پایگاه خبری خانه فوتبال:

فروش و تحویل خودرو وارداتی سایپا آغاز شد.چانگان هم رونمایی شد. سایپا تولیدات جدیدی به همراه دارد . سایپا طی چند سال گذشته محصولات جدید روانه بازار کرده است. سایپا سعی میکند از ایران خودرو عقب نماند.محصول جدید سایپا با رنگ های جدید در راه بازار

خودروی وارداتی شیک سایپا در راه ایران

گروه خودروسازی سایپا برنامه واردات خودروی چانگان ایدوپلاس را اعلام کرد.
به نظر می‌رسد که ورود سدان جدید چانگان یعنی ایدوپلاس به کشور محتمل است. این مدل چانگان در کشورهای مختلف همچون روسیه هم وجود دارد.
قیمت این خودرو بین ۱۵۷۲۲ الی ۱۷۷۱۰ دلار است. ایدوپلاس در گران‌ترین حالت ممکن به پول ایران قیمتی در حدود ۸۸۵ میلیون تومان خواهد داشت.
گروه خودروسازی چانگان در سال ۱۹۶۲ تأسیس شد. چانگان طی همکاری‌های مشترکی که با فورد، پژو سیتروئن، مزدا و سوزوکی مدل‌های متنوع خارجی را در چین مونتاژ کرد و حالا یکی از مهم‌ترین خودروسازان این کشور محسوب می‌شود. چانگان یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است و فروش ۲/۳ میلیون دستگاه در سال دارد.

سایپا

مردم ایران، چانگان را با کراس‌اور کوچک و اقتصادی CS35 می‌شناسند؛ درحالی‌که طی سال‌های اخیر، کیفیت طراحی و فنی تولیدات چانگان افزایش چشمگیر داشته است. موج جدید واردات خودرو به‌زودی آغاز می‌شود و ظاهراً دو محصول جدید چانگان، مجوزهای لازم را دریافت کرده‌اند تا توسط سایپا عرضه شوند.

مشخصات فنی چانگان ایدوپلاس

چانگان ایدو سال ۲۰۱۲ در چین رونمایی شد و خیلی زود، مورد توجه سایپا قرار گرفت. این سدان اندازه متوسط، بین سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ در ایران مونتاژ شد و البته، چندان پرفروش نبود. نسل دوم چانگان با طراحی جدید و بهبود چشمگیر در نمای بیرونی، سال ۲۰۱۸ به بازار چین رسید؛ اما هرگز فرصت حضور در ایران پیدا نکرد.
ایدو پلاس به‌عنوان فیس لیفت نسل دوم، از سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود. این محصول، پیشرانه‌های متنوع دارد و حتی با نسخهٔ برقی نیز در چین، عرضه شده است. ظاهراً برای ایران، فقط ایدو پلاس با بدنهٔ سدان وارد خواهد شد و مدل هاچبک یا الکتریکی، مورد توجه نخواهند بود.برخلاف مدل‌های قبلی چانگان ایدو، الگوبرداری از تویوتا کمری یا هیوندای سوناتا در ایدو پلاس، کم‌تر شده است. البته می‌توان این خودروی چینی را دارای شباهت با بسیاری دیگر مدل‌های ساخت ژاپن یا کره (خصوصاً هیوندای النترا) دانست؛ اما در مجموع، طراحی چشم‌نواز و عامه‌پسند برای ایدو پلاس، وجود دارد.

سایپا

جلوپنجرهٔ بزرگ با خطوط افقی، حس یک خودروی اقتصادی و ارزان‌قیمت را از ایدو پلاس، دور می‌کند. فرم اسپرت و برجستهٔ چراغ‌ها نیز، متناسب با دیگر اجزای بدنه به نظر می‌رسد. نمای سپر و حفره‌های طرفین، فاقد ادوات پلاستیکی ارزان‌قیمت هستند. این بخش با حجم‌دهی هوشمندانه ارائه می‌شود.

در نمای جانبی و عقب نیز، فرم بدنه و خطوط تیز روی آن، جذاب و اسپرت هستند. انتهای درپوش صندوق، حالتی شبیه اسپویلر دارد و حس جوان‌پسند ایدو پلاس را افزایش می‌دهد. جایگاه مخصوص پلاک و حفره‌های نمادین (فیک) برای اگزوز نیز جالب‌توجه هستند.

