طرح کالابرگ الکترونیکی در روزهای گذشته در سه استان قزوین،‌ گیلان و مرکزی به طور آزمایشی اجرا شد. پیشتر این طرح در هرمزگان به عنوان اولین استان منتخب به اجرا درآمده بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت خبر آزاد،اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک که پیشتر در هرمزگان آغاز شده بود، با پیوستن سه استان قزوین، گیلان و مرکزی در هفته گذشته وارد مرحله تازه‌ای شد. این طرح که با هدف تقویت سلامت غذایی و حمایت از معیشت خانوار به اجرا درآمده به تدریج در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد.

طرح کالابرگ الکترونیکی در روزهای گذشته در سه استان قزوین،‌ گیلان و مرکزی به طور آزمایشی اجرا شد. پیشتر این طرح در هرمزگان به عنوان اولین استان منتخب به اجرا درآمده بود.

بر اساس اعلام مجری طرح کالابرگ الکترونیکی، امکان خرید از تمام فروشگاه‌های موجود در این سه استان برای مردم فراهم شده و تمام فروشگاه‌ها می‌توانند در صورت تمایل برای عضویت اپلیکیشن "شما" (شبکه ملی اعتبار) را از سایت shoma.sfara.ir دانلود کنند.

آخرین اخبار، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

طبق آخرین اخبار، اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در قزوین در دو مرحله به اجرا درمی‌آید که مرحله نخست اجرای آن با اتصال برخی فروشگاه‌ها به سامانه کالا برگ الکترونیک آغاز شده و برابر آمارها تا روز شنبه حدود ۱۰۰ فروشگاه غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این سامانه درخواست داده‌اند.

آنطور که علی رحمانی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین درباره روند اجرای طرح در این استان گفته پس از اتمام مرحله اتصال فروشگاه‌ها با تایید استاندار نسبت به آمادگی برای اجرا طرح، مرحله بعد آغاز می‌شود که در مرحله بعد مشمولین یارانه‌بگیر می‌توانند به این فروشگاه‌ها مراجعه و خرید کنند.

به گفته وی در این طرح بحث مالیات اصناف مطرح نیست و این طرح به هیچ عنوان به سامانه‌های مالیاتی متصل نیست.

رحمانی اعلام کرده که امکان خرید به شکل مجازی در حال حاضر وجود ندارد و انتظار می‌رود در آینده فروشگاه‌هایی که به شکل مجازی این کالاها را می‌فروشند، به طرح متصل شوند تا از مزایای اجرای طرح به صورت مجازی هم بتوان بهره‌مند شد.

در استان گیلان نیز مقدمات اولیه شروع شده و روند اطلاع رسانی‌ها به افراد و فروشگاه‌ها در حال انجام است. در استان مرکزی نیز اقدامات اولیه برای اجرای طرح آغاز شده و ستادهای استانی و شهرستانی تشکیل شده است. همچنین اطلاع‌رسانی به فروشگاه‌ها و مغازه‌داران جهت ثبت نام و مشارکت در این طرح در دستور کار است.