یخ نزدن مواد غذایی در فریزر ، عملا امکان نگهداری بلند مدت مواد غذایی را از بین می برد . بسیاری از خانواده ها تمایل دارند برخی مواد غذایی را برای چند ماه ذخیره کنند و چنانچه فریزر به دلایل مختلف نتواند مواد غذایی را منجمد کند ، مشکلی جدی برای نگهداری بلند مدت مواد عذایی محسوب می شود. اگر مواد غذایی شما در فریزر یخ نمی‌زنند، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. در زیر چند علت رایج برای عدم یخ‌زدایی مواد غذایی در فریزر آورده شده است .

با مشکل یخ نزدن مواد غذایی در فریزر چه باید کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

دلایل رایج یخ نزدن مواد غذایی در فریزر

1 . دمای نامناسب 

 یکی از دلایل اصلی عدم یخ‌زدایی مواد غذایی در فریزر، تنظیم نادرست دمای فریزر است. برای یخ‌زدن مواد غذایی، دمای فریزر باید به طور کامل زیر صفر درجه سانتیگراد باشد. اگر دمای فریزر بالاتر از این مقدار تنظیم شده باشد، عملیات یخ‌زدن به درستی انجام نمی‌شود.

2 . بسته نبودن درب 

اطمینان حاصل کنید که درب فریزر به درستی بسته شده است. در صورت نبسته بودن درب، هوای گرم و رطوبت به داخل فریزر نفوذ می‌کند و ممکن است باعث عدم یخ زدن مواد غذایی شود.

3 . نقص فنی فریزر

یخ نزدن مواد غذایی در فریزر  می تواند نتیجه سیستم سرمایش فریزر باشد .اگر این سیستم خراب شده یا عملکرد آن مختل شده باشد، ممکن است مواد غذایی یخ نزنند. در این صورت، بهتر است یک تعمیرکار مجاز را جهت بررسی و تعمیر سیستم یخ‌زدایی فریزر مشاوره کنید.

 

4. ساختار مواد غذایی 

برخی از مواد غذایی به دلیل خصوصیات خود، به طور طبیعی یا به دلیل حاوی روغن یا قند زیاد، دیرتر یخ می‌زنند. اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی شما قابلیت یخ‌زدن دارند و برای اطمینان بیشتر موارد نوشته شده در بسته‌بندی مواد غذایی را مطالعه کنید.

اگر مشکل یخ نزدن مواد غذایی در فریزر شما ادامه دارد، بهتر است با یک تعمیرکار مجاز تماس بگیرید تا مشکل را بررسی و تعمیر کنند.

در کرج ، می توانید برای تعمیر انواع یخچال و فریزر با نیکان سرویس تماس بگیرید. تعمیر یخچال وستینگهاوس در کرج و تعمیر یخچال میدیا در کرج از مهمترین خدمات این تعمیرگاه لوازم خانگی است . 09127992368

دمای مناسب برای فریزر 

دمای مناسب برای فریزر باید در محدوده منفی باشد. در بیشتر مدل‌های فریزرها، دمای پیشنهادی بین -18 درجه سانتیگراد تا -23 درجه سانتیگراد است. این دماها به طور کلی به عنوان دمای ایده‌آل برای حفظ مواد غذایی در فریزر توصیه می‌شود.

در دمای -18 درجه سانتیگراد و پایین‌تر، رشد میکروب‌ها تقریباً توقف می‌یابد و مواد غذایی به خوبی حفظ می‌شوند. این دما مانع تولید بیش از حد یخ در فریزر شده و مواد غذایی را به‌طور کامل یخ‌زده نگه می‌دارد.

مهم است که دمای فریزر را در محدوده مورد نیاز تنظیم کنید و مدت زمانی که درب فریزر باز است را کاهش دهید تا دمای داخلی به طور موثر حفظ شود. همچنین، در هنگام قرار دادن مواد غذایی در فریزر، اطمینان حاصل کنید که آنها به طور کامل سرد شده‌اند و دمای آنها مطابق با دستورالعمل‌های تولید کننده محصول است.

چه مقدار مواد غذایی می توان در فریزر ذخیره کرد؟

ظرفیت ذخیره‌سازی مواد غذایی در فریزرها به ویژگی‌ها و اندازه فریزر شما بستگی دارد. فریزرها دارای قسمت‌های مختلفی هستند، مانند قسمت فریزر اصلی و قسمت‌های درب یا سبد فریزر.

برخی از نکات کلی برای ذخیره مواد غذایی در فریزر عبارتند از:

1 . رعایت فضای مناسب 

 از آنجایی که هوا باید در فریزر به طور مناسب جریان داشته باشد، باید از اضافه کردن مواد غذایی به طور بی رویه به فریزر خودداری کنید. برخی از فریزرها دارای شماره‌های مشخصی برای ظرفیت ذخیره‌سازی هستند که می‌توانید بر اساس آنها راهنمایی بیشتری درباره حداکثر ظرفیت آنها دریافت کنید.

2 .تقسیم‌بندی مواد غذایی 

 برای بهره‌برداری بهتر از فضای فریزر، بهتر است مواد غذایی را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید. این کار امکان دسترسی آسان‌تر به مواد غذایی مورد نیاز را فراهم می‌کند و از تاثیرات منفی افزایش ناگهانی دما در داخل فریزر جلوگیری می‌کند.

3 . بسته‌بندی مناسب 

 مواد غذایی باید به طور مناسب بسته‌بندی شوند تا از آلودگی و اکسیداسیون جلوگیری شود. دور نگه داشتن هوا برای حمایت از کیفیت و عمر طولانی‌تر مواد غذایی مفید است.

4 . برچسب‌گذاری و تاریخ‌گذاری 

هنگام ذخیره کردن مواد غذایی در فریزر، بهتر است آنها را با تاریخ تولید و نام محصول برچسب‌گذاری کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهتر از مواد غذایی استفاده کنید و آنها را در زمان مناسب مصرف کنید.

در نهایت، برای دقیق‌ترین راهنمایی، بهتر است دستورالعمل‌های تولید کننده فریزر خود را مطالعه کنید، زیرا ظرفیت و راهنمایی‌های مربوط به ذخیره‌سازی ممکن است بر اساس مدل و برند متفاوت باشد.