مانیتور لمسی ۱۰.۲۵ اینچ با پنل پشت فرمان ۱۰ اینچ، فضای کابین چانگان ایدو پلاس را مدرن جلوه می‌دهند؛ اما طرح فرمان، قدیمی و سنتی به نظر می‌رسد. بخش میانی و ادوات نزدیک دسته نیز، تفاوت خاصی با دیگر خودروهای چینی ندارند.

کاهش کلیدهای فیزیکی در داشبورد دیده می‌شود؛ اما مدل‌های ساده و کم آپشن از چانگان ایدو پلاس، ترمز دستی اهرمی خواهند داشت که نکته منفی مهم برای خودروهای امروزی محسوب می‌شود. طراحی صندلی‌ها و تودری‌ها نیز، مشابه دیگر مدل‌های اقتصادی ساخت چین است. حتی نمایشگرهای ایستاده روی داشبورد نیز، کاملاً پیوسته نیستند و قاب پلاستیکی با فاصلهٔ آزاردهنده دارند.

در چین، موتور ۱/۶ لیتر تنفس طبیعی نیز برای چانگان ایدو پلاس وجود دارد. این نمونه، ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. ارزان‌ترین ایدو پلاس، در زمان ۱۲ تا ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.

استارت دکمه‌ای، سانروف جلو و عقب، مسیریاب ماهواره‌ای، تهویه اتوماتیک و کروزکنترل، امکانات استاندارد برای چانگان ایدو پلاس هستند. علاوه‌بر ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع هوشمند نیروی ترمز (EBD) و سیستم مدیریت تعادل (ESP) همراه با کنترل لغزش (TCS) سیستم نگهدارنده در سربالایی و سرازیری (HCA) ، ۶ کیسه هوا، سیستم هشدار نقطه کور، رادار حرکت بین خطوط، و سنسورهای متعدد پیرامون خودرو هم برای چانگان ایدو پلاس ارائه می‌شوند.

سایپا

آغاز فروش سایپا چانگان CS35 پلاس| قیمت‌ها و موعد تحویل

بر اساس اطلاعیه شرکت سایپا، متقاضیانی که پیامک امکان واریز وجه را از طریق سامانه این گروه دریافت کرده‌اند، می‌توانند از ساعت ۱۴ امروز شنبه، سیزدهم خرداد با مراجعه به سایت فروش اینترنتی گروه سایپا نسبت به واریز وجه و ثبت‌نام اقدام کنند.
در این طرح فروش تیپ ۲ چانگان CS35 پلاس، با قیمت 11 میلیارد و 144 میلیون و 190 هزار ریال در چهار رنگ سفید، خاکستری، نقره‌ای و آبی عرضه می‌شود.
همچنین شرکت سایپا، چانگان CS35 پلاس (تیپ ۳) را با قیمت 11 میلیارد و 828 میلیون و 620 هزار ریال، در رنگ‌های سفید، خاکستری، نقره‌ای، قرمز و آبی  عرضه می‌کند.

موعد تحویل هر دو خودرو، ۹۰ روزه تعیین شده است.

سایپا

شرایط فروش چانگان CS35 پلاس

نخستین محموله وارداتی خودرو پس از ۴ سال

به این ترتیب، بر اساس گزارش پایگاه خبری اتومبیل، با گذشت بیش از چهار سال از آخرین عرضه خودروهای وارداتی در کشور، سایپا برای نخستین بار محموله خودرو وارداتی را با عرضه خودرو چانگان CS۳۵ پلاس آغاز می‌کند.

حسین کاظمی طرقی معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: «آن دسته از متقاضیانی که در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با فراخوان وزارت صمت نسبت به تعریف حساب وکالتی نزد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام و سپس در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی نسبت به ثبت‌نام و انتخاب خودروی چانگان CS۳۵ پلاس اقدام نموده‌اند با اولویت ثبت‌نام هر متقاضی بر اساس سامانه عرضه خودروهای وارداتی، امکان واریز وجه و ثبت‌نام بر اساس موجودی خودروهای چانگان فراهم می‌شود.»

وی افزود: «با توجه به تعداد خودروهای وارداتی موجود در گمرک بر اساس اولویت تعیین شده در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی، نسبت به فراخوان واریز وجه و ثبت‌نام هر یک از متقاضیان اقدام خواهد شد.»

