انواع نخ های گلدوزی را بشناسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

در این مقاله می خواهیم به اطلاعاتی در مورد انواع نخ گلدوزی بپردازیم. به طور کلی نخ از محصولاتی به حساب می آید که نقش مهمی در زندگی روزمره دارد.

نخ های خیاطی انواع گوناگونی دارند. هر نخی مخصوص به یک کاری می باشد. انواع نخ گلدوزی نیز شامل نخ های خیاطی هستند. از نخ های گلدوزی برای به وجود آوردن یک طرح بر روی پارچه استفاده می کنند. این نخ دارای ضخامت و رنگ های متنوع و همچنین مقاومتی متنوع در برابر پوسیدگی می باشد.

گلدوزی از هنر های بسیار ظریفی می باشد. این هنر معمولا بر روی انواع لباس، مانتو، شال، رومیزی، کوسن، تابلو، زیور آلات و ... انجام می شود که برای انجام هر کدام از نخ مخصوص گلدوزی استفاده می شود.

نخ کوبلن

حال که صحبت از نخ های مختلف شد بد نیست کمی هم درباره نخ کوبلن نیز اطلاعات مفیدی را به شما بدهیم نخ کوبلن یک رشته نخ شیش لایه می باشد که در هم تنیده شده است و به صورت کناف های 8 متری در بازارها به فروش می رسد. از نخ های کولن برای گلدوزی نیز می توان استفاده کرد.

ویژگی های انواع نخ گلدوزی

در ادامه به خصوصیت های برخی از انواع نخ گلدوزی می پردازیم.

14

  • نخ چرخ خیاطی و نخ دست دوز

یکی از انواع نخ گلدوزی، نخ های دست دوزی و نخ های چرخ خیاطی می باشند. این نخ ها از نخ های نازک و ظریف در خرازی گلها و دیگر خرازی ها هستند. شما می توانید چند رشته از این نخ ها را در کنار هم بگذارید تا به نخ ضخیم تری تبدیل شود. از دیگر ویژگی های آن ها می توان به مقرون به صرفه بودنشان اشاره کرد. نخ پنبه ای، ابریشم، ریون و پلی استر از انواع این نخ ها می باشند.

  • نخ گلدوزی نورتاب

نخ گلدوزی نورتاب از انواع نخ گلدوزی می باشد که از پلی استر ساخته شده است. معمولا استفاده از این نخ برای نشان دادن اشعه های خورشید می باشد. زیرا نخ نور تاب سبب انعکاس نور می گردد. به همین دلیل کاربرد آن در تابلو های گلدوزی شده زیاد است.

  • نخ گلدوزی پنبه ای

نخ پنبه ای از انواع نخ گلدوزی به شمار می آید. این نخ ها را برای این که محکم تر باشند، ابریشم نما می سازند. با انجام این کار علاوه بر استحکام باعث براقی دوخت نیز می شود. از آن جایی که نخ های ابریشمی چند لایه می باشند، می توانید برای کار های ظریف تر، چند لایه از نخ را جدا کنید.

  • نخ گلدوزی متالیک

یکی دیگر از انواع نخ گلدوزی، نخ متالیک می باشد. تناژ رنگی به کار برده شده در این نخ ها، تند هستند. جنس این نخ ها پلی استر است که بیشترین استفاده از آن در گلدوزی و هنر های دستی می باشد.

  • نخ گلدوزی چند رنگ

نخ گلدوزی چند رنگ از انواع نخ گلدوزی می باشد که طرفدار زیادی هم دارد. موقع استفاده از این نخ، رنگ نخ در کوک ها متغیر است. در طول رشته نخ یک طیف از رنگ ملایم مشاهده می کنید که به طور پیوسته در حال تغییر است. به طور کلی این نخ در انجام سایه روشن گزینه بسیار مناسبی می باشد. جنس این نخ از ابریشم، پنبه و یا کتان است.

نخ گلدوزی پنبه ای درفام یا همان عمامه ای، نخ گلدوزی کتان، نخ گلدوزی ساتن یا ریون، نخ های غیر سنتی گل دوزی، نخ های نامرئی رنگی و ... از انواع نخ گلدوزی می باشند.

15

خرید نخ با کیفیت

برای خرید نخ با کیفیت پیشنهاد ما این است که ابتدا گشتی در بازار بزنید و بهترین نخ ها را شناسایی کنید نخ های ایرانی نخ های بسیار خوب و با کیفیتی هستند که می توانند نیاز خیاط ها را به خوبی رفع کنند برای این کارالبته می توانید به فروشگاه های اینترنتی نیز برای این منظور مراجعه کرده و بهترین سایت ها را برای خرید انواع لوازم خیاطی انتخاب کنید و اطلاعات خوبی را در این زمینه بدست بیاورید. امروزه کارخانه های بسیار زیادی هستند که به تولید نخ می پردازند و کشور ما امروز به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده های نخ در خاورمیانه به دلیل وجود درخت های پنبه تبدیل شده است و موجب بزرگ شدن صنعت نساجی در کشور شده است. این کالاها در کشور ما به دو روش استفاده از پست و موی حیوانات و استفاده از مواد شیمیای تهیه و به مرحله تولید خواهد رسید.

کارخانه های تولید نخ پنبه ای

بازار تولید نخ های پنبه ای و نخ پلی استر به دلیل داشتن مواد اولیه مرغوب وبا کیفیت در کشور ما رونق خوبی در چند سال اخیر داشته و به همین دلیل امروزه کارخانه های تولید انواع نخ توانسته اند تولیدات خوبی با هدف جلب رضایت مشتریان خود در این زمینه داشته باشند.

قیمت نخ ترویرا

یکی از با کیفیت ترین نخ های موجود در بازار نخ ترویرا می باشد که می تواند به وفور در کشور انواع آن را تهیه کنید کارخانه هایی هم هستند که به تولید این نخ مرغوب و با کیفیت در کشور می پردازند و می توانید از فروشگاه های معتبر برای خرید لوازم خرازی  اقدام کنید.

16

مراجعه به فروشگاه های اینترنتی

امروزه می توانید با جستجو در اینترنت فروشگاه های معتبری را پیدا کنید که به فروش انواع لوازم خیاطی و نخ و دیگر لوازمی که به این صنعت مربوط می شوند را پیدا کنید دیگر لازم نیست  که برای خرید به بازار بروید می توانید با مراجعه به وب سایت golhakharazi.ir

نسبت به خرید و سفارش انواع لوازم مورد نیاز خود برای خیاطی ، عروسک سازی و غیره اقدام کنید. فروشگاه خرازی گلها یکی از بهترین و باسابقه ترین فروشگاه ها در این زمینه می باشد که می توانید تمامی سفارشات خود را با پرداخت امن و همچنین ارسال مطمعن دریافت کنید .