رستوران ها از چه تجهیزاتی استفاده می کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تا به حال به این فکر کرده اید که برای راه اندازی یک رستوران به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ و معمولا رستوران ها از چه تجهیزاتی استفاده میکنند تا فرایند های پیچیده تبدیل به فرصت سود ده آسان شود؟ پس با فروشگاه تجهیزات آشپزخانه صنعتی افراخته همراه باشید تا کامل قضیه رو بهتون بگیم. اینو می دونید که آشپزخانه هر رستوران  قلب رستورانه و شما باید متناسب با غذاهایی که هر روز در آشپزخانه درست میکنیم تجهیزات آشپزخانه رستوران رو انتخاب کنید. ما همه موارد رو میگیم انتخابش با شما، بریم سر اصل مطلب :

22222

آون یا همون فر خودمون

 

- فر های هوا پز (خارجیش میشه کانوکشن)

- فر های ترکیبی

- فر پیتزا پز

- کوره های متحرک

 

آون ها احتمالا اولین چیزی باشند که برای تجهیز آشپزخانه رستوران مورد نیاز باشد. در هنگام خرید حتما در مورد توان خروجی و ظرفیت دستگاه اطمینان حاصل کنید، همچنین میتوانید از مشاوره رایگان پشتیبانی فروشگاه لوازم رستوران افراخته استفاده کنید.

 

اجاق پخت و تهویه هوا

 

  • اجاق پخت گازی
  • اجاق پخت برقی
  • هود

 

آشپزها معمولا برای پخت غذا های ماهیتابه ای و در صورتی که بویلر آب جوش در دسترس نباشد برای جوشاندن آب جوش از اجاق های گازی و برقی استفاده میکنند. در مورد تهویه ها سعی کنید به خاطر سلامت کارکنان و همچنین کیفیت محصول نهایی خود از استندارد ها حتما پیروی کنید و یه تهویه درست و حسابی دست و پا کنید.

33333

غذا سازها

 

  • غذا ساز
  • همزن
  • خرد کن و چرخ گوشت

 

وجود غذا سازها در آشپزخانه های شلوغ به شدت ضروری است و مسئولیت خرد کردن، مخلوط کردن و پوره کردن را به عهده دارند، برای مثال درست کردن سالاد، درست کردن سس و خیلی موارد دیگه انجام پذیره.

 

فریزر و یخچال

 

در هنگام خرید لوازم رستوران در نظر داشته باشید همان قدر که لوازم پخت و پز مهم است، یخچال و فریزر رستوران مهمه، حالا چرا مهمه؟ به دلیل این که بدون خرید عمده مواد غذایی رستوران شما نمیتونه وارد میدان رقابت با رستوران های دیگه بشه و همین دلیل مواد اولیه رو باید بتونید تازه در فریزر رستوران نگه دارید.

 

قفسه ها و کمد های ذخیره سازی

 

سیستم چیدمان وسایل ساماندهی شده می تواند به ساده سازی فرایند های داخل آشپزخانه کمک کند.این که چه وسایلی را در قفسه های بالا قرار بدید و کدوم هارو پایین باید بسته به میزان تعداد دفعات استفاده آن ها چیده بشه و مواد فاسد شدنی و فاسد نشدنی رو هم حتما از هم جدا کنید.

 

شستشو

 

وسایل شستشو یا نظافتی در آشپزخانه های صنعتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. از جمله این وسایل می توان به سیخ شویی اتوماتیک، وان شستشو، سینک ظرفشویی و ... اشاره کرد. استفاده از این وسایل به عنوان بخشی از تجهیزات آشپزخانه صنعتی باعث می ‌گردد تا سرعت نظافت رستوران و شستشوی ظرف ها افزایش یابد و سطح بهداشت در این آشپزخانه 

بالا بره.

 

 

دیگر موارد :

 

  • ظروف
  • ماکرو ویو
  • یخ ساز
  • سیستم صندوق و فروش

 

 

 

 

تمامی موارد ذکر شده صرفا جنبه آموزشی داشته و بار حقوقی چگونگی استفاده از آن با خواننده می باشد