصولات به همراه کامل ترین خدمات پس از فروش شما را به گیربکس مناسبی که نیاز دارید می‌رسانند.