دمنوش گیاهی گونه‌ای نوشیدنی است که در آن جزیی از گل، برگ، ساقه، ریشه، دانه یا پوست میوه به صورت خشک یا تازه در آب جوش قرار می‌گیرد تا دم بکشد و سپس مصرف می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خرید باحال، دمنوش گیاهی با ترکیبات متنوعی در بازار یافت می شود اما آنچه در این میان برای استفاده از دمنوش گیاهی اهمیت دارد استفاده از گیاهان دارویی باکیفیت و ترکیب آنها با فرمولی موثر است. 10 دمنوش گیاهی برتر را می توانید با قیمت مناسب و با بالاترین کیفیت از فروشگاه اینترنتی خرید باحال تهیه کنید.

گل گاوزبان

دمنوش گل گاوزبان

دمنوش آویشن کوهی در بسته بندی 65 گرمی با تخفیف 20 درصدی به قیمت 108  هزار و پانصد تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

کاهش سطح گلوکز خون و جلوگیری از دیابت نوع 2، چاقی، کاهش دهنده استرس و پایین آورنده قند خون عصبی از خواص این دمنوش هستند.

برای درست کردن این دمنوش ابتدا کافی است برای هر نفر چند برگ گل‌گاو زبان (حدودا 3 تا 5 مثقال) رو داخل یه لیوان آب جوش بریزین و روش درپوش بزارین و 5 تا 10 دقیقه منتظر بمونین تا گل گاو زبان با حرارت آب جوش دم بیاد.

سرخارگل

دمنوش سرخارگل (اکیناسه)

دمنوش آویشن کوهی در بسته بندی 70 گرمی با تخفیف 10 درصدی به قیمت 84 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

این دمنوش سیستم ایمنی را بهبودمی‌بخشد. کاهش خطر سرطان، تسکین درد، کاهش التهاب، ملین، بهبود سلامت روان و سلامت دهان و دندان از دیگر خواص این دمنوش هستند.

برای درست کردن این دمنوش ابتدا کافی است 3 قاشق غذاخوری از دمنوش را در فنجان چای قرار دهید و بعد از جوش آمدن آب درون فنجان بریزید.سپس بگذارید تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس با استفاده از صافی دمنوش را صاف کرده و آن را میل کنید.

می توانید برای طعم دار کردن این دمنوش عسل، زنجبیل را به آن اضافه کنید.این دمنوش را قبل از سه وعده غذایی صبح، ظهر، شب یک فنجان از این محلول صاف شده را نوش جان کنید. این دمنوش را 7 تا 10 روز ادامه دهید.

پونه کوهی

دمنوش پونه کوهی

دمنوش پونه کوهی در بسته بندی 60 گرمی با تخفیف 20 درصدی به قیمت 28 هزار و پانصد تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن، کاهش دهنده‌ هیستامین و ضد احتقان، درمان عفونت‌های زنانه یا رحم، درمان اختلالات گوارشی و پاکسازی کبد از خواص این دمنوش هستند.

برای درست کردن این دمنوش ابتدا کافی است برای تهیه یک فنجان دمنوش پونه، 2 قاشق غذاخوری سرخالی از برگ پونه خشک‌شده را در چای صاف‌کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزید. اجازه دهید مدت 10 دقیقه دم بکشد و به رنگ چای در بیاید. اگر دوست داشتید می‌توانید آن را با نبات کمی شیرین کنید.

آویشن کوهی

دمنوش آویشن کوهی

دمنوش آویشن کوهی در بسته بندی 50 گرمی با تخفیف 18 درصدی به قیمت 64 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

دارای طبع گرم و خشک، پیشگیری از سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی و ریه، جلو‌گیری از سرفه کردن، ضد عفونی کردن، تنظیم قاعدگی و آنتی‌اکسیدان و ضدالتهاب از خواص این دمنوش است.

برای درست کردن این دمنوش ابتدا کافی است آب را به جوش آورید سپس آویشن را داخل یک قوری بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید و اجازه دهید در حدود 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. پس از آن دمنوش آویشن را داخل یک فنجان بریزید و اجازه دهید خنک شود و بعد از آن عسل را به آن اضافه کنید و نوش جان کنید.

چای ترش

دمنوش چای ترش

دمنوش چای ترش در بسته بندی 100 گرمی با تخفیف 10 درصدی به قیمت 66 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

این گیاه خواص ضد دیابتی دارد. کاهش دهنده فشار خون، خنک کننده بدن، رقیق و تصفیه کننده خون، کنترل کننده کلسترول خون است و  اختلالات کبدی و صفرایی را از بین می‌برد.