متقاضیان مذکور که پس از کنترل محدودیت‌های ثبت‌نامی پیامک اطلاع‌رسانی برای ایشان ارسال می‌شود، از ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۱۳ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی گروه سایپا نسب به واریز وجه و ثبت‌نام اقدام نمایند.

سایپا

معاون بازاریابی و فروش سایپا گفت: «برای سایر متقاضیان طرح خودروی چانگان CS۳۵ پلاس، بر اساس اولویت و با ورود خودرو متعاقباً اطلاع‌رسانی لازم جهت واریز وجه حائزین شرایط، صورت می‌پذیرد.»

سایپا شاسی بلندهای جدید وارد می کند

در زمانی که واردات خودرو به کشور ممنوع بود خودروسازان داخلی و به‌خصوص مونتاژکاران منتظر واردات نماندند و اقدام به تولید محصولات از برندهای چینی کردند.
اکثر محصولاتی که در کشور از برندهای چینی به تولید رسید عموماً در سگمنت کراس‌اوورها قرار دارد. یکی از کراس‌اوورهای محبوب بازار که تا پیش از تحریم‌ها در ایران و توسط سایپا به تولید می‌رسید چانگان cs۳۵ بود. این خودرو در بازار ایران طرفداران زیادی دارد اما به دلایل مختلف تولید آن به پایان رسید.

حال که آزادسازی واردات خودرو صورت گرفته و همه منتظر ورود مدل‌های جدید هستند زمزمه‌هایی درباره بازگشت محصولات جدید چانگان به ایران به گوش می‌رسد. آن‌طور که به نظر می‌رسد سایپا قصد دارد در مرحله اول واردات خودرو سراغ محصولی جدید از چانگان یعنی یونی تی (uni-t) و همچنین cs۳۵ پلاس برود. در مرحله دوم نیز خودروی یونی کی (uni-k) قرار دارد. البته سایپا قصد دارد غیر از چانگان سراغ خودروهای غیر چینی نیز برای بازار برود. اما با توجه به تجربه خوب ایرانی‌ها از برند چانگان به نظر می‌رسد در صورت ورود به ایران و قیمت‌گذاری منطقی نظر بسیاری از خریداران را جلب کند. روزگار خودرو قصد دارد در ادامه به معرفی دو محصول سایپا برای واردات یعنی یونی تی و یونی کی بپردازد.

سایپا

طراحی

یونی تی به‌عنوان اولین محصول احتمالی سایپا برای واردات به ایران از طراحی جذاب و متفاوتی نسبت به اکثر خودروهای موجود در ایران بهره می‌برد. این خودرو از چراغ‌های دی لایت کشیده در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین سپر بهره می‌برد. طراحی جلوپنجره نیز به‌صورت مشبک و همخوان با نوع چراغ‌های جلو است. فرم سقف خودرو نیز به‌نوعی است که وقتی از کنار به آن نگاه می‌کنید حس اسپرت و جذابی به شما می‌دهد. ازجمله دیگر موارد قابل‌توجه در این خودرو طراحی دستگیره‌های در به‌صورت مخفی شونده است. رینگ‌ها نیز به‌صورت دورنگ طراحی‌شده و جلوه هیجان‌انگیزی به خودرو می‌دهد. در نمای عقب نیز چانگان یونی تی از چراغ‌های کشیده و باریک به همراه خروجی اگزوز دوبل بهره می‌برد.

یونی کی نیز به‌عنوان یکی دیگر از محصولات احتمالی سایپا برای واردات طراحی مشابهی با یونی تی دارد. این خودرو در حقیقت نسخه تولید نهایی خودروی کانسپتی است که چانگان در نمایشگاه خودروی پکن بانام ویژن وی رونمایی کرده بود. این خودرو در بسیاری از بخش‌ها به یونی تی شباهت دارد و تنها شاهد تفاوت‌هایی در نوع طراحی سپرها، چراغ عقب، گلگیر و رکاب هستیم. ضمن این‌که در این خودرو از رینگ‌های بزرگ ۲۱ اینچی استفاده‌شده است.

