درنخستین روز هفته جاری، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، بندها و تبصره‌های دیگری از این لایحه را تصویب کردند. به گزارش خانه ملت، مجلس دولت را موظف کرد از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کند.

حساب سهام عدالتی ها پر پول شد | واریزی مهم برای این افراد + لینک ورود به سامانه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می شوند  سود سهام عدالت 1400 امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می شود  دارندگان سهام عدالت می توانند بدون ضامن از بانک ها وام خرد بگیرند.

درنخستین روز هفته جاری، نمایندگان مجلس در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲، بندها و تبصره‌های دیگری از این لایحه را تصویب کردند. به گزارش خانه ملت، مجلس دولت را موظف کرد از محل باقی مانده سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام اقدام کند.

وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است نسبت به طبقه‌بندی و درج نام آن دسته از بنگاه‌های اقتصادی که در چهارچوب آیین‌نامه موضوع ماده(2) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی در گروه‌های (1) و (2) قرار نگرفته‌اند اقدام کند. علاوه براین، مجلس سازکار خود را برای واگذاری بنگاه‌های دولتی به متقاضیان مشخص کرد.

نمایندگان دولت را مکلف کردند به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ میلیون ریال تا سقف ۲۲ هزار میلیارد ریال صرفاً جهت خرید واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. براساس این بند الحاقی؛ دولت مکلف است ماهانه معادل 2 درصد از یک دوازدهم هزینه‌های جاری شرکت‌های دولتی و بانک‌ها و مؤسسات انتخابی وابسته به دولت که سودده و فاقد زیان انباشت باشد، به استثنای هزینه‌های استهلاک و هزینه عملیات بانک و بیمه را از حساب‌های آنها برداشت و واریز کند.

نمایندگان مجلس سازکار اصلاح ساختار و ارتقای شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت را تعیین کردند. سازمان برنامه و بودجه کشور مجاز به تغییر ارقام بودجه شرکت‌های دولتی یا سایر اشخاص حقوقی نیست.

نمایندگان مجلس ضمن موافقت با اخذ ۳۰ میلیارد یورویی فاینانس مقرر کردند که ۵۰ درصد از اعتبارات فاینانس برای تأمین ناوگان و قطار شهری از محل بودجه عمومی هزینه شود.

نمایندگان مجلس به دولت مجوز دادند تا سقف دو میلیارد یورو، برای جبران خسارت و پیشگیری از بلایای طبیعی و تأمین ‌ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی کشور و طرح‌های موضوع صندوق ملی محیط زیست و امور مربوط به پناهندگان را دریافت و به صندوق خزانه‌داری کل کشور صرف هزینه‌های مرتبط کند.

جاماندگان سهام عدالت چه کسانی هستند؟

راضیه ذوالنوریان، مدیرکل دفتر امور سهام عدالت سازمان خصوصی سازی در رابطه با مشمولان دریافت سهام عدالت اعلام کرده بود: در ارتباط با کسانی که جا مانده سهام عدالت هستند، به استناد مصوبه‌ای که هیات دولت تصویب کرد، شرایط فراهم شد که در راستای اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱، افرادی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور، سه دهک اول درآمدی جامعه و ایثارگران هستند، سهام دار سهام عدالت شوند.

بنابر گفته رئیس سازمان خصوصی سازی تعیین تکلیف اعطای سهام عدالت به جاماندگان تا پایان سال منوط به تشکیل جلسه شورای عالی سیاست‌های اصل ۴۴ است بنابر این اعلام برخی از سایت‌ها برای دعوت به ثبت نام جهت دریافت سهام عدالت تنها در راستای سوء استفاده خواهد بود.

در همین زمینه نیز اکبر حیدری سخنگوی کانون سهام عدالت گفت: هیچ گاه در رابطه با تخصیص سهام عدالت چه در گذشته و چه حال ثبت نام عمومی و اینترنتی وجود نداشته است و شناسایی مشمولان بر اساس دهک‌های درآمدی و از طریق دستگاه‌های مربوط و مجموعه‌های مشخص انجام می‌شود.

حالا باید منتظر ماند و دید آیا اعطای سهام عدالت به جاماندگان که به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است تا پایان سال عملیاتی خواهد شد یا جاماندگان این سهام باید همچنان چشم انتظار بمانند؟