برای درست کردن این دمنوش ابتدا کافی است در ظرف مناسبی به مقدار لازمتون آب بذارین تا بجوشه، بعد به ازای هر نفرتون به میزان دو تا چهار گرم گلبرگ خشک به آب جوش اضافه کنین. بعد از اضافه کردن گلبرگ ها بذارین به مدت 3 تا 5 دقیقه دم بکشه، بعد از دم کشیدن چای رو صاف کرده و در فنجون سرو کنید.

بابونه

دمنوش بابونه

دمنوش بابونه در بسته بندی 100 گرمی با تخفیف 16 درصدی به قیمت 60 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

آرام بخش اعصاب و مغز و معده و روده و تقویت آن ها، افزایش شیر مادر، ادرارآور قوی، ضد تب و لرز، انگل، یبوست، سردرد، سنگ مثانه، بلغم و صفرا از خواص این دمنوش هستند.

برای تهیه کافی است ابتدا آب را بجوشانید و پس از آن بابونه را داخل یک قوری بریزید و بعد از اضافه کردن آب به آن اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه دم بکشد. پس از آن با استفاده از یک صافی، دمنوش را داخل یک لیوان بریزید و اجازه دهید کمی خنک شود. پس از آن می‌توانید عسل طبیعی را اضافه و میل کنید.

بابونه

دمنوش اسطخودوس

دمنوش اسطخودوس در بسته بندی 100 گرمی با تخفیف 20 درصدی به قیمت 59 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

تقویت مو، درمان استرس، درمان زخم، کاهش فشار خون، رفع مشکلات پوستی، تسکین درد پریود،  رفع سردرد، درمان مشکلات گوارشی و درمان گرفتگی رگ‌ها از خواص این دمنوش است.

طرز تهیه به این شکل است که سه قاشق چایخوری جوانه اسطوخودوس تازه را در محفظه چای قوری ریخته و روی آن یک فنجان آب جوشیده بریزید. قوری را برای دم‌کشیدن، ده دقیقه روی بخار بگذارید و شب‌ها میل کنید.

نعنا

دمنوش نعنا

دمنوش نعنا در بسته بندی 80 گرمی با تخفیف 25 درصدی به قیمت 52 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

تأثیر بر دردهای دستگاه گوارش شامل درد معده، روده، نفخ، دل‌پیچه، تهوع و اسهال، همچنین  برای رفع بوی نامطبوع دهان و پیشگیری از بروز بیماری لثه‌ای استفاده می‌شود.

برای تهیه دمنوش نعنا ابتدا 2 قاشق غذاخوری  از دمنوش را در یک قوری بریزید. حدود 1 لیوان بزرگ آب با دمای 80 درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین‌کردن دمنوش نعناع استفاده کنید.

غنچه گل محمدی

دمنوش غنچه گل‌محمدی

دمنوش غنچه گل محمدی در بسته بندی 110 گرمی با تخفیف 24 درصدی به قیمت 76 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

لاغری و کاهش وزن (دمنوش گل محمدی با پاکسازی و سم زدایی روده ها و همچنین با افزایش چربی سوزی بدن به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.) ، بهبود دردهای معده و روده (مهمترین اثر در مورد غنچه گل محمدی درمان یبوست است و به جای داروی مسهل شیمیایی کاملا موثر است.)، منبع اصلی آنتی‌ اکسیدان و ضد سرطان، پایین آوردن تب، تسکین اعصاب، درمان بیماری‌های گوارشی، بهبود رفع بی خوابی، جوان سازی پوست صورت، نشاط آور و آرامبخش از خواص این دمنوش هستند.

50 گرم غنچه گل محمدی را به مدت 24 ساعت با شعله کم بجوشانید تا شیره آن بیرون آید و سپس به آن 100گرم عسل اضافه کرده و روزانه 2 تا 3 قاشق از این معجون را به آبجوش اضافه کرده و میل کنید.

دفع سنگ کلیه

دمنوش دفع سنگ کلیه

این دمنوش در بسته بندی 50 گرمی با تخفیف 10 درصدی به قیمت 48 هزار تومان در فروشگاه خرید باحال به فروش می رسد.

دمنوش سنگ کلیه با ترکیبات متنوعی در عطاری ها عرضه می شود اما گیاهان محوری این دمنوش شامل دم اسبی، نسترن وحشی و کاکل ذرت هستند که هر کدام آنها نقش ویژه‌ای در درمان بیماری سنگ کلیه دارند. این گیاهان به عنوان قوی‌ترین داروی سنگ شکن کلیه در طب سنتی شناخته می‌شوند که می‌توانند سنگ‌های بزرگ را هم تجزیه و از طریق ادرار دفع کنند. به همین دلیل به افرادی که سنگ کلیه دارند توصیه می‌شود روزانه دو نوبت دمنوش سنگ کلیه را درست کنند و بنوشند.