سایپا

ابعاد

کراس اوور یونی تی ابعاد جمع و جورتری نسبت به یونی کی دارد. به‌طورکلی یونی کی را می‌توان یک سطح از یونی تی بالاتر دانست. یونی تی ۱.۵ متر طول و ۱.۸ متر عرض دارد. فاصله محوری این خودرو ۲.۷ متر است و وزنی بین ۱۴۶۵ الی ۱۵۷۰ کیلوگرم دارد. اما طول و عرض یونی کی به ترتیب ۴.۸ و ۱.۹۵ متر است بنابراین با خودروی بزرگ‌تری مواجه هستیم. همچنین یونی کی فاصله محوری ۲.۹۸ متر دارد و طبیعی است که فضای پای سرنشینان در این خودرو بهتر از یونی تی خواهد بود.

مشخصات فنی

چانگان برای خودروی یونی تی دو پیشرانه در نظر گرفته است. خریداران امکان انتخاب بین پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۸۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن. متر و پیشرانه ۲ لیتری با حداکثر توان ۲۳۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتن. متر را دارند. با توجه به این‌که اکثر خودروهای موجود در بازار ایران از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو هستند به نظر می‌رسد در صورت انتخاب نوع ۲ لیتری برگ برنده با این خودرو باشد. در بخش گیربکس نیز این خودرو با گیربکس‌های ۷ سرعت دو کلاچه خیس و ۸ سرعت اتوماتیک عرضه می‌شود. مصرف سوخت ترکیب پیشرانه‌های ۱.۵ و ۲ لیتری به ترتیب ۶.۵ و ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

یونی کی نیز در بخش فنی از پیشرانه ۲ لیتری توربو با حداکثر توان ۲۳۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۹۰ نیوتن. متر بهره می‌برد. گیربکس در نظر گرفته‌شده نیز برای این خودرو از نوع ۸ سرعت اتوماتیک ساخت آیسین است. نکته قابل‌توجه درباره این خودرو آن است که امکان سفارش آن علاوه بر دیفرانسیل جلو به‌صورت چهارچرخ محرک AWD نیز وجود دارد.

سایپا

امکانات رفاهی

معمولاً خودروهای چینی در بخش امکانات رفاهی خوب ظاهر می‌شوند. یونی تی و یونی کی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. یونی در نسخه فول آپشن از امکاناتی نظیر کروزکنترل هوشمند، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور هشدار نقاط کور، سیستم تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، مانیتور لمسی ۱۲.۳ اینچی، سنسور نور و باران، صندلی برقی راننده و سرنشین، سنسور فشار باد لاستیک و ۶ کیسه هوا بهره می‌برد. بااین‌وجود البته مشخص نیست که این خودرو با چه امکاناتی به ایران راه خواهد یافت. یونی کی نیز از امکانات مشابهی با یونی تی بهره می‌برد.

سایپا

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد ایرانی‌ها تجربه خوبی از حضور چانگان در ایران دارند. باوجود این‌که مونتاژ مدل cs۳۵ در ایران متوقف شد اما همچنان تقاضا برای خرید این خودرو در بازار بالاست و خواهان برای این خودرو زیاد است. حال به نظر می‌رسد سایپا قصد دارد به دوران اوج خود با برند چانگان برگردد چراکه انتخاب‌های هوشمندانه‌ای نیز از بین مدل‌های مختلف این برند چینی انجام داده است. هرچند که بازار ایران مدت‌هاست از خودروهای چینی مخصوصاً کراس اوور پرشده است اما بازهم در صورت قیمت‌گذاری مناسب این دو خودرو احتمال استقبال از آن‌ها به‌شدت بالا خواهد بود. قیمت چانگان یونی تی در بازار چین با توجه به نوع پیشرانه و سطح امکانات از ۱۱۶ هزار یو آن شروع و تا ۱۵۰ هزار یو آن می‌رسد. به عبارتی قیمت این خودرو معادل ۱۷ الی ۲۲ هزار خواهد بود. با توجه به تمام موارد ذکرشده قیمت یونی تی احتمالاً چیزی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان الی ۱.۱ میلیارد تومان باشد. قیمت چانگان یونی کی نیز از حدود ۱۴۵ هزار یو آن شروع می‌شود و تا ۱۸۵ هزار یو آن نیز می‌رسد. بنابراین یونی کی نیز قیمتی بین ۲۰ الی ۲۶ هزار دلار خواهد داشت